[Kepviselok] felmérés nyíltnapról

Ferdinandy Bence - fizika szakterületi koordinátor fizikaszk at ttkhok.elte.hu
2010. Dec. 2., Cs, 15:54:51 CET

Sziasztok!

Készítettem egy felmérést a fizikus gólyák között, ami kb 150 embert jelent.
Ezek közül 66an töltötték ki a kérdőívet. 1-5ig kellett értékelni, hogy a
nyílt nap mennyiben befolyásolta a döntésüket, hogy az ELTE-re jöttek (3 a
semleges, alatta negatívan felette pozitívan).

A 66 fő közül 21 jelent meg valamelyik (téli v őszi) nyílt napon, olyan nem
volt aki mindkettőre eljött volna. A megjelenteknek kb fele (11 fő) volt az
őszin. A matek v fizika emeltszintű érettségik aránya a megjelentek között
lényegesen nagyobb, mint a nem megjelentek között. (kivetítve az évfolyamra
ez kb 15%os résztvétel, de szerintem ennél valójában rosszabb, mert
gyanítom, hogy aki elment nyílt napra, az aktívabb és jobban informált
fajta, akihez a kérdőív is esélyesebben jutott el úgy, hogy ki is töltse).

Azok alapján, akik ott is voltak a nyíltnap megítélése 3,48+-0,24 (a három
ugye azt jelenti, hogy nem számított egyáltalán)
Azok akik nem voltak ott : 2,85+-0,14

Többen megjegyezték, hogy az őszi nyíltnapról nem is hallottak, sokkal
jobban kéne hirdetni. Egy fő azt mondta, hogy az Educatio sokkal
meghatározóbb volt számára mint a nyílt nap.

" Az osztályunkból kb. 12-en ELTE TTK-sok, és senki sem volt a nyílt napon,
mert nem tudtunk róla."

"Bár nem erre kérdeztetek, de fontosnak tartom:
11.-es koromban mentem el először az Educatiora. Ott körbejártam a három
"esélyes" egyetemet: a BME-t (akkori favorit), az ELTE-t és az SZTE-t. Ott
helyben döntöttem el, hogy inkább az ELTE-re fogok jelentkezni, annyira
meggyőző volt. A BME fizika standja kiábrándítóan felkészületlen és
szervezetlen volt, ellenben az ELTE-nél mindenki segítőkész és jól informált
volt. Ám a leglényegesebb számomra az volt, hogy jelen volt egy tanár is,
akivel személyesen beszélgethettem.

Szvsz az Education való szereplése az egyetemnek döntő fontosságú a
felvételizők szemében.

De, hogy a kérdésre is válaszoljak: A nyílt nap maradandó élmény volt
számomra, főleg, hogy a kutatók éjszakájával egybe volt kötve. Ez nagyon jó
ötlet! Az egész napot az ELTE-n töltöttem, bejártam az épületeket, szinte
kvázi-egyetemistának éreztem magam. Ez is lényeges élmény volt."

Erről én szeretnék választmányon egy kicsit beszélgetni.

üdv,
Bence

--
Ferdinandy Bence, fizika szakterületi koordinátor
ELTE TTK HÖK
email: fizikaszk at ttkhok.elte.hu
web: eltehb.mafihe.hu
fogadóóra: szerda 14:15-16:00; É 2.106 (Mafihe Iroda)