[Kepviselok] ELTE hagyomanyok

Ónodi Ferenc László jonnyb at ttkhok.elte.hu
2008. Okt. 4., Szo, 18:55:39 CEST

A lenti emailekre szeretnek nektek roviden, csak es kizarolag az en
szemszogembol nezve a dolgokat, valaszolni:

Az elmult 4-5 evben mindig felmerult egy-egy ilyen keres-kerdes, stb.
Mindig elindulunk egy uton ezek utan, megprobaljuk kijelolni az iranyokat,
felepiteni egy uj rendszert, stb.

Csakhogy mindig abba a hibaba esunk, amibe most Kamiran is.

Ugyanis rossz pelda vezet benneteket, rossz illetve az ELTE-n szinte
teljesen megvalosithatatlan dolgokat szeretnetek elerni.

Miert irom ezt?

Tetszik nektek a Qpa? A BME Egyetemi Napok? Az Allasborze? Stb...

Jok, profin szervezettek, sokan vesznek rajtuk reszt.
Mi ennek az oka?

Nos, a belso, Hallgatoi Onkormanyzati felepitesbe ne menjunk bele, mert
hosszu es unalmas lenne. A lenyeg, hogy van egy EHOK, egy nagyon eros
EHOK, van egy KHT, aki programokat szervez es BME Szervezeti Egyseg(!) es
vannak a teljesen erotlen kari HOKok, akiknek irodajuk sincsen(jol mukodo
rendszerben nem is kell).
A masik, hogy a BME egyetlen helyen van, egyetlen IGAZI, hatalmas
Campuson. Nem 7 helyen, szetszorva. A szinte egymas melletti kolikrol ne
is beszeljunk...
Es igen, soksok evTIZEDE epitik magukat.

Mi van nalunk:

Kozepes erossegu EHOK, akik inkabb csak erőből probalnak meg tenni, nem
ésszel. És féltik a seggüket. Igy nem lehet dolgozni.
Vannak a kari HÖKök, akik erosek bar, de nagyon megosztottak es nincsen
koztuk info aramlas. (Nem kell messzire menni, lasd Lagymanyos)

Es az alapja az egesznek: Van TTKs ontudat? Ne menjunk messzire, eleg ezt
megkerdezni onmagunktol...van ilyen?
Szerintetek 4 kulon GTvel ez barmikor is kialakithato lesz??
Nem.

No, ennyit a fentiekrol.

Ezen felul ne feledjetek, egy fecske nem csinal nyarat. Az, hogy elerjunk
barmi HASONLOT, ahhoz osszegyetemi akarat, es szandek kell.
Gyerekek. Az EHOK 120 millio korul kap penzt, amibol 95 millio korul
szetoszt a kari HOKoknek.
Es mi, ill ok mit csinalnak ebbol? Nezzunk mar korul, 40 milla is eleg
lenne...
A problema azonban megsem ez.
Hogyan akarjuk elerni, hogy pl az egyetem vezetese komolyan vegyen minket,
tamogasson bennunket EGYETEMI SZINTU programok, stb szervezeseben, ha mi
magunk is megosztottak vagyunk? Ha van egy olyan EHOK, aki ilyen EEN
szervezesre kepes, mert nem ésszel, hanem erovel tolja?
Ha van olyan kari HOK, ahol 2 evente kirobbannak a sikkasztasos botranyok?
HM??

Loszart varhatunk, de azt jo nagyot. Ugyanis komolytalan a RENDSZER!!

Am, ne csuggedjunk, nezzuk meg magunkat:

Mészinek is mondtam, hogy mi volt itt 4-5 éve, amikor szerveh lettem:
1 szem gólyabalunk volt es kesz.

Mi van most?
Utcabal, golyabal, NEdves, EZF, Eotvos Bal, LEN.
Illetve mi lett meg, koszonhetoen nektek:
Van mentor rendszer, van kiadvany, INFO lista, mukodo alapitvany, es
HITELES, a kar szemeben partner HOK.

Lehet, sot, vannak hibak. Sok is. De igyekezni kell, es akkor lehet jobb.
Lehet jobb GT, lehet jobb es minosegibb kari szintu osszefogas es
egyuttmukodes, ugyanis fentrol epitve nem lehet eredmenyeket elerni, vagy
nem hatasosat. Alulrol kell epiteni, nektek kell epiteni.

A rendezvenyekrol meg egy szo. Ha az epulet es takaritas 1 milla, a hang
es feny 1 milla, reklam es secu koltseg 600e ft.
Akkor megis, milyen zenekarokat tegyunk be, hogy minimalisra kijojjon?
Mind1, ez meddo vita, a lenyeg nem itt van, hanem a fent leirtakban, mert
ha vezetes komolyan venne minket, akkor pl hajlando lenne a teremberletet
elengedni.
De nem igy, es jogos a valaszuk: A 120 milliobol nem tellik 700e ft?
Jogos, ugyanis ok nem latjak a rendszer mukodeset, es nem is kell nekik,
mert ha jol mukodik, nincsenek ilyen valaszok..

Remelem tomor voltam, de mar nagyon bennem volt. Ugyanis csak es kizarolag
TI tudtok azert tenni, hogy jobb legyen.
Es higgyétek el, BME-s hallgatokent latom ami naluk megy.
Ott sem fenekig tejfol, a viszony azonban PARTNERI.
Ugyanis pl az ottani EHOK a rengeteg penzebol pl sporkomplexum
kialakitast, focipalyat es egyeb hasznos, hatalmas meretu dolgot tamogat.

Mert elore latnak es nem csak 1-1 eves valasztasi ciklusban gondolkodnak.

ÉPÍTENEK.

Udv:

feco

Sziasztok,

Lehet sokaknak nem fog tetszeni, amit írok, de igazat adok Mészinek. Bőven
lenne mit tanulnunk a BME-től. Oké hogy van showhajtásunk, ami hasonló az
SCH Qpához, de, és itt most mindenki nézzen magába mélyen, szerintetek
melyik a jobb? Nyilván elfogultságból adódóan én is azt mondanám hogy a
showhajtás, de szakmai/szervezői szemmel tekintve a qpa fényévekkel előz
minket. És nem csak a qpáról van szó. Nézzétek meg az egyetemi napokat.
Csütörtökön okés volt a dolog, de előtte levő két nap? Vicc. Tudom hogy
nem mi szerveztük, de akkor is. Utcabál nem volt rossz, de biztos lehetett
volna még mit javítani rajta. Példát lehenne venni a BME-sektől arról,
hogy nem kellenek feltétlen nagy nevek és nagygázsijú zenekarok. A jó
bulihoz nem csak ez kell. A qpa összehozza tényleg az egész bme-t. Nagy
játék. Hülye játék? Nem hinném... ritka nagyobb közösségépítő erő van az
ilyeneknél. Nekünk is pontosan erre lenne szükségünk. Nagyobb közösségre,
akik tudják, ha elmennek egy rendezvényünkre nem kell csalódniuk. Ha a
BME-nek is megy, nekünk is mehetne. Én úgy érzem néha inkább mennyiségben
erősek a programjaink, aminek néha a minőség látja kárát. Sztem lehetne
egy nagy közös ötletelés a rendezvényekről vmikor, kinek milyen
javaslatai/meglátásai vannak. Ez segítené nagyban Gabó munkáját is,
gondolom én... De persze lehet nincs igazam. Ezek inkább csak futó
gondolatok, de érdemes talán rajtuk végigszaladni egyszer. Azért persze ne
csüggedjünk, az ELTE berkeiben még mindig mi vagyunk a legjobbak :)
Szerintem.

üdv és kellemes hétvégét mindenkinek
Kamirán
> Üdv!
>
> Ma beszélgettem délután kicsit Fecóval. Sokmindenről, a mi TTK-ás
> nagyrendezvényeinkről is, meg a hagyományokról. Sok mindent mondott ami
> elgondolkodtatott. Már kezdtem elhinni néhány dolgot, amikor találtam egy
> videót (ami mondjuk már régóta fent van).
>
> http://www.youtube.com/watch?v=hFqnDjyDI9o&eurl
>
> Mi lennénk a legjobb szervező kar?! Kosheen, Asian Dub Foundation. Nagy
> nevek, egy kis hagyományú közösségnek. Majd ha ilyet tudunk csinálni... A
> nagy helyzet az, hogy csak a hátát nézzük a szomszédoknak...
>
> Mészi

Hamow Kamirán Áron
ELTE-TTK HÖK
Irodavezető
Környezettudományi szakterületi képviselő
e-mail: kamiran at ttkhok.elte.hu
tel.: 30/473-4270