[Kepviselok] BSc elhelyezkedés

ELTE TTK HÖK Tanulmányi elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2008. Sze. 29., H, 21:57:47 CEST

Kedves Képviselők!

A bolognai rendszerrel kapcsolatban jelenleg elég sok a kérdőjel, közülük
is a legnagyobb a mesterképzésben tovább nem tanuló alapdiplomások
elhelyezkedése.

Mivel az egyetemek a régi ötéves képzésre vannak ráállva, ezért valamilyen
módon természetesnek veszik hogy BSc-MSc struktúrában gondolkodnak az
egészről, és nem nagyon figyeltek oda a csak BSc szintű diplomával
rendelkezőkre.

Az első végzett évfolyamok helyzete mindenképp nehéz lesz, ugyanis sem az
oktatók sem a munkaerőpiac nem tudja igazából, hogy mihez tudnak majd
kezdeni a végzett alapszakosok. Ehhez társuló nagyobbik baj, hogy a BSc
képzés nem nyújtja azt a gyakorlati orientációjú képzést, amit a
munkaerőpiac igényelne tőlük végzettségként.

Mi mint Hallgatói Önkormányzat nem igazán tehetünk többet, mint hogy minél
jobban próbáljuk az egyetemet arra sarkallni, hogy felmérje a munkaerőpiac
igényeit. Ugyanakkor lehet, hogy meg kellene fontolni, hogy érdemes-e
nekünk a munkaerőpiac felé nyitnunk, érdeklődnünk, ill. a munkaadókat
felvilágosítanunk arról, hogy mire is jó az ELTE-s alapdiploma.

Ötleteket, javaslatokat, felvetéseket e-mailben személyesen is várok. Ill.
az egyik továbbképzésen (mint ma is említettem az est lezárásaként) ilyen
kérdéseket fogunk boncolgatni.

Kellemes estét mindenkinek!

Üdvözlettel:
Jánosi Attila