[Kepviselok] Környtudos problémák

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2011. Ápr. 27., Sze, 21:48:17 CEST

Sziasztok!

Berta Marci levelével kapcsolatban beszélgettünk kedden, mikor
összegyűltünk a Kari Tanács tagjaival, illetve ma, Választmányon is.

A környtanos gépterem ügyében már beszéltem a dékán úrral kb. 2 hete.
Jeleztem, hogy a TTK HÖK feltétlenül szeretné, ha a megszűnt gépterem
helyett valahol egy hasonló létesülne környtanosoknak. A dékán úr
tudomásul vette és mondta, hogy ez hamarosan el fog dőlni. Bármilyen
információhoz hozzájutok természetesen megosztom veletek.

A KTC költségvetésével kapcsolatban több kérdésnek utánajártam. A helyzet
sokkal árnyaltabb és kevésbé egyértelmű, mint Marci gondolta. A valóságban
egyáltalán nem biztos, hogy a környezettan BSc-t meg lehetne valósítani
olyan költségvetésből, ami az Intézetekhez hasonló módon kerül
kiszámításra. Természetesen igyekszem a lehető legpontosabb képet megkapni
a helyzetről, ezért beszélek majd Détári dékánhelyettes úrral.

Ahogyan a Választmányon is mondtam, mi, mint Hallgatói Önkormányzat sokkal
jobb lépéseket tudunk tenni, annak érdekében, hogy a környtan BSc jövője
biztosítva legyen, semmint, hogy a költségvetés boncolgatjuk. Ennek
érdekében időpontot fogok kérni a dékán úrtól, ahol kérni fogom egy kari
bizottság felállítását, ami megalkot egy olyan koncepciót, ami a Kar
szándékát tükrözi a Környezettudományi Szakterülettel, Centrummal,
Tanszékkel, Intézettel kapcsolatban közép- és hosszú távon.

Sokkal fontosabbnak tartom, hogy a Kar céljai világosak legyenek és
azokhoz szólhassunk hozzá. Nem a jelenlegi rendszert kell
toldozni-foldozni, hanem a célokat elhatározni és azokhoz igazítani az
adminisztratív lépéseket, így például a költségvetés felosztását is.

Egyébként hasonló koncepcióalkotó ülés összehívására már ígéretet kaptunk
Homonnay dékánhelyettes úrtól a Kar Kiváló Hallgatója kapcsán.

Várom esetleges véleményeiteket:
Dukán András Ferenc :)
Elnök
ELTE TTK HÖK