[Kepviselok] JUTKER

Váry Zsolt foldtudszk at ttkhok.elte.hu
2011. Már. 18., P, 09:37:53 CET

Kedves Listatagok!
Az Elnök levele után, mint az egyik érintett elkezdtem gondolkozni a
problémán. Tulajdonképpen ez a tartalmi beszámoló olyan, mintha
adnánk a sz*rnak egy pofont (elnézést, de nem találtam ennél
kifejezőbb mondatot).

Még pedig a következők miatt:
1. Leíni bármit leírhatok és annak valóságtartalmát csak, azok
ismerhetik, akik részt vettek a szervezésben, ergo tulajdonképpen a
jutalmazottak (nekik meg elvileg úgyis szólni kell). Még a
Választmányt is át lehet ejteni (persze nagyon ügyelünk, ne
történjen ilyen, de nem ismerhetünk minden embert, minden
körülményt), a laikus hallgatóról nem is beszélve.

2. Tegyük fel, hogy korrektül járok el és megpróbálok mindent
pontosan/valósághűen bemutatni. De mennyire legyen részletes? Ha a
"rendezvény tartalmi beszámolóját" készítem el, abban kevésbé lesz
benne, hogy az egyes emberek mit csináltak. Ha viszont minden ember
tevékenységéről írok, az meg túl részletes lesz. Ez egy jutalomkeret
pályázat, melyben a emberekről van szó, tehát evidens lenne, hogy
személyekről essen szó. Képzeljünk el egy gólyabál vagy egy
gólyatábor pályázatot, ahol kb 3-4 oldalon keresztül kéne
részletezni a dolgokat-történéseket-tevékenységeket, ahhoz, hogy egy
laikus reálisan fel tudja mérni a pályázat valóságosságát!!!
Összegezve: ha rövid és nem megy bele a részletekbe, akkor semmi
értelme, ha hosszú akkor meg az elolvasás valószínűsége csökken és
elég nagy feladatot róna a pályázat benyújtójára.

3. Bizalom... A pályázatok alapja eddig is a bizalom volt. Bíztunk a
pályázó korrketségében és bíztunk a saját józan ítélőképességünkben.
A hallgatók bizalmát viszont nem a jutalomkeretpályázatok kapcsán
fogjuk elnyerni, hiszen úgyse fogják tudni pontosan miről is
szólnak. Szerintem teljesen más formában kell eladnunk magunkat, nem
pedig saját magunkra plusz feladatokat róni...

4. Eddig miért nem kellett csatolni semmit?? Pl. a SZACS jutkerekben
ezerszer jobban ki lehet mosni a pénzt, mivel nem nagyon láttam
tavaly azt, hogy ki mire kapott annyi pénzt amennyit. Lehet, hogy
tévedek, de azt hiszem én voltam az egyetlen, aki megpróbált
legalább valami táblázatot csatolni, ahol lebontottam óraszámra ki
mennyit dolgozott... Én hozzám olyan kritika is visszajutott, hogy
miért jár a Szacs-ra járásra ennyi és ennyi. Én már egy ideje
tervezem, hogy ez a tétel kikerül a pályázatból, a kritika csak
megerősített az elhatározásomban.
De ott van az Elnök által benyújtott tisztségviselői jutalomkeret,
mely egy külső ember számára a legevidensebb, hogy csalásnak nézze.
Még akkor is, ha lesz mellette egy részletes beszámoló arról, hogy
ki mivel érdemelte ki. Hiszen fizetést kapunk, minek is azon kívül
még pénzt adni??? Mi látjuk/tudjuk miért is jár, de XYZ fel fogja
tenni a kérdést, hogy ez most mi! Karácsonyi ajándék, 13. havi
nyugdíj, céges pénzjutalom, a profit osztalékainak szétosztása??

Aki rossz indulatú az sose fog fehérnek látni minket, mindig oda
fogja képzelni a pályázat mögé a csalást...

A levél írása közben még sok egyéb gondolat felmerült bennem, de azt
hiszem ennyi pont elég.

Csatolom azért a javított Felező jutkert, remélem ez így minden
igényt kielégít, a GeoMikulásnál viszont én se tudom még mit
csináltak az egyes személyek, meg kell várnom míg visszaér a
főszervező kisasszony!

          Váry Zsolt
         ELTE TTK HÖK
   Földrajz- és Földtudományi