Dukán András Ferenc :)
Tanulmányi elnökhelyettes
ELTE TTK HÖK
E-mail: taneh at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

Beszámoló (tanulmányi elnökhelyettes)

Az elmúlt kicsit több, mint három hétben szokás szerint elláttam a
tanulmányi elnökhelyettes legfontosabb feladatait. Válaszoltam a hozzám
érkező e-mailekre, telefonon és személyesen igyekeztem megoldani a
felmerülő problémákat. A legkomolyabb megoldott probléma, a matematika
BSc-n volt. Itt 150 ember még nem végzett el egy időközben megszűnt (az új
tantervben már nem szereplő) kurzust. Ez az Informatikai Karhoz tartozott,
de az ottani dékánhelyettes nagyon segítőkész volt, így bár hosszas
utánajárást és sok egyeztetést igényelt megtaláltuk a kiváltás módját.
Hogy biztos ne csússzon emiatt senki, ebben a félévben az IK
keresztfélévet is hirdet a szükséges kurzusból. Külföldi tartózkodásom
alatt is kezeltem a postafiókomat, illetve a telefonom is mindvégig be
volt kapcsolva.

A Tanulmányi Csoport alakuló ülését csütörtökön 18:30-kor tartjuk, erre
szeretettel várok mindenkit. Jelenlegi állás szerint a fizikán kívül
minden szakterületnek jelen lesz legalább egy képviselője. A tantervek
egységesítése lesz a fő téma. Erre a Tanulmányi Osztály kért meg minket.
Terveink szerint, a szakos képviselők segítségével az összes alap- és
mesterszakunk tantervi hálója egységes formátumban el fog készülni és mind
a TO, mind a HÖK honlapjára fel fog kerülni. Remélhetőleg jövő
szeptemberig minden adminisztrációs hiba, különös tekintettel az ETR-es
pontatlanságokra, javításra fog kerülni. Szintén szó lesz az EHÖK-ben
felállított munkacsoportokról, ezekben a TTK-sok részvételéről, illetve
céljairól, valamint a már többször említett HKR kari különös rész
felülvizsgálatáról. (Ebben egyébként most lesz egy változás, a
kritériumtárgyak mostantól 2 fokozatú értékeléssel lesznek számon kérve,
az eddigi háromfokozatú helyett.)

A szekszárdi felsőoktatási kiállítás szervezése már elkezdődött, ez
szokott a „szezonnyitó” lenni. Itt terveim szerint harmadszor
is képviselni fogom a TTK-t, de más érdeklődőt is igyekszem bevonni. Az
Educatio szintén szervezés alatt áll, ennek kari koordinátora azonban Tóth
Máté, természetesen szükség esetén egyeztetni fogunk.

Nagy bánatomra az elektronikus kérvény véglegesülése rajtam és Dudin kívül
álló okok miatt tovább csúszik, de jövő hétre remélhetőleg tényleg
elkészül. Erről mindenképp informálni foglak első körben titeket a
képviselő-listán keresztül.

A kari Tanulmányi Bizottság egy ülést tartott eddig. Itt
költségtérítés-csökkentési kérvényeket bíráltunk el. Idén is az
objektivitást tartottuk a legfontosabb feladatnak, a pályázati
minimumfeltételeket nem teljesítő hallgatók kérvényeit elutasítottunk.
Ugyanakkor sok szó esett az Egyebekben a tanárképzés problémáiról, a
Bizottság a dékán úr felé jelezte, hogy azonnali egyeztetésre van szükség
a PPK-val a rengeteg probléma miatt.

A Kar Kiváló Hallgatója szabályozásával együtt a költségtérítés-csökkentés
pályázatot is módosítani szeretnénk, a szociális faktor erősebbé
tételével. (Jelenleg 4,0-s átlag alatt nincs lehetőség enyhítésre.)

Az EHÖK Tanulmányi Bizottság ülésén nem tudtam személyesen részt venni.
Itt Emődi Flóra képviselte a TTK-t szavazatával, de Varga Erna szintén
jelen volt az ülésen. Az ott történtekről már informálódtam, a munkába
bekapcsolódtam. Október 6-án állt fel az új EHÖK-kabinet. A legfontosabb
változás, hogy az egyes problémakörökkel nem az egész bizottság, hanem
munkacsoportok fognak foglalkozni. Ebben a félévben a következők,
zárójelben a TTK-s delegált: Pedagógusképzésért felelős munkacsoport (én),
Vendéghallgatói jogviszonyért felelős munkacsoport (Emődi Flóra),
Kreditátvitelért felelős munkacsoport (én), Kredittúlfutásért felelős
munkacsoport (ennek Pauer Eszter tagja, mint alelnök, a TTK-s viszonyokat
szerintem megfelelően ismeri, lehetőség szerint azonban igyekszem benne
részt venni, illetve egyeztetek vele), Idegen nyelvű kurzusokért felelős
munkacsoport (Berta Márton).
Az MA/MSc ösztöndíjat ugyan a KÖB írja ki, de Tischler Orsolya már
továbbította nekem a lehetséges problémák listáját, igyekszem tudásomhoz
mérten segíteni munkájukat.

A Tanulmányi Osztállyal az együttműködés tovább javult a véleményláda
helyzete azonban még nem oldódott meg. Ezt semmiképp nem fogom hagyni
elsikkadni. A félretájékoztatások sem szűntek meg, továbbra is jutnak el
hozzám panaszok, bár talán kicsit kevesebb.

Választmányokon egy kivételével részt vettem, tájékoztattam az ott
megjelenteket az aktuális ügyekről. Jánosi Attilával egyik alkalommal egy
hosszabb beszámolót is tartottunk, a felvételi, szakirány-választási,
lemorzsolódási, átsorolási statisztikákból. Egyéb döntésekben igyekeztem a
legjobb tudásom szerint mérlegelni és a hallgatóknak legkedvezőbb
döntéseket hozni.

A Kari Tanács elé kerül a környezettudományi habilitációs eljárás
önállósításának tervezete. Én ezt előzetes egyeztetések alapján
támogattam, saját Intézeti Tanácsunkban az eddigi leghosszabb vitát
eredményezte, gondolom máshol is hasonlóan nagy érdeklődésre tart számot.
A környezettudomány szakterület jelenlegi szakmai helyzete távolról sem
megfelelő jelenleg. Az alapszak hallgatói állományának javuláshoz több
változtatásra is szükség van, véleményem szerint ezzel a javaslattal is
javulna a helyzet. A környezettudományt a Hallgatói Önkormányzatnak
szerintem a végsőkig védelmeznie kell. Én az elődeinket követem ebben,
akik a Karral szemben, teljes jogú, önálló szakterületté tették, ezzel is
hangsúlyozva fontosságát.

Bármilyen kérdéseteket, véleményetek van a beszámolóval kapcsolatban
szeretettel várom!

Budapest, 2010. 10. 17.

Köszönöm, hogy elolvastad:
E-mail: taneh at ttkhok.elte.hu