[Kepviselok] Matekszk beszámoló

Viktória Lakó matekszk at ttkhok.elte.hu
2009. Jún. 29., H, 22:47:01 CEST

Tisztelt Küldöttgyűlés!
A továbbiakban olvashatjátok Matematika szakterületi koordinátori
beszámolómat. A legutóbbi KGY óta eltelt időszakot időrendben, az egész
éveset, pedig tematikusan olvashatjátok. Kicsit hosszúra sikerült, bár
igyekeztem a lényeges dolgokat kiemelni.
Beszámoló április 23 - június 28.
Április 23-án az Akadémikusok fórumán erősítettem a TTK-s szekciót.
Április 24-26 között részt vettem a Királyréti mentortáborban, ahol sikerült
jobban megismernem az új matekos mentorokat, illetve jó kapcsolatot
alakítottunk ki a Mafihe jelenlevő képviselőivel.
Az április 28-ai KGY-n betegség miatt sajnos nem tudtam részt venni.
Április 28-án kérésünkre oktatóink záróvizsga tájékoztatót tartottak a
végzős BSc-s hallgatóknak.
A május 4-ei SZACS ülésen az új mentorokkal előkészítettük az OMAHA sátor
programjait.
Május 5-6-7 én koordináltam az OMAHA sátor működését, ezúton is szeretném
megköszönni a mentoroknak a lelkiismeretes munkát! Ezenkívül mindhárom
OMAHA-s tudományos előadáson részt vettem.
Május 24. matekos mentorokkal és egy Bárczis mentorhölggyel kirándultunk és
vetélkedtünk egyet a Normafán.
A május 26. Választmányra elkészítettem a szakterületi jutalomkeret
pályázatokat, az ülésen is részt vettem.
Sajnálatos módon a Nyúzban néhány téves adat jelent meg a matekos
záróvizsgákkal kapcsolatban, ezért a végzősök számára összegyűjtöttem a
szakirányfelelősöktől a hiteles záróvizsga és szakdolgozat információkat és
kiküldtem az évfolyamlistára.
Június 5-én részt vettem a főszervezői gólyatábor megbeszélésen.
Június 11-én volt a tanév utolsó Intézeti Tanácsa, melyen Michaletzky dékán
úr ismertette a Corvinus Egyetemmel közösen indított Pénzügyi és biztosítás
matematika mesterszak miatti HKR módosításokat.
Június 19. Árendás Ákossal és Magyar Róberttel megbeszélést tartottunk a
szakterületi jövőjéről.
Június 25. Választmány.

Tematikus beszámoló 2008/09 tanév
Intézeti Tanács: Egyre jobb a kapcsolatunk az intézet oktatóival, kikérik a
véleményünket a szabályzatok módosításában, illetve meghallgatják és
odafigyelnek kéréseinkre a hallgatókat érintő ügyekben. Nagy élmény volt
számomra az Intézeti Tanácson ismertetni a kredit-újrafelvétellel
kapcsolatos információkat, melyeket a Tanács el is fogadott.
Hallgatókkal való kommunikáció: Örömre szolgált, hogy egyre többen fordultak
hozzám kérdéseikkel a félév során, hasznosnak bizonyult számomra a
ttkhok.elte.hu "Kérdezz!" rovata, sokan kerestek meg ezen a fórumon. Főleg a
végzősök és a gólyák fordultak hozzám kérdéseikkel.
Választmányok: A Választmányokon egy-két kivétellel részt vettem és
igyekeztem felkészülni az anyagokból és felelősségteljesen részt venni a
döntéshozatalban.
TOB: Ez a delegáltságom nem kötődik szigorúan a tisztségemhez, de nagyon
fontosnak érzem, ezért erről is beszámolnék. Minden ülésen részt vettem,
valamint segítettem Attilának a Kar kiváló hallgató díj jelöltek közéleti
tevékenységének pontozásában. Szó volt még a költségtérítés csökkentési
kérelmekről, illetve a kredit újrafelvételi díj csökkentéséről.
Kapcsolat a szakmai szervezetekkel: Az év során több OMAHA elnökségi ülésünk
is volt, melyeken, mint a szervezet titkára vettem részt. Megterveztük a
következő egy év szakmai programjait, előkészítettük az első megjelenését a
BME Szakhetén és a Lágymányosi Eötvös Napokon. Bár nem minden tervünk
valósult meg, szakmai előadásainkat nagyon jól sikerültek, és sok hallgató
vett részt rajtuk. A BME képviselőivel is egyre közvetlenebb a kapcsolatunk.
SZACS ülések: Kevesebb ülést tartottam, mint elődöm, ezt utólag hibának
könyvelem el, jobban lehetett volna mozgósítani a szakterületet.
Végeredményben azért sikeresnek tekinthetjük a szakterület évét.
Mentorok: Részt vettem a következő évi mentorok válogatásában, a mentortábor
programjának előkészítésében. Részt vettem a mentortáborban. A LEN-es
matekos programokba sikerült bevonni az újdonsült mentorokat. Magyar
Róberttel pedig egy szakterületi mentoros kirándulást is szerveztünk a
Normafára.
MASZAT: Idén eljutottunk oda, hogy szinte minden TTK-s tudja mit jelent a
MASZAT, heti 5 alkalommal fordulhattak hozzánk a hallgatók, és fordultak is,
minden szakterületről.
Teadélután: A teadélutánok idén is rendszeresen megrendezésre kerültek. Két
alkalommal kézműves foglalkozás is volt, ahol a hallgatók segítségével
bővítettük a múzeum karton poliéder készletét. Sajnos az Education elvesztek
a múzeum ördöglakatai, amiket majd a Sport kultúra pályázaton elnyert
összegből fogunk pótolni.
Szakterületi honlap: Idén új külsővel jelent meg honlapunk, és fél éves
stagnálás után végre tartalmilag is frissült. Még sok a fejleszteni való, de
legalább elindultunk az úton.
Drámakör: Idén is heti rendszerességgel megrendezésre került a drámakör.
Utódképzés: Nemrég sikerült megtalálni méltó utódomat Árendás Ákos
személyében, hamarosan átadom neki a matekszk levelezést és a levelező
listákat. Természetesen a továbbiakban is segítségére leszek főleg a
tanulmányi kérdésekben.

Köszönöm, hogy elolvastad a beszámolómat!

Üdvözlettel:
Lakó Viktória
Matematika szakterületi koordinátor
ELTE TTK HÖK