[Kepviselok] EB beszámolója

Polgar Peter Balazs sirpepe at ttkhok.elte.hu
2008. Már. 12., Sze, 11:45:32 CET

Sziasztok,

Tegnap már komolyan azt hittem, hogy teljesen hülye vagyok, pedig nem is.

A http://ttkhok.elte.hu/ -n lévõ alapszabály szerint (2007.
szeptember 25-ei, gondolom ez a legfrisebb ha nem, hát intézkedjen valaki)
nemhogy az EB-nek a beszámolójáról is szavazni kell, hanem ha jól értem
minden egyes EB tagnak külön kell beszámolnia. Vonatkozó paragrafusokat
lásd alább.

Szerintem ennek az a jelentõsége, hogy a kgy-nak az EB munkáját is
értékelni kell valamilyen formában egyrészrõl a beszámolási kötelezettség
lényege meg az, hog elmondhassák: "Igen, a feladaatunkat elláttuk, ennek
keretében a következõ tevékenységeket hajtottuk végre: " stb. Vagyis nem
azért ragaszkodom hozzá, mert "ez van leíráva", ha hülyeség lenne, akkor
változtassuk meg, de így van értelme azért mégiscsak.

A tudomásulvételrõl egyébként meg nem kell szavazni, ha a kgy-n elhangzik,
és a jegyzõkönyvben szerepel, akkor megtörtén a tudomásulvétel. Márcsak
azért sem kell róla szavazni, mert mi van, ha nem szavazza meg a társaág?
Akkor nem vesszük tudomásul?

Vonatkozó paragrafusok:

Értelmezõ rendelkezések, alkalmazott rövidítések
   Tisztségviselõk
Az önkormányzat tisztségviselõi [...] az ellenõrzõ bizottság tagjai [...].

/* Vagyis külön-külön is tisztségviselõk */

Az önkormányzat szervezeti felépítése
   Tisztségviselõk
19. A tisztségviselõk beszámolási kötelezettséggel tartoznak a
választmánynak és a Küldöttgyûlésnek.

/* Pont úgy, mint az elnök, biztosok, stb. Ez alapján külön-külön is be
kéne számolniuk, bár a szokásjogra alpozva az is elfogadható, hogy a
beszámolójukat egyben nyújtják be, az már más kérdés, hogy egybe is
szavazzunk róla */

Az önkormányzat mûködése
   A tisztségviselõkkel szemben alkalmazható szankciók
78. Ha a rendes vagy rendkívüli beszámolóját a testület nem fogadja el
[...].

/* Ez a pont ismét megerõsití, hogy ugyanúgy kell az EB tagjainak
beszámolójáról szavazni, mint a többiekérõl */

2. A Küldöttgyûlés ügyrendje
   A napirend
18. A Küldöttgyûlés rendes üléseinek elsõ napirendi pontja az elnök,
illetve a tisztségviselõk beszámolója [...].

/* Nincs kivételként megjelölve az EB */

Szabaályzatolvasásos szép napot kívánok,

 	Programozó Péter Balázs