[Kepviselok] (nincs tárgy)

szakidave at ttkhok.elte.hu szakidave at ttkhok.elte.hu
2010. Okt. 20., Sze, 13:51:08 CEST

Sziasztok!

A tegnapi Küldöttgyűlésen megfogalmazódott gondolataimat és
észrevételeimet szeretném veletek megosztani, mintegy vitaindítóként.

A HÖK-ben új fiúnak számítok, ez az első évem megválasztott képviselőként.
Be kell vallanom, hogy évekig azért tartottam magam tudatosan távol a
HÖKtől, mert tartottam attól, hogy hasonló dolgokat látnék, mint tegnap.

Szerintem a Küldöttgyűlésen sokan "felháborítóan" viselkednek. Egy külső
szemlélő hamarabb gondolná azt, hogy a teremben jobb híján üti el
szabadidejét néhány "átlagos" egyetemista, mint azt, hogy az arra
megválasztott képviselők érdemi munkát végeznek a köz érdekében. Ezt
sajnálatosnak tartom.

Mint tudjátok: "Az önkormányzat legfelsőbb döntéshozó szerve a
Küldöttgyűlés; valamennyi, az önkormányzatot érintő kérdésben döntést
hozhat, valamennyi, alacsonyabb szintű bizottság, illetve tisztségviselő
által hozott döntést megváltoztathat."

Véleményem szerint a Küldöttgyűlésen mindenkinek tartania kéne magát az
alapvető normákhoz, amelyek ilyen helyzetekre (valamint az általános
iskolai órákra, egyetemi előadásokra...) vonatkoznak. Gondolom sokan
furcsának tartanátok, ha valamelyik parlamenti képviselő akkora pizzával
érkezne az ülésre, ami csak állítva fér be az ajtón. Ha valaki éles határt
tud húzni, hogy milyen szint felett ciki az ilyen fajta viselkedés, az
szóljon!

A körömlakkozás, a vámpír-regény olvasás és a jegyzőkönyv írás szerintem
ugyanúgy elfogadhatatlan a Küldöttgyűlésen, mint a némi csörgő-zörgő
aprópénzért cserébe hangosan összeszaggatott pizzásdoboz-tálcán
küldözgetni az elemózsiát a terem átellenes szegletébe. Az alapzajról
gondolom nem kell beszélni. A beszélőnek, az adott esetben a pályázatát
bemutató tisztségviselő jelöltnek is kellemetlen lehet olyan közönségnek
beszélni, aminek jelentős része vagy régi ismerősökkel tartja éppen a
kapcsolatot Facebookon, vagy a 3 sorral mögötte helyet foglaló
képviselővel folytat intenzív párbeszédet.

Nem utolsó szempont, hogy a figyelni és a vitában részt venni kívánó,
szintén éhes és Facebook-megvonásos képviselőket gondolom zavarja az
alapzaj/kajaszag/billentyűzet csattogás, mint ahogy engem is zavart
tegnap.

Szerintem a fenti dolgokról mindenképpen érdemes beszélni. Javaslom, hogy
kerüljön kidolgozásra és elfogadásra (pl. küldöttgyűlési határozatként)
valami olyan "kiskódex", ami valamiképpen körülírja a Küldöttgyűlésen
elvárt viselkedést.

Személy szerint nem bánnám, ha a másokat zavaró képviselőket vagy
szavazati joggal nem rendelkező vendégeket valamiképpen el lehetne
távolítani az ülésről vagy utólag "fegyelmi eljáráshoz" hasonló szankciók
érhetnék.

(Közepes mértékben kidolgozott konkrét javaslatom például: a hosszúnak
ígérkező Küldöttgyűlések idejére legyen egy "büfészoba", aminek kulcsa a
levezető elnöknél lenne. A szünetekben itt lehetne táplálkozni, de az
ülésre ne lehessen kaját behozni.)

Kérlek titeket, hogy beszéljünk erről, őszintén remélem, hogy nem vagyok
egyedül a véleményemmel.

Üdv mindenkinek,
Szakács Dávid
képviselő