[Kepviselok] beszamolo

Tétékás Nyúz főszerkesztő foszerkeszto at ttkhok.elte.hu
2008. Már. 9., V, 12:24:28 CET

Kedves képviselők!

A főszerkesztő beszámolója
A február elsejei küldöttgyűlés óta:

- megszerkesztettük az első öt számot, amelyekből négyet csak vasárnap
estébe/éjszakába nyúlóan tudtunk befejezni, két esetben a tördelőprogram
leállása miatt, egy esetben azért, mert egy egész oldalas cikkről csak
pénteken délután derült ki, hogy mégsem lesz, így pótolni kellett, de
technikai gondok miatt ezt csak szombat este lehetett megtenni, a mostani
szám esetében pedig a Kulturális Mellékletet készítjük ma. Az ötödik szám
vezetőszerkesztője Simó Zsófia volt elfoglaltságom miatt, de pénteken is
itt voltam, és ma, a Kultúr Nyúznál is én vagyok a vezetőszerkesztő.
A technikai gondok rendkívüli módon megnehezítették a munkánkat, mivel a
tördelőprogram leállása miatt otthon kellett befejezni az újságot, az
olvasószerkesztők nem tudtak mindent átnézni, az otthoni gépen pedig még
sokkal lassabb a tördelés, mint itt. Ráadásul az első szám esetén egy
cikkíró hibája miatt még kedden is újra kellett exportálni egy oldalt, ami
miatt a webes export különösen nehéz volt. Sajnos ma például az internet
nem működik az egyik Windows-os gépen és a nyúzos meghatókat sem tudjuk
elérni (valahol be se lehet lépni, valahol internetezni nem lehet), ami a
képek és hátterek keresése és a bejavítás miatt is elég nagy gondot
jelent. Nagyon remélem, hogy a szükséges technikai feltételek adottak
lesznek az elkövetkezőkben, mivel hihetetlenül nehéz ilyen körülmények
között végezni a munkámat, különösen úgy, hogy sok esetben az egész
vasárnapom elmegy a munkával (akár a vasárnap éjszakám is), ami nehezíti a
következő szám előkészületét.
- Két interjút csináltam, illetve több cikket is írtam.
- Sok gond volt a cikkírókkal is, az első szám értékelésénél ezt jeleztem
is, több esetben nulla pontot adtam bizonyos írásokra, mivel a hanyag
munka miatt nekünk/nekem legalább kétszer annyi időm elment a hibák
kijavítására, mint amennyit a cikkíró rászánt.
- Ami pozitívum, hogy sok interjút jelentet(t)ünk meg az újságban, és újra
Kulturális Mellékletet szerkesztünk.
- Ami negatívum, hogy néhány hirdetést kifelejtettünk, ami a technikai
körülmények számlájára írható, mivel a szétszabdalt szerkesztésnek
köszönhetően nem lehetett rendesen nyomon követni a munkát, és emiatt akár
más olvasószerkesztői vagy tördelői hibák is becsúsztak. Valamint a
tandíjas plakátok megjelentetését is sokan sérelmezték, de erről a
levelezőlistán már kifejthettük a véleményünket.
- Részt vettem a gárdonyi vezetőképzőn, egy informális kommunikációs és
egy TTK HÖK-ös megbeszélésen, pár választmányon és szacs ülésen, több
Intézeti Tanácson, segítettem megszervezni a Kulturális Teaestet, amin én
fogom vezetni a beszélgetést. (Ezt mint főszerkesztő és mint képviselő is
tettem.)

Kérlek benneteket, hogy e-mailen tegyétek fel a kérdéseiteket, mert a
küldöttgyűlésen csak rövid ideig tudok maradni!

Köszönettel:
Mécs Anna
főszerkesztő
Tétékás Nyúz