[Kepviselok] Beszámoló

ELTE TTK HÖK Tanulmányi elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2010. Már. 28., V, 15:21:25 CEST

Kedves képviselők!

Alant, illetve csatolva olvashatjátok a beszámolómat. Igyekeztem rövid
lenni, kevesebb, mint 2 oldal lett, bátran olvassátok el.

Kellemes tavaszt:
Dukán András Ferenc :)
Tanulmányi elnökhelyettes
ELTE TTK HÖK
E-mail: taneh at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

Beszámoló (Tanulmányi elnökhelyettes)

1. Informálás, napi ügyek
A hallgatói e-mailekre továbbra is töretlenül válaszolok. Számuk a
vizsgaidőszakhoz képest visszaesett, ami várható is volt. Az ETR Kari
fórumán feltett kérdésekkel a helyzet azonos. A fogadóórám mindig
megtartottam. Talán részben a tablónak is köszönhetően már többször
kerestek fel hallgatók ebben az időpontban. A ttkhok.elte.hu-n a
tisztségviselői névsorban frissítettem a tanulmányi elnökhelyettesről
szóló részt. Az oktatók számomra eljuttatott információit továbbítottam a
hallgatók felé, a legutóbbi ilyen a MOL MesterM pályázata volt, amire
Szalay Luca tanárnő hívta fel figyelmünket.

Magyar Róbert, mentorkoordinátor meghívott az évindító mentoros
brainstormingra. Ezen részt is vettem és igyekeztem aktívan hozzájárulni a
mentorrendszer sikerességéhez.

A múltkori beszámolómban említett régi rendszeres matematika szigorlatok
továbbra sem kerülnek meghirdetésre. Az Intézet tőlünk eltérően értelmezi
a HKR-t. Erről ki is adtak egy nyilatkozatot, az érintetteket
értesítettem, hogy a Hallgatói Jogorvoslati Bizottságnál tudják megtámadni
a döntést, ezzel tudtommal egyikük sem élt. Szintén a múltkori
beszámolómban említettem a Kiss János által tartott Bevezetés a biológiába
2./Biológia órákból történő vizsgakurzus meghirdetését. A folyamat majdnem
teljesen lezárult, már csak az ETR-be kell rögzíteni az adatokat. A
lehetőséggel végül 22-en kívántak élni, többek közül ezzel egy teljes év
csúszást kerülhetnek el.

A dékánhelyettes úrral továbbra is állandó kapcsolatban vagyok, kérvények
bírálása, illetve felmerülő problémák esetén.

Az EHÖK TB, Kari Tanulmányi Bizottság, Kari Tanács, illetve Választmányi
delegáltságomnak eddig mindig teljes mértékben eleget tettem.

A Kari Tanács talán legfontosabb tanulmányi ügyben hozott döntése az
alapszakok új tantervén kívül, hogy egy angol nyelvű matematikus
mesterszak akkreditálását támogatta, ezzel az első hivatalos angol nyelvű
mesterszak megjelenhet a TTK-n.

A Kari Tanulmányi Bizottság ülésén megjelentem, itt a
költségtérítés-csökkentés kérelmekről volt elsősorban szó. A hallgatói
frakció aktív szerepet vállalt ebben, illetve az egyebek részben Hamow
Kamiránnal együtt felhívtuk az oktatók figyelmét a környezettan szakos
hallgatókhoz való hozzáállás súlyos problémáira.

Részt vettem a Biológia Intézet Oktatási Bizottságának ülésén Szakács
Dáviddal és Szenes Áronnal együtt, ahol rengeteg Áron által korábban
javasolt változás bekerült előzetesen a tantervben, illetve a helyszínen
további javításokat sikerült elérnünk.

Az elmúlt időszakban a Nyúzban egy cikkem jelent meg, mely az OMHV
eredményeit elemzi, tanulságokat foglalja össze.

2. Tanulmányi Csoport
A Tanulmányi Csoport legutóbbi üléséről a Küldöttgyűlésen számoltam be. A
következő jelenleg is zajlik a szavazás, a legvalószínűbb időpontnak
április 8. (csütörtök) 17:00 látszik. Mindenkit szeretettel várok! Pozitív
eredmény, hogy több résztvevőt is várok az ülésre a Bevonó táborból, ami
úgy gondolom, hogy mind szervezőkén, mind tanulmányi utánpótlás-képzés
szempontjából sikeres volt.

A témáink között szerepelni fog többek között a HKR kari különösének
felülvizsgálata, a BSc felülvizsgálat tapasztalatainak megbeszélése,
általános problémák, mesterszakok helyzete. A jövőben több ülést
szándékozom tartani. Ezt az ígéretemet eddig főleg a BSc felülvizsgálat
miatt nem sikerült megtartanom.

3. Alapszak-felülvizsgálat
Az alapszakok új, szeptembertől remélhetőleg életbe lépő tantervét a
legutóbbi Kari Tanács elfogadta a fizika kivételével. Környezettanról már
korábban volt döntés. A múltkori állapothoz képest egyedül a biológián
volt jelentősebb változás, a többire a múltkor leírtak igazak, illetve
matematikán elfogadásra került a matematikus szakirány tanterve is.
Bármilyen kérdésre szívesen válaszolok ezzel kapcsolatban, ugyanis ez a
téma kötötte le energiáim nagy részét a legutóbbi beszámolóm óta.

Biológia: A múlt küldöttgyűlésen nagy port kavart biológia
alapszak-felülvizsgálat kérdése, mint már az 1. fejezetben írtam,
pozitívan módosult. Sokan dolgoztunk ezért és azt hiszem, hogy bár még
messze nem tökéletes a tantervi háló, nagyon sok dolgot el tudtunk érni.
Köszönet ezért mindenkinek!

Ide tartozik még kicsit tágabb értelemben véve az alapszakon végzők,
illetve lemorzsolódók száma, erről a Küldöttgyűlésen fogok pár szót
szólni. A végzési eséllyel rendelkező BSc-sek száma 574. Ez még mindig
nagyon alacsony, ha beleszámítjuk, hogy nem mindenki fog közülük se
végezni, illetve, hogy a csúszók is ide tartoznak. Reméljük ez módosulni
fog az új tantervekkel.

Ezúttal igyekeztem rövid lenni. Köszönöm, hogy elolvastad a beszámolóm,
bármilyen kérdést, észrevételt örömmel fogadok.

További kellemes hétvégét:
Dukán András Ferenc :)
taneh at ttkhok.elte.hu
+36305613913