[Kepviselok] Képviselő-sorrend

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2008. Jan. 30., Sze, 00:54:06 CET

ELTE TTK HÖK Ellenőrző Bizottság írta:
> Kedves Képviselők!
>
> A Tanulmányi Osztály tájékoztatása alapján a következő hallgató(k)nak
> nincs hallgatói jogviszonyuk az ELTE Természettudományi Karán:
>
> Végh Tamás (Fizika)
>
> továbbá
>
> Sárközi Edit (Környezettudomány)
> Guber Tamás (Fizika)
> Pénzes Angelika (Fizika)
>
> lemondtak képviselői mandátumukról.

Tisztelt EB!
Nagyon reméltem, hogy nem szaladtok bele ebbe a hibába.

Kérdésem lenne. Ki szavazta meg a képviselőségről való lemondásokat? Az
ellenőrző bizottság mióta jogosult ellenőrizni a hallgatói jogviszonyt?
Az EB mióta nyilváníthat valakit, az Alapszabály 80. pontja kivételével
nem képviselőnek?

Eddig, ha jól tudom (és ha jól emlékszem volt közöm az alapszabály
megírásához), a képviselőségről való lemondásról a küldöttgyűlés
szavazott. Most miért nem történt ez meg?

Tájékoztatást kérnék, és egyben szeretném, ha az EB állásfoglalást adna
ki (lehetőleg még a küldöttgyűlés előtt) arról, hogy
1. Hogyan és kinek kell beadni a lemondásról szóló kérelmet, melyik
tisztség/képviselőség esetében kell azt jóvá hagyni/nem kell jóváhagyni,
mi a lemondás hatályosulásának napja, összefüggésben az ELTE HÖK
alapszabályának 13.§ 3.7 pontja, és az ELTE TTK HÖK Alapszabályának 75.
pontja vonatkozásában.
2. Az eddig alkalmazott gyakorlat (mind a képviselőség esetében, mind a
tisztségviselők esetében) mennyiben felel meg a szabályzatunknak
(különös tekintettel a tisztségviselők lemondását szabályozó 75. pont
előírta időbeliségre).
3. Szükséges-e változtatást eszközölni.

Egyelőre tehát én azt gondolom - és ez most nem az elmúlt másfél heti
kötözködésem terméke - hogy ezzel a képviselőlistára kiküldött levéllel,
az Ellenőrző Bizottság súlyosan sérti az ELTE TTK HÖK Alapszabályát,
mégpedig azzal, hogy a képviselőségről való lemondást saját hatáskörben
döntésnek nyilvánította. A kérdésről konkrétan nem rendelkezik az
Alapszabályunk, de ilyen esetekben a felsőbb szervre érvényes
rendelkezést kell alapul venni, és mint ilyen, a 75. pont kimondja, hogy
a tisztségviselő lemondását a küldöttgyűlésnek el kell fogadni. Eszerint
(és az eddig alkalmazott gyakorlat szerint) a három lemondott képviselő,
a lemondás elfogadásáig (azaz várhatóan a küldöttgyűlés ülésének 1.
napirendi pontjáig) képviselő marad, és élhet a képviselőségével együtt
járó jogaival, és terhelik őt a kötelezettségek.

Továbbá azt gondolom, hogy amennyiben az EB azt állítja a képviselőkről,
hogy ők már nem képviselők, akkor ugyanezt kellene állítania a
lemondásukat korábban benyújtó tisztségviselőkről is, ami természetesen
a 75. pontot sérti.

És még mielőtt bárki is azt állítaná, hogy ez tényleg csak apróság, egy
technikai akadály, szeretném mondani, hogy abszolút nem az. Hiszen az EB
olyan jogkört ragadott magához, amelyhez nem volt joga, és ezzel egyben
a küldöttgyűlés tagjait félretájékoztatta.

Köszönettel:
Palkó Tamás