[Kepviselok] [Fwd: FW: FW: Állásfoglalás, illetve időpont kérése]

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2011. Ápr. 26., K, 11:17:57 CEST

Tájékoztatásul.

Este beszélhetünk róla.

Üdv:
Dukán András Ferenc :)
Elnök
ELTE TTK HÖK
E-mail: elnok at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

----------------------------- Eredeti üzenet -----------------------------
Tárgy:    FW: FW:         Állásfoglalás, illetve időpont kérése
Feladó:  ELTE Főtitkár <fotitkar at ludens.elte.hu>
Dátum:   Ked, Április 26, 2011 11:04
Címzett: elnok at ttkhok.elte.hu

Tisztelt Elnök Úr!

Álláspontom szerint az Ön által kifejtettek ellenére továbbra sincs
lehetőség arra, hogy a hallgatói jogviszonyát szüneteltető (passzív)
hallgató ösztöndíjat kapjon. Ennek oka a következő:
1. a HKR 3. § (2) bekezdése ad felhatalmazást arra, hogy a Különös rész
eltérjen az Általános résztől;
2. az 559. § visszautal az Általános részre, méghozzá annak 96. § (6)
bekezdésére;
3. a 96. §-ban foglalt rendelkezéseket helyesen az Általános rész többi
rendelkezésével egyetemben, azokkal összhangban, nem pedig az Általános
rész struktúrájából kiragadva kell értelmezni;
4. eszerint a 96. §-ban foglaltakat a 38. § (3) bekezdésében
meghatározott szűkítéssel egyetemben kell értelmezni,
5. így a 96. § csak a hallgatói jogviszonyát nem szüneteltető (aktív)
hallgatókra vonatkozik.

Abban az esetben, ha a TTK ösztöndíjat szeretne fizetni a passzív
hallgatóknak, szükséges lenne a HKR Általános részének a hallgatói
jogviszony szüneteltetésére vonatkozó 38-41. § rendelkezéseitől való
eltérést kimondani a TTK-ra vonatkozó Különös részben. Megjegyzem
ugyanakkor, hogy ezt a megoldást nem tartanám szerencsésnek, tekintettel
arra, hogy álláspontom szerint mind az 51/2007. (III.26.) Korm. rendelet
(juttatási rendelet) megalkotása során a Kormány, mind a HKR megalkotása
során az ELTE Szenátusának a célja az volt, hogy ösztöndíjban csak az
aktív, tehát a hallgatói jogviszonyát nem szüneteltető hallgató
részesülhessen.

Fontosnak tartom mindemellett megjegyezni azt is, hogy a HKR 38. § (3)
bekezdésében foglalt korlátozás illeszkedik a juttatási rendelet által
felállított rendszerbe, és az nem ellentétes sem a juttatási
rendelettel, sem a felsőoktatási törvénnyel.

Üdvözlettel:

> dr. Rónay Zoltán
> főtitkár
>
> Eötvös Loránd Tudományegyetem