[Kepviselok] Beszámoló a munkámról

Mészáros Csaba foldtudszk at ttkhok.elte.hu
2008. Dec. 9., K, 20:49:40 CET

Beszámoló:

Az anyagaim kidolgozottsági foka, hagy némi kivánnivalót maga után. Nem
sok választásom van. Azért nincs mert elk…tam. Nem kicsit,
nagyon… Európában ilyen böszmeséget, szakterületi koordinátor, mint
én még nem csinált. Meg lehet magyarázni. Nyílvánvalón végig hazudtam az
elmúlt fél évet (ha nem többet). Teljesen világos volt, hogy amit mondok
az nem igaz! Annyira vagyok túl a léehetőségeken, hogy azt elképzelni nem
tudjátok, sosem hittem volna, hogy amit földrajzosok és földtudósok ilyet
meg tudnak csinálni, és közben nem csináltam az ég világon semmit! Nem
tudtok olyan dolgot mondani, amire büszkék lehetünk, azon túl, hogy a
szarból hoztam vissza a szakterületet. Ha el kell számolnom a
küldöttgyűlésnek akkor mit mondok? Egy ideig nem csinálhattam, most meg
már olyan rohadtul kell csinálni, hogy majdnem belegebedek! Az az igazság,
hogy rövid távon nincsen választás, lehet még egy ideig itt
tesze-toszáskodni, de nem sokat. Gyorsan eljött az igazság pillanata. Az
Isteni gondviselés, az önkormányzat pénzbősége, meg trükkök százai,  -
amiről nektek nyílván nem kell tudni - , segítették, hogy ezt túléljem.
Azt tudom nektek mondani, hogy nem tudok még hetekig elemezni.Az elején
meg kell mondani, hogy mit kell csinálni, azért, hogy még az idén ebből
kiigazítás legyen. Elemezgethetek én még egy pár hétig! Aztán majd jönnek
azok, akiknek ez a szakmájuk, és azt mondják ők már elemezték. Mészáros
Csaba le van írva. Egész sokáig sok jó ötlet van, egészen odáig amíg nem
kell számolni, onnan elfogy a tudomány! Nem tudok ennél többet, és ennél
jobbat! Nem leszek ennél jobb, ha belegebedek akkor se! Reform vagy bukás!
Nincs más! És amikor bukásról beszélek, beszélek az önkormányzatról, a
szakterületről és őszintén még magamról is! És mondok most nektek valamit,
most egyszer; talán még egyszer mondom még majd el: fantasztikus dolog
politikát csinálni! Fantasztikus egy szakterületet és önkormányzatot
vezetni! Az elmúlt másfél évben az motivált azért tudtam csinálni, hogy
visszadjam a Földrajz-Földtudománynak a hitét, hogy megcsinálhatja! Hogy
nyerhet! Hogy nem kell lehajtani a fejét ebben a kurva önkormányzatban!
Hogy nem kell beszarni Jancsó Tamástól meg a jobboldaltól! És tanuljuk meg
már nem őhozzájuk mérni, hanem a világhoz! Ez adta a hitet, hogy miért
érdemes ezt csinálni. Nagy dolog volt, imádtam! Életem legjobb része volt.
Most az adja, hogy történelmet csinálok, nem a történelem könyveknek, arra
szarok! Egyáltalán nem érdekel, hogy benne leszek e. Csinálunk e valami
nagyot? Azt mondjuk e, hogy a rohadt életbe, jöttek páram akik megmerték
tenni, és nem szarakodtak azon, hogy hogy a francba lesz majd az
utiköltségük elszámolva. Jöttek páran akik nem szarakodtak azon, hogy
milyen morzsák hullanak le az asztalról, és pisáljanak ahogy a szél fúj,
mert ha megalkuvók vgyunk az jó az önkormányzatnak, meg a hallgatóknak,
akik megválasztottak. Meg azért, hogy megértsék azért érdemes képviselőnek
lenni, itt a 21. században hogy csináljunk egy más világot! Majdnem
beledöglöttem, hogy fél évig úgy kellett csinálnom, mint ha dolgoztam
volna. Ehelyett hazudtam reggel, éjjel meg este! Csak azért érdemes
csinálni, hogy hozzányúljunk a nagy dolgokhoz. Elmagyarázni, és majd
hosszú bizottságokban ücsörögni és majd új munkabizottságot tartani, aztán
majd kideríteni, hogy soha egyetlen egy szabályban nem tudunk
megállapodni, és aztán újra csak azok a kompromisszumok születnek meg ,
ami lényegében a semmittevés kompromisszuma, hogy fennmaradjon ami eddig
volt, mert minden más sérti valakinek az érdekét! Ahhoz másik madam
kell… Mindenki döntse el magába, hogy miért csinálja (azért a pár
ezer forintért, ami kurva fontos, én tudom, különösen ha nincs más
szakmája az embernek) hogy azért, hogy eddig is túléltük most is valahogy
túlékjük. Az nem reform, hogy a többiek változzanak meg, az nem reform,
hogy kiállunk és mondjuk a népnek a mantrát! Kikerülni a konfliktusokat
önmagunk között, megijedni , hogy egyébként sértünk érdekviszonyokat,
akkor nem szabad elkezdeni! Tudom, hogy némelyekben mekorra energia van,
hogy az önkormányzatot megváltoztassák , hogy tegyék már bele, hogy
legyenek már úrá végre a kishitűségükön , meg a régi igazságaikon. Az a
személyes sztorim, hogy változtassuk meg ezt k… önkormányzatot, mert
ki fogja megváltoztatni? Az EHÖK fogja megváltoztatni a csapatával? Vagy
másik változat, nem történik semmi, el lehet még egy darabig így
lébecolni. Mindenki tudja, hogy ez bonyolult, de azt is tudhatjátok, hogy
ez az önkormányzat hazzúgságok sokasságára épül, borzasztóan nehéz
bármihez is hozzányúlni. Mi azért nem merünk hozzányúlni egy sor
nyílvánvaló hazugsághoz, mert felünk a ránk ható következményektől. De
hölgyeim és uraim ez pár tucat ember problémája. Nem azért kell
képviselőnek lenni, mert ebből olyan kurva jól meg lehet élni, mert már
elfelejtettek milyen autófényezőnek lenni, hanem azért mert meg akarjuk a
problémákat oldani. Mileőtt én az önkormányzathoz jöttem kb. 25 % körül
mozgott a választásokon a részvételi arány, amit vért izzadva értünk el.
Véletlen, hogy most annyi amennyi? Csinálni is kéne valamit, és nem azon
agyalni, hogy kiből lesz tisztségviselő, meg hány helyettese lesz! Fontos
az is tudom, persze nem vagyok naiv, de nincs benne az önkormányzat 100
legfontosabb kérdésében, és mi döntjük el mivel foglalkozunk! És azt
hiszem a hallgatók megérdemelnék( meg mi magunk is)
Megérdemelnénk, ha végre avval foglalkoznánk amivel kell.
Csak azt tudom mondani, hogy nem fogok játszani semmilyen játszmát, teszem
a dolgomat! Ameddig lehet menni előre, addig kell. Amikor elmagyarázzátok,
hogy igen de… Ahhoz szerintem én nem kellek, ahhoz más kell (más
van). És majd írok kiba…ott jó könyveket a modern hallgatói
önkormányzatról. Hát ennyi tehetségem van gyerekek! Dübörög az
önkormányzat, nagy a jólét.
De mindenkinek a figyelmébe ajánlom azt a Petőfi idézetet: „Habár
fölűl a gálya, S alúl a víznek árja, Azért…”

------

Üdvözlettel:

        Mészáros Csaba
         ELTE TTK HÖK