[Kepviselok] Beszámoló - elnök

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2011. Május. 1., V, 17:36:46 CEST

Tisztelt képviselők!

Beszámolóm alant és csatolva olvashatjátok.

Kérdéseket várom szeretettel, igyekeztem rövid lenni.

További vidám napot:
Dukán András Ferenc :)
Elnök
ELTE TTK HÖK
E-mail: elnok at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

Beszámoló (Dukán András Ferenc, elnök)

1. Bevezető

Az alábbi beszámolóban először a pályázatomban leírtak megvalósulását/nem
megvalósulását írom le, utána pedig az egyéb észrevételeket. Mivel a
telefonom ellopták, ezért nem tudnék rendes időrendi beszámolót készíteni,
ilyen részt most nem fog tartalmazni. Az összes ülésen (heti 4-5) részt
vettem, ahol ott kellett lennem. Választmányokat, ha nem volt szünet,
továbbra is hétfőn 6-kor tartottuk, volt egy rendkívüli Küldöttgyűlés,
szerdánként 17:00-tól az EHÖK elnökség ülésein mindig részt vettem.
OHÜB-ön, Kari Tanácson és Szenátuson megjelentem.
Igyekeztem rövid, tömör összefoglalást adni az elmúlt csaknem két hónapról.

2. Szabályzati megújulás

a) Jutalomkeret
A jutalomkeretekkel kapcsolatban számos kérdés merült fel. Jelenleg a
főtitkári állásfoglalások nyomán kialakult, hogy ösztöndíjat csak aktív,
ELTE-s hallgató kaphat. Ennek megfelelően a TTK HÖK holnap tárgyalja a
Választmányon HKR módosítási javaslatom, amit, ha támogatnak, akkor a kari
vezetés elé is beterjesztem. Ennek megfelelően jutalomkeretben passzív
hallgató is részesülhetne. A jutalomkeret kiírás is megreformálásra kerül,
ezzel kapcsolatban még ma kiküldésre kerül a KGY elé terjeszteni
szándékozott jutalomkeret kiírás.

b) Pecsételés
A TTK HÖK pecsételési jogosultságai nincsenek frissítve rendkívül hosszú
ideje. Utána jártam, hogy mit kell tenni, hogy a pecséthasználat szabályos
és megfelelő legyen. Jelenleg már elkezdtem a lejelentő ívek aláíratását
az érintettekkel. Jövő héten remélhetőleg megvalósul az a cél, hogy a
jelenlegi gyakorlat rögzítve legyen a Rektori Titkárságon is. Az I-es
pecsétet továbbra is az elnök, a II-es pecsétet, az elnökhelyettesek, az
EB és a titkár használhatja.

c) Iktatás
A Kart megelőzve áttértünk az egységes egyetemi iktatási rendszerre.
Jelenleg ketten tudunk iktatni, Ivancsó Veronika és én. De Polai Dórának
is van iktatási jogosultsága. Az új rendszerrel sokkal átláthatóbbá és
kezelhetőbbé vált az iktatás. Tervezzük a papíros megőrzést is könnyebben
kezelhetővé tenni, több mappa alkalmazásával.
Az iktatás és a hivatalos levelezés változásairól a KGY-n tájékoztatót
tartok.

d) KGY határozatok
A mostani küldöttgyűlésen határozati javaslatot fogok előterjeszteni a
régi, elavulttá vált küldöttgyűlési és választmányi határozatok hatályon
kívül helyezésére. Hogy a jövőben ne fordulhasson elő, hogy gyakorlatilag
nem is tudunk utána járni annak, hogy mik is a legaktuálisabb szabályok,
amelyek ránk vonatkoznak, a TTK HÖK honlapján létre fogunk hozni egy
határozatok tárát, ahol megjegyzésekkel látunk el minden jelenleg hatályos
határozatot.

e) Alapszabály
Az Alapszabály módosítása elsősorban a nyári jogviszony megszűnések
anomália kiküszöbölésére fog szolgálni, de számos egyéb módosítási
javaslatot is tárgyalni fog a KGY. Erről azonban még ma lesz ülés, addig
nem tudok semmi véglegeset mondani. Az Alapszabály szabályzati jelleget
kell, hogy kapjon, ezért formailag mindenképpen szintén megújulva fog a
KGY elé kerülni.

3. EHÖK

Az EHÖK Elnökségének munkájában aktívan részt veszek. A legtöbb elnökkel
személyesen is tartottam megbeszélést megválasztásom óta. Igyekszem a TTK
hallgatói számára legkedvezőbb döntésekre ösztönözni az Elnökséget.
Jelenleg a költségvetési tárgyalások zajlanak, amint lesz elfogadott EHÖK
költségvetés természetesen azonnal informálni fogom a képviselőket, hiszen
ez után tudjuk mi is elfogadni a TTK HÖK költségvetését. A TTK HÖK EHÖK
KGY képviselői az elnökségem alatt tartott KGY-n megjelentek hiánytalanul,
itt a legfontosabb változás, hogy elfogadtuk az Alapszabály és a
Gazdálkodási Szabályzat módosításait.
Az Elnökségi ülésekről rendszeresen beszámoltam a Választmányokon, a
legfontosabb információkat, amik az elnökségi levelezőlistán megjelennek,
továbbítottam a képviselőlistára.

4. Alapítvány

A megválasztásomról készült jegyzőkönyv-kivonatot eljuttattam az
Alapítványnak, a bírósági bejegyzés nemsokára megtörténik.
Az Alapítvány egy kérvénnyel fordult felém, hogy támogassam egy hallgatói
kávézó megnyitását. Ezt hatalmas előrelépésnek tartanám, ezért a
Választmány szimpátiáját is magam mögött tudva, ezt meg is tettem.
Az Alapítvány elnökével rendszeresen egyeztetek.

5. Nyúz

A Tétékás Nyúznál komoly változások történtek. Tillné Kiss Andrea beadta
lemondását. Így az egyik szám vezetőszerkesztése rám maradt. Ez elég nehéz
feladat volt, hiszen a szerkesztőség egy jelentős része is távozott vele
együtt.
A 2 hete tartott rendkívüli KGY-n három jelölt is pályázott a posztra.
Örülök, hogy a KGY-nak sikerült nagy egyetértéssel meghoznia a döntést,
annak azonban még jobban, hogy a másik, korábban is Nyúznál tevékenykedő,
jelölt Spiller András továbbra is aktív tagja maradt a szerkesztőségnek és
a szerkesztőség munkája alapvetően visszaállt a régi kerékvágásba.
A Nyúz szerkezeti átalakuláson esik keresztül, ami számomra az eddig
megjelent szám alapján minőségi javuláshoz vezet, különösen a Pluszmínusz
rovat létrejötte.
A Nyúz előző főszerkesztőjéhez hasonlóan Gansperger Gábornak is minden
támogatást meg kívánok adni munkájában és pályázati céljainak
megvalósításában, hogy a Nyúz fejlődése rendületlen és egyre dinamikusabb
legyen.

6. Honlap, munkablog, Facebook

A ttkhok.elte.hu új honlapján információim szerint továbbra is dolgozik
Muray Edina és Dudás Gábor. De addig is számos újítást vezettünk be.
Létrehozásra került a valasztas.ttkhok.elte.hu és a jutker.ttkhok.elte.hu.
Ez utóbbi az új jutalomkeret kiírásban váltaná fel a jutker levlistát és a
jelenleg általam kezelt véleményezési oldalt.

A munkablog beindítására még nem volt időm, de rövid időn belül ezt is
tervezem.

A Facebook használatát a héten megtanultam, a lehetőségeket egyre jobban
megismerem. Ezzel összhangban fogok nekiállni a TTK HÖK csoport
koncepciójának megalkotásához.

7. Hírlevelek

Megvalósult a [TTK-INFO] lista reformja. Ebben köszönöm a segítséget Muray
Edinának, Dudás Gábornak, Boldizsár Mártonnak, Ónodi Ferenc Lászlónak és a
LOL csapatának. Jelenlegi szerkezetről a hallgatók értesülhettek minden
felületen. Bővebb információk most is megtalálhatóak a
ttkhok.elte.hu/levelezolistak oldalon.

8. HÖK-ös „nyílt nap”, HÖK-ös előadások

Ezek jelenleg háttérbe szorultak. Ennek legfőbb oka, hogy a mentorok
képzése jelenleg nagy erőkkel zajlik. Ez viszont jól sikerült. Az
előadások megtartásra kerültek, a HÖK-ről általában, illetve a
Quaesturáról és a Karrierközpontról én magam is tartottam egy rövid
előadást. Véleményem szerint kellően tömör volt, szerintem jól sikerült,
minden fontos információt átadott.

9. Szakterületek

A szakterületi csoportok bevonása lesz az elkövetkező időszak legfontosabb
feladata. Ennek fő mozzanata az Alapszabály szakterületekkel kapcsolatos
változtatásának előkészítése lesz. Erre Váry Zsolttól már kaptunk is
tervezeteket.
A képviselőválasztáson az összes szakterület elegendő jelöltet tudott
állítani, sőt az elmúlt éveknél lényegesen több, csaknem 70 jelölt küzd 45
helyért.
Ebben számítok a szakterületi koordinátorok segítségére, együttműködésére
és ötleteire.
A jövőben szorosabbra kívánom fűzni a választmányi szakterületi
delegáltakkal is az együttműködését, hiszen a bevonótáboron és a
vezetőképzőn való alacsony részvétel jelezte, hogy jelenleg nem megfelelő
az információáramlás a szakterületek felé. Erről már több alkalommal
beszéltünk választmányon is.

10. LEN, rendezvények

A LEN szervezése nagy erőkkel zajlik. Több közbeszerzésen már nyertest is
hirdettünk. A rendezvénybe az Informatikai Kar is beszállt.
Jelenleg úgy tűnik, hogy probléma nélkül, nagy érdeklődés mellett fog
lezajlani a rendezvény.

Az egyre szigorúbb rendezvényes rendeletekről az EHÖK Elnökségen
rendszeresen hallhatunk tájékoztatót, amit a Választmányon mindig
továbbadok a TTK HÖK felé.

A Nedves est nem került megrendezésre, ami nagy érvágás a rendezvényeink
életében, de más fennakadást eddig szerencsére nem tapasztaltunk.

11. Összetartás

A TTK HÖK igen szép számban megjelent az EHÖK-ös majálison. Ebben részben
természetesen az ott tartott KGY is szerepet játszott. Úgy érzem, hogy a
rendezvény jól sikerült.

Saját hasonló jellegű rendezvény tartása tervbe van véve.

12. Gólyatáborok

A gólyatáborok megvalósításában jelenleg úgy tűnik, hogy nem lesznek
gazdasági jellegű problémáink. Kalina Gergely EHÖK elnök segítségét is
kértem az ügy megoldásában. Remélhetőleg a 2 nap múlva tartott
tájékoztatóban már egészen konkrét és végleges információkat közölhetek.

13. Választások

Jelenleg zajlanak a TTK HÖK-ös választások. A mostani Nyúzban fog erről
megjelenni egy tájékoztató cikkem. Az előkészítés az eddigieknél sokkal
alaposabb volt, a kommunikáció hatékonyabb. Reméljük, hogy ennek az
eredménye a részvételben is lemérhető lesz.

14. Záró gondolatok

Bármilyen kérdést, észrevételt örömmel fogadok. Úgy érzem, hogy a
pályázatomban ígértek megvalósítása jó ütemben halad, a lefektetett
alapelvek mentén. Köszönök minden eddigi támogatást, konstruktív kritikát,
ezekre a továbbiakban is számítok.

Köszönöm, hogy elolvastad:
Dukán András Ferenc :)
elnök