[Kepviselok] MSc tájékoztató napok

Polgar Peter Balazs sirpepe at ttkhok.elte.hu
2008. Sze. 29., H, 12:58:18 CEST

Üdvözlet,

Egy érdekes adalék, hátha beindítja a fantáziát:

Amikor pár éve az SZTE-TTK MAB akreditációjában vettem részt, akkor az
ottani vezetõknek már elég konkrét elképzelése volt arról, hogyan engedik
ki a végzett BSc-s hallgatókat, amennyiben nem fértek be MSc-re.

Olyan BSc-re épülõ szakképzéseket indítottak, amelyeket nem BSc-n végzett
3-4 félév alatt végezhett el, BSc-s 1 vagy gyakorlattal 2 félév alatt, és
a végén szakképzettséget (OKJ-s) adtak. Ezek a gyakorlati lehetõség miatt
elég jók lettek volna az eredményes elhelyezkedéshez, és minden hallgató
elött nyitva állott, mint menekülõ útvonal. Ja, és persze ezek a félévek
nem az állami felsõoktatási félévekbõl jönnek le (ha jól emlékszem, akkor
az FSZ bizonyos kar alatt ingyenesen jár, ez 25 vagy 26 lehetett pár éve,
most meg lusta vagyok utána nézni).

Egy példára emlékszem konkrétan, a fizika BSc-seknek az optikus
szakképzést tervezték felajánlani. Ez kicsit gagyinak tünhet, de legalább
volt egy biztos pont, ahova munkaerõként elmehet a BSc-s ember.

Ez a karnak több szempontból is jó:
  - javítja a hallgatói elhelyezkedési statisztikáit,
  - a gyakorlatot szerzett hallgatók késõbb is visszajöhetnek MSc-re,
újfajta tudást magukkal hozva
  - a rendszeres FSZ-bõl pénz is van (államtól, fizetõs képzés, cégektõl)
  - a gyakorlati kézpés miatt a magánszférával is szoros kapcsolatok
alakíthatóak ki.

Bár ezért elég sok munkát be kell fektetni a kar részérõl a
megvalósításhoz, az tény.

Atesz TDK-s problémájára is megoldást adhat, mert ezek a TDK-s, nem MSc-s
hallgatók továbbra is a kar közelébe maradnak (pl gyakorlati hely kari
vagy intézeti laborban, nem tudom, hogy ez pontosan hogyan mûködhet), és
ha mégis jelentõsebb eredményt érnek el, akkor viszonylag gyors út vezet
vissza a karra.

Persze ha az ELTE több MSc hellyel rendelkezik minden szakon, mint ahány
BSc-se végez, akkor ez nem a mi problémánk (van erre egyáltalán adat?).

Egyébként a karnak jóhogy nincs erre munkaereje (másra sincs), úgyhogy a
HÖK is léphetne ebben a kérdésben. Legrosszabb esetben jó kapcsolatokat
alakítunk ki cégekkel, állami szervekkel, akiket be lehet szervezni
tudományos rendezvényekhez szponzornak. De az is lehet, hogy tévedek, és
ez egyáltalán nem a kar feladata, hanem pl. a Karrier Központé?

 	Prog.terv.Pét.Bal.