[Kepviselok] Pedagógia tárgyak

Polgar Peter Balazs sirpepe at ttkhok.elte.hu
2008. Feb. 20., Sze, 23:28:55 CET

Szia!

1. Igen, örök dilemma, hogy hallgatói képviselõként mennyire kell
meghallgatni az egyetem álláspontját (nincs elég terem), esetleg mennyire
kell ellentétes álláspontot képviselni.

Én személy szerint azt gondolom, hogy nem a HÖK feladata az oktatási
körülmények biztosítása, és a hallgatók érdeke az, hogy idõben el tudja
végezni a tárgyait, vagyis önhibáján kívül ne csússzon a tárgyaival. Én
úgy érzem, hogy vannak tanszékek, karok ahol erre van hajlandóság, és van
ahol nincs.

Az is egyértelmû, hogy puszta asztalcsapkodás, hõbörgés nem vezet célre,
de a HÖK-nek megvannak az erõforrásai arra, hogy rámutasson: nem az órák
vagy az oktatók számával van a baj, hanem ezek menedzselésével: ha nem
mindenki napközben 10-14 akarna órát tartani, lehet hogy jobban elférnénk.
+ én még jól emlékszem a TáTK-osok pár évvel ezelötti felmérésére, ahol
kiderült a termek jelentõs része egyáltalán nincs 50%-nál jobban
kihasználva.

Ha gonosz akarnék lenni, azt is mondhatnám, hogy a PPK úgy vállalta el a
tanárképzést, hogy nincsenek hozzá erõforrásai (csak a MAB meg ne tudja,
mert ugrik az akkreditáció...). Bár tény, hogy ez a probléma kifutóban
van, a jövõben lényegesen kevesebb tanárszakos hallgató várható.

2. Szerintem a bonyolultabb kérdésekre a mi TO-saink sem tudnak válaszolni
:)