[Kepviselok] Beszámoló

ELTE TTK HÖK Külügyi biztos kulbiz at ttkhok.elte.hu
2010. Már. 28., V, 17:19:48 CEST

Tisztelt Képviselők!
Csatolva küldöm a beszámolómat.
Esetleges kérdéseket szívesen várom.
Üdvözlettel:

Ring Péter Dániel
ELTE TTK HÖK
Külügyi biztos
http://ttkkulugy.elte.hu/hu/
06 30 5464 437

A külügyi biztos beszámolója a 2010-02-16 - 2010-03-30 végzett munkájáról

Tisztelt Képviselők!

Időrendi felsorolás a fontosabb eseményekről:
Február 19. Eötvös bál
Február 20-21 Entry camp – gólyatábor külföldieknek, szervező
Március 4. Erasmus pályázat vége
Március 5. Biológia Erasmus pályázatok elő bírálata
Március 8. Környezettan Erasmus pályázatok elő bírálata
Március 10. Fizika Erasmus bírálat, Matematika elő bírálat
Március 11. Kémia, Matematika, Biológia, Föld Erasmus pályázatok bírálata
Március 12. EHÖK – ESN ülés, 3 kari külügy megbeszélés, Külügyi
csoportülés
Március 16. EHKB – betegség miatt delegálnom kellett
Március 19-20 Bevonó tábor, külügyi szekció
Március 21. Erasmus kari bírálat
Március 24. EHÖK megbeszélés
Március 25. 3 kari külügy megbeszélés

I. Külügyi csoport és EHKB
	Március 12.-én külügyi csoportülést tartottunk. Jelenleg a külügyi
csoport az Erasmus kampány tapasztalatait vonja le, illetve a
szeptemberben esedékes MSc I. Erasmus pályázást készíti elő. Ezen kívül
belevágtunk 5 év mobilitási adatainak feldolgozásába és ezek alapján az
Erasmus szerződések módosításának.

II. Erasmus
	Az Erasmus kampány, a bírálat és a pályázások is probléma nélkül
lementek. Március 4. zárult a pályázatok leadása. Ekkorra 64 hallgatói
mobilitás pályázatot és 13 szakmai gyakorlatos pályázatot adtak le. (Ez
tavaly 46 és 7 volt) Az egyetemen ez várhatóan a 3. legtöbb pályázó. (ami
szép, eddig az 5. helyen voltunk).
	A pályázatok bírálása közben jelen volt mindig egy szakos külügyes, aki a
szakterületi specifikumokat is figyelemben tudta venni az elő/bírálatkor.
A munkának már március 6.-én neki álltunk. És sikerült a koordinátorokkal
leegyeztetni és elvégezni a munka nagy részét 18. áig. Az Erasmus
pontrendszer javaslatunkat a szakterületek nagy többsége elfogadta
illetve üdvözölte a munkákat. Mivel a pontrendszer csak az azonos szakos
hallgatók rangsorának kiszámítására van, ezért a fizika szakterületen nem
használtuk ezt (3 pályázó, csillagász, fizikus és szakmai gyakorlatos
pályázat), de a többi szakterületen szépen bevált.
	Reményeim szerint a pontrendszer a későbbi évek egyik nagy PR eleme lesz,
hiszen a 100 pontos maximum pontból, idén valószínűleg elég lesz 30 pont
az utazáshoz.

III. Szervezés
		Február 20-21 Entry Camp volt – gólyatábor a frissen érkezett
külföldieknek-, aminek főszervezője voltam. A program szervezése jó pár
problémába ütközött, de végül nagyobb gond nélkül lefolyt. A külföldiek
élvezték a tábort.
	Április 9. lesz az EHÖK külügyi vezetőképzője, jelenleg ennek és a LEN-en
tartandó külügyi majális szervezési munkái folynak.

IV. Összegzés
Az elmúlt hónap az Erasmus bírálásról és az eredmények kiértékeléséről
szólt. A szakos külügyesek rendkívüli munkát végeztek.
Szeretném kiemelni Ignácz Dórit a földrajzos Erasmus bírálatnál végzett
oda adó munkájáért, Sik Zsuzsannát a biológia érdekképviseletéért,
valamint Haraszti Anettet az új CEEPUS matematikatanár ösztöndíjért tett
munkáiért.
Mivel a következő évben már nem szeretném a tisztséget betölteni,
elkezdtem az utódom keresését. Sajnos még nem találtam meg a megfelelő
embert erre a posztra, ezért akit ez a tisztség érdekel kérem, keressen
meg.
Fogadó óráimat megtartottam, februárban egy extra fogadó órát is
hirdettem. A beérkező levelekre igyekeztem minél előbb válaszolni.

Köszönöm, hogy elolvastad a beszámolómat.

2010-03-28	Ring Péter
Külügyi Biztos
kulbiz at ttkhok.elte.hu

Name: beszámoló100330.doc