[Kepviselok] parkoló rendszer

Szenes Áron aeron at ttkhok.elte.hu
2010. Dec. 2., Cs, 13:13:19 CET

Kedves Képviselőtársam,

nem értek egyet az általad leírtakkal, a szabályozás bevezetésével pedig
igen. Régóta meg kellett már tenni ezt a lépést. Egyetemünk más
campusain sem megoldott a parkolás kérdése, sőt. Nincsen elég hely a
belvárosban, ott tartottunk, hogy már itt sem volt. Hogy a hallgatók
vagy az infopark dolgozói miatt, azt nem lehet eldönteni. De akinek itt
joga van parkolni elsősorban, az, aki itt _pénzt keres_. Ez a
megélhetése! Erősen kétlem, hogy az autóval bejáró hallgatók saját
keresetükből tartják fönn ezt a szokásukat. Elenyésző lehet az a csoport
is, akik csak így tudják megoldani a bejárást (pl. agglomerációból), de
nekik ugyan azokkal a problémákkal kell megküzdeniük, mint mindenkinek,
aki az agglomerációban lakik (P+R parkolók hiánya). Ez nem gyerekként
vagy nem gyerekként kezelés, hanem annyi, hogy nincs elég hely.

Természetesen én is látom, hogy üresen tátongó helyek vannak. Ki kell
dolgozni egy pl. fizetős rendszert, amelyben a hallgatók előnyt
élveznek. Ha a Kazinczy utcába megyek órára én is felszállok a
villamosra. Ha ide jövök _dolgozni_, akkor parkolóhelyet szeretnék, és
nem körözgetni és tilosban megállni azért, mert egyre több, önálló
keresettel nem rendelkező hallgató (szülei) megengedheti meg magának,
hogy autót tartson fönn. Akinek pedig ez megy, az fizesse meg a
parkolási díjat, ahogyan mindenütt máshogy meg kell tennie! A befolyt
összegből pedig a campuson olyan fejlesztéseket vigyenek véghez, amely
minden hallgatónak az érdeke (pl. közösségi terek, padok).

A dolgozóknak is vannak jogai, vegye észre a HÖK, hogy meddig mehet el!
Ha minden hallgató beállhatna ide, akkor nem lenne hely. Kész, el kell
fogadni, ekkora a terület. Sorrendet kell fölállítani.

Üdvözlettel:

Szenes Áron
tudományos segédmunkatárs
hallgató