[Kepviselok] Pályázat Tanulmányi elnökhelyettes tisztségére

ELTE TTK HOK Irodavezeto kamiran at ttkhok.elte.hu
2009. Nov. 5., Cs, 18:17:07 CET


Kedves képviselők,

Csatolva küldöm pályázatomat a TTK HÖK Tanulmányi elnökhelyettes tisztségére.
Aki ismer, az a bemutatkozás részt nyugodtan kihagyhatja, persze azért
érdemes lehet elolvasni. Előre is köszönöm, hogy végigolvasod pályázatom.

üdvözlettel,

Hamow Kamirán Áron
ELTE TTK HÖK
Irodavezető
Környezettudományi szakterületi képviselő
e-mail: kamiran at ttkhok.elte.hu
tel.: 30/524-0328

Alább a pályázat bemutatkozás nélküli része olvasható bemásolva, ha
esetleg valaki nem tudná megnyitni a csatolmányt.

III. Célok, elképzelések
Először is, szeretném folytatni, az eddig megkezdett munkát, s követni azt
az irányvonalat, amit a leköszönő elnökhelyettes munkásságával kijelölt,
amely a mindenki számára elfogadható és minőségi felsőoktatás jegyében
megkötött, hallgatók és intézményünk számára is egyaránt jó és elfogadható
kompromisszumokra épül. A jó kapcsolatot szeretném megőrizni a kari
vezetéssel, és az EHÖK TB-vel is. A bizottság tagjaival az elmúlt 1 év
során ismerkedtem meg, úgy érzem rendkívül jó hangulatban és konstruktívan
sikerült velük eddig is dolgoznom, ez a jövőben is így marad reményeim
szerint.

1. Információs csatornák, tájékoztatás, tájékozódás, Tanulmányi csoport
Úgy gondolom a tájékoztatáshoz már megfelelő információs csatornákkal
rendelkezünk, ezeket minél jobban ki kell tudnunk használni. A
gólyatáborok, a gólyanyúz, a heti nyúzok, honlapok (ezekre később külön is
kitérek), kiadványok, amelyek természetesen folyamatos frissítésre
szorulnak, legyen szó az MSc kiadványról, vagy vezetőképző kiadványairól,
mind kiváló teret biztosítanak az információk áramlására a hallgatók,
mentorok és képviselők, sőt akár oktatók felé is. Megemlíteném, hogy az
alapítvánnyal együttműködve sikerült elkészíteni a beiratkozásos CD-t,
illetve most a kari honlap is felújításra kerül. Erre kiemelt figyelmet
kell fordítania a következő elnökhelyettesnek, hiszen ez a kar elsődleges
honlapja. A hök honlap is átalakításra szorul, tanulmányi része különösen.
Terveim szerint egy egységes adatbázist készítenénk, amelyben a fontos
tanulmányi szabályok emberi, közérthető nyelven vannak leírva, de
legördülő menükkel részletesebb, szakmai megfogalmazásban is
megtalálhatóak lennének ezek, direkt hivatkozásokkal az eredeti
szabályzati szöveghez. Így a közérthetőség és pontosság is megvalósulhat.

Rendkívül fontosnak tartom, az egyes szakterületi, szakos, intézeti,
tanulmányi osztály és felvételi iroda honlapjai között az ellentmondásokat
feloldjuk. Meg kell végre valósítani, hogy ezeken a honlapokon mindig a
lehető legfrissebb és legpontosabb információk elérhetőek legyenek a
hallgatók számára. A TO honlap külön fejezetet érdemelne, legalább minden
szak, és szakirány, összes évfolyamának tanterve fel kell, hogy kerüljön.
Szorgalmazni szeretném azt is, hogy a felújítások és frissítések jegyében,
a honlapok elérhetőek legyenek akadálymentesített formában is, illetve a
külföldi hallgatók számára a fontos információk legalább angolul
olvashatóak legyenek.

Elsődleges csatorna, a személyes kommunikáció hallgatótársaink felé,
gólyatáborokban, vagy akár egy terepgyakorlat alkalmával, nyílt napon és
az irodában is. Szeretném, ha bátran fordulnának hozzám, mind e-mailen,
mind személyesen, így a lehető legtöbb konzultációs alkalmat biztosítanám
számukra, e-mailes egyeztetést követően. Ez azért fontos, mivel csak úgy
lehet a hallgatói problémákat megoldani, ha értesülünk róluk. Ehhez
igyekeznie kell minden tanulmányi csoporttagnak, tisztségviselőnek és
képviselőnek is azon, hogy a hallgatók közelebb érezzék magukhoz az
önkormányzatot, bizalommal forduljanak hozzánk gondjainkkal. Erre csak
csapatként gondolkodva és működve van lehetőség, ezért is szeretném
aktivizálni a tanulmányi csoportot, különös tekintettel a bizottsági
delegáltakra. Jánosi Attila ötlete, hogy minden szaknak legyen egy
hallgatói oktatási felelőse, rendkívül követendő és, ha még az egyes
szakirányok szerint is lennének évfolyamonként emberek, akik értesítenek
minket gond esetén, úgy az elnökhelyettes könnyebben átlátja a kari és
szakos problémák hálózatát, így körültekintően intézkedhet csapatával,
hogy a legjobb javaslat vagy döntés születhessen.

2. Közeljövő feladatai
Megkezdődött a BSc felülvizsgálat, fontos momentuma lesz az elkövetkező
időszaknak, komolyan kell vennie minden szakterületnek, hiszen
lehetőségünk van beleszólni az egyes intézeti tanácsokon keresztül ennek
menetébe, így tehetjük saját tapasztalatainkkal jobbá képzéseinket. Bár
sokan nem szeretik, mégis megjegyzem, az aktuálpolitikai környezet kedvez
az újításoknak. Ahogy az már az EHÖK nyári vezetőképzőjén is szóba került,
rendkívül fontos lenne, a képzés tömegesedése és a diplomák
versenyképességének megőrzése, növelése érdekében felvenni a kapcsolatot a
nagyobb cégekkel és az állami szektorral is, hogy reális képet kaphassunk
arról, mit vár a végzett szakemberektől a munkaerőpiac. Ezt elsősorban a
szakterületek tudják megoldani, de mindenképp fontos a közös munka és az
egyeztetés, következtetések közös levonása.

Az EHÖK Tanulmányi Bizottsága beütemezte az év végéig a HKR
felülvizsgálatát, ez a szabályzatok áttekintésével és átláthatóbbá
tételével jár. Ki kell szűrnünk a felsőoktatási törvénnyel való
ütközéseket, illetve a HKR-en belül, szükséges a TTK kari különös rész
egyeztetése az általános résszel, hogy az ellentmondásokat
megszüntethessük, joghézagokat pótoljuk, és a különös részben is egy
áttekinthető szabályrendszert kaphassunk, ne paragrafusok egymásra dobált
tömegével kerüljünk mi, vagy hallgatóink, oktatóink szembe.

A közelmúltban problémát okozott a mesterszakosok első féléves tanulmányi
ösztöndíjának és a köztársasági ösztöndíj kérdése, az alap és
mesterképzési szint közötti időszak hallgatói jogviszonnyal kapcsolatos
problémája. Egy új FTV módosítási javaslat értelmében, a probléma
megoldódna, de a hallgatók kárára. Lehetőségeinkhez mérten igyekeznék
képviselni azt az álláspontot, hogy ne a jogi szabályzás nehézségei miatt
ne támogassuk tehetséges hallgatóinkat.
A mesterszakok beindulásával számos oktatásszervezési gond merült fel,
ezeket tüneti jelleggel kezeltük, a jövőben nagyobb gondot szeretnék
fordítani a mesterszakosainkra, mivel hosszú távon rendkívül fontosak
egyetemünknek, ahogy alapszakos hallgatóink is. El kell kerülnünk azt,
hogy oktatóink másodrendű egyetemi polgárként kezeljék az eltérő képzési
szinten tanulókat.

A tanárképzés problémái sűrűsödnek, az érdekelt karok hatalmi harcai pedig
a képzés minőségének romlásához vezet. Úgy gondolom, törekedni kell a
Pedagógikum Központ és a karok közötti kompromisszumokra, nem várhatunk
arra, hogy a régi rendszerű tanárképzést visszaállítsák, jelen rendszeren
belül kell a problémákat megoldani, ráadásul a jelenlegi rendszer számos
előnyt is hordoz magában. A természettudományos tanárképzés katasztrofális
helyzete miatt szükséges a hallgatók motiválása a tanári pálya irányába,
akár a szabályzás megváltoztatásával, kiemelt ösztöndíjakkal.
Szintén probléma, ezt a közelmúltban szekszárdi börzén tett látogatásom is
ékesen igazolja, hogy a felsőoktatási kiállításokon nincs megfelelő
PR-unk.

Jó lenne a TTK-hoz egységesen összeállított kis csomagok készítése és
osztása, amelyben megfelelő leírást és képet kaphatnak a hallgatók
képzéseinkről. Szükség van a jó megjelenésre, nem csak a tartalom, de a
forma is sokat számít. Az egyetemnek abba kell hagynia a hírnevéből való
táplálkozást és be kell vetnie a modern marketing eszközeit a potenciális
hallgatók idecsábítására. Ehhez pedig szakmailag pontosan szerkesztett
informatív kiadványok is kellenek, amik akár nyílt napon, vagy egyéb
helyeken is hasznosíthatóak. Előző nyílt napunk, úgy gondolom jól
sikerült, ha arányosan jól tudunk teljesíteni a februári nyílt napon,
azzal is sok hallgatót nyerhetünk meg magunknak, ezért segíteni szeretnék
a karnak és a Hallgatói Alapítványnak ennek szervezésében.

3. Közös érdekek, közös munka
Bár mindenkitől szívesen várok ötleteket, alapvetően a TTK HÖK két szakmai
csoportjával igyekeznék behatóbban együtt dolgozni. Szeretném szorosabbra
fűzni az együttműködést a tudományos csoporttal, hiszen a kiemelkedő
hallgatók tehetséggondozása, rendkívül fontos feladat, ők alkotják majd a
jövő értelmiségi elitjét, vagy épp a kutatói-oktatói szféra
legnagyobbjaivá emelkedhetnek, ám ehhez néha a megfelelő útmutatás lehet
szükséges. A tutori rendszer és a honorácior képzés megújítása, új
szabályzati alapokra helyezése, és gyakorlati megvalósítása a tanulmányi
és tudományos terület egyértelmű együttműködését vonja maga után. Fontos
lesz az érintett oktatókat személyes megkeresése és a folyamatos
egyeztetés intézeti, kari és egyetemi szinten.

De talán még fontosabbnak tartom, hogy a külügyi csoportunkkal felvegyem a
kapcsolatot és egy közös munkába fogjunk. Mit és miért is? Az egyetemekről
készített nemzetközi és hazai rangsorok, rendkívül fontosak, változtatják
az egyetem presztízsértékét, így azt is, hogy mekkora hallgatói tömeget
képes magához vonzani intézményünk. Ezen rangsorok felállításakor,
rendkívül hangsúlyos szerepet kap, a beérkező külföldi, illetve a
külföldre kiutazó hallgatók száma, és még sok egyéb külügyhöz kapcsolható
fokmérő. Szeretném megoldani, hogy a külföldi hallgatók képviselete a
karon megoldott legyen. Ha beérkeznek, gördülékenyen tudja intézni ügyeit,
ne okozzon problémát a tárgyfelvétel. Ez hatalmas munka lesz, hiszen az
egész rendszert kell átgondolni, mivel eddig a beérkező hallgatókkal, mint
egy tüneti kezelés képpen az foglalkozott, aki tudott. Úgy gondolom,
intézményünk kezdi felismerni a külkapcsolatok jelentős mivoltát, a külügy
rendkívül dinamikusan fejlődik, és a legjobb reklám az, ha a beérkező
hallgató boldogan érkezik és távozik is, és másoknak pozitív
tapasztalatokról számol be, ennek alapfeltétele az ügyintézések
egyszerűsítése és könnyítése.

Természetesen nem gondolom, hogy minden leírt ötlet megvalósítható a
következő elnökhelyettes ideje alatt, de elkezdeni mindenképpen érdemes a
munkát a fenti témákban, s a jövőben is minden erőmmel azon leszek, hogy a
lehető legtöbbet megvalósítsuk belőlük.

Köszönöm, hogy elolvastad a pályázatom! Támogatásotokban bízva,
üdvözlettel:
Hamow Kamirán Áron
Budapest, 2009. november 5.
--------- következő rész ---------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: HKA - Palyazat Tanulmanyi elnokhelyettes tisztsegere.doc
Type: application/msword
Size: 48640 bytes
Desc: nem elérhető
URL: <http://listbox.elte.hu/pipermail/ttkhok-kepviselok/attachments/20091105/1dc5bd99/attachment.doc>


További információk a(z) ttkhok-kepviselok levelezőlistáról