[Kepviselok] Vitaindító - A puskázás szankcióinak szigorítása

ELTE TTK HÖK Külügyi biztos kulbiz at ttkhok.elte.hu
2011. Jan. 24., H, 14:50:08 CET

Sziasztok!

Elviekben maradéktalanul egyet értek veletek a kérdésben, ahogy mondtam.
Nem célom a csalók védelme, csak praktikus okokat mondtam nektek, amikre
igenis kell ügyelni. Nem egy nagyon szigorú rendszerre van szükség, ahol
valaki egy botlásért elvágja magát egy életre. Értelmes keretre. Nagyon
tetszik Gyula ötlete, hogy a kommunikációnkban próbáljunk szemléletváltást
elérni. A fejekben elért változás a legjobb győzelem. Még segítek is
nektek nagy örömmel az ilyen akciókban:)

Ne érts félre, én bevallom puskáztam már, de az ember rájön, hogy jó
szakember szeretne lenni, és azt nem a megszerzett papír, csakis a tudás
adja meg. Én sem élek már ezzel a módszerrel jó ideje. Az embernek fejben
is fel kell nőnie az elvekhez. Aki ezt nem teszi meg, hidd el hogy nem
végzi el ezt az egyetemet. Szerintem igen is jó szakembereket képzünk,
nemzetközi viszonylatban is.

Erről:
Az életben mindenki magának ügyeskedik, mert az esélyegyenlőség
éppen szép, csak a gyakorlatban nem igazán valósul meg. Az ügyeskedés és
élelmesség ugyanúgy a rátermettség része, ami kell a boldoguláshoz.”

Nem szeretnék személyeskedni, de ehhez gratulálok!
- Ugye te sem gondolod, hogy ez a puskázásra vonatkozna. Inkább utaltam
arra, hogy lehetsz te ötös szuper mindenből, ha közben egy szakmai
kapcsolatot se szereztél, akkor egy 3-as diplomás, aki vette a fáradtságot
erre, előbb fog munkát kapni, mint egy jeles.

Én úgy gondolom hogy a HÖK minden intézkedésének pozitívan kell érintenie
a hallgatóságot, ha lehet. Hosszú vagy rövidtávon, és sosem megnehezíteni
a mások életét. A diplomád értékét a legritkább esetben fogja egy-egy
puskadiplomát összekapart ember lehúzni. Az, hogy kik mit és hogy
tanítottak neked, már annál inkább. Egy tanterv felülvizsgálat, mint
amikben már segédkeztünk, sokszorosan javítja a TE elhelyezkedési
esélyeidet is. Ez inkább érdekképviselet szerintem. És ne haragudj, de az
a benyomásom támad, minden leveled után, saját sérelmeid fűtik
indíttatásod a javaslataidra, elvekkel takarózva, és nagyobbnak érezteted
a problémát, mint ami a gyakorlatban igaz. Ha nem így van, elnézést a
kritikus hangnemért, és ne vedd személyeskedésnek.

Dukival maximálisan egyetértek, hogy a HÖK-nek ilyen módosítást
kezdeményezni, mikor egyes oktatók hozzáállása diákjaihoz elfogadhatatlan.
Azoknak az oktatóknak a kurzusán sose láttam senkit puskázni, akik
rendesen tanítottak és rendes pedagógusok, tanítani akarnak, nem pedig úgy
tekinteni a hallgatókra, mint valami kis férgekre akik elé ki kell állnia
monoton felolvasóestet tartani, hogy fizetést kapjon. Mert az a szememben
se nem igazi kutató vagy oktató, aki nem veszi komolyan pedagógusi
kötelezettségeit és nem viseli sorsán a jövő letéteményeseit, a jövő
kutatóit és oktatóit mert azok igen is a hallgatók.

üdv
Kami