[Kepviselok] Beszámoló

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2011. Május. 17., K, 17:05:09 CEST

Kedves képviselők!

Csatolva, illetve alant küldöm beszámolómat!

Üdvözlettel:
Dukán András Ferenc :)
Elnök
ELTE TTK HÖK
E-mail: elnok at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

Beszámoló (2011. 05. 17.)
Időrendi bontás:
2011. 05. 01. Anyák napi alapszabály-módosító ülés
2011. 05. 02. Választmány
2011. 05. 03. Küldöttgyűlés
2011. 05. 04. EHÖK Elnökségi
2011. 05. 05. MAFIHE - EBIHAL - TTK HÖK találkozó gólyatáborokról
2011. 05. 08. Iktatás, küldöttgyűlési határozatok átnézése
2011. 05. 09. EHÖK - gólyatábor megbeszélés
2011. 05. 10. Választmány
2011. 05. 11. OHÜB
2011. 05. 11. EHÖK Elnökségi
2011. 05. 11. Matekos mentorfelvételi
2011. 05. 12. Eötvös napi ünnepség
2011. 05. 12. Matematika Intézeti Tanács
2011. 05. 12. Matekos mentorfelvételi
2011. 05. 13. Ünnepi Szenátus
2011. 05. 13. Választmány
2011. 05. 14. HÖOK Közgyűlés
2011. 05. 16. Választmány

Az elmúlt időszak legfontosabb tevékenysége a gólyatáborok szervezésével
kapcsolatos problémák felderítése és megoldása volt. A fentieken kívül
ezért számtalan egyéb, itt nem részletezett kisebb egyeztetésen és
megbeszélésen vettem részt. Számos problémára sikerült megoldást
találnunk, ezért köszönöm a segítséget mindenkinek, aki részt vett ebben.
Ma találkozom Kalina Gergely, EHÖK elnökkel (Szenes Áron, korábbi
Bódvarákó főszervezővel együtt), aki a mai napon tudomásom szerint a
rektor úrral és a gazdasági főigazgató asszonnyal egyeztet. Ennek
fejleményeiről tájékoztatni fogok mindenkit. A Küldöttgyűlésen javasolni
fogom a Gólyatáborok napirendi pont felvételét. Erre szándékozom meghívni
Kalina Gergely EHÖK elnök urat, illetve Csányi Hildát a BGGYK HÖK elnökét,
valamint a választmányi szakterületi delegáltaknak jeleztem, hogy
tájékoztassanak erről minden érdeklődőt a szakterületükön. A TTK HÖK
Választmánya pénteken egyhangúlag meghozta a döntést, hogy részt kíván
venni a közös, EHÖK-ös gólyatábor közbeszerzésben. Ennek részleteit
azonban csak később tisztázzuk, a Küldöttgyűlés döntésének ismeretében.
Másik kiemelendő dolog az elmúlt időszakból, hogy a holnaputáni
Küldöttgyűlésre készültem. Ehhez a gólyatáboros utánajáráson felül,
átnéztük a korábbi Küldöttgyűlések fellelhető határozatait a
Küldöttgyűlési határozatok hatályon kívül helyezése napirendi ponthoz,
illetve az Alapszabály még esetlegesen szükséges módosításairól kértem
főtitkári, illetve EHÖK-ös véleményt. Előbbi tegnap megérkezett, a
megjegyzések figyelembe vételével fogom kiküldeni a további módosító
javaslatokat. A személyi kérdések tekintetében számos meglepő fejlemény
történt, ma a gazdasági elnökhelyettes számomra váratlan lemondásának
igyekeztem utána járni. Az EHÖK felosztott költségvetését az EHÖK
elnöksége már elfogadta.
Delegáltságaimnak eleget tettem. Kiemelném ezek kapcsán a BTK-s HKR
melléklet (Felvételi Szabályzat) módosításával kapcsolatos munkámat. A TTK
Intézetei nem támogatták, illetve aggályosnak tartották (a Matematika
Intézet javaslatom nyomán egyhangúlag nemmel szavazott). Fontosnak tartom,
hogy az amúgy is problémás mesterszakos felvételik helyzetét a TTK HÖK
igyekezzen lehetőségeihez mérten javítani, illetve ne engedje rontani. A
BTK előterjesztése nyomán 30 napról 15 napra módosulna a kiértesítési
határidő, ami véleményem szerint megengedhetetlen. Jelenleg a
dékánhelyettes úr felé jeleztem, hogy tudjuk támogatni a BTK-s javaslatot,
amennyiben a TTK-s igény (az intézeti vélemények) olyan módon kerülnek
bele, hogy a TTK Kari Különös része garantálja a TTK-n a 30 napos
határidőt.
HKR módosításra több tervezet is elkészült az elmúlt időszakban. Mind a
kettőt, szövegszerű javaslattal, eljuttattuk a Kar vezetése felé. Az egyik
lényege, hogy több tárgyból is lehessen félévenként javítóvizsgázni, a
másik pedig, hogy a passzív hallgatók számára is folyósítható legyen a
jutalomkeret. A költségtérítés a 2007-ben kezdett túlfutók díját tekintve
még kérdéses. A kari vezetéssel folyamatosan egyeztetek, a dékán úrtól még
a múlt héten kértem időpontot ez ügyben.
A HÖOK Közgyűlésén 7 mandátummal képviseltem az ELTE TTK HÖK-öt. Ez
Dunaújvárosban volt. Takarékossági okokból csak az ülésen vettem részt, a
köré szervezett eseményekről távol maradtam. A Küldöttgyűlésen számos
tájékoztatót hallottunk, illetve ügyrendeket, alapszabályokat
módosítottunk. Az Elnökség tagjainak beszámolója elfogadásra került.
A Választmányok, Küldöttgyűlés beszámolói időben kiküldésre kerültek. A
Küldöttgyűlés összehívásáról a Nyúzokból, a régebbi szokáshoz híven, újra
értesülhetnek a hallgatók. Az új iktatási rendszer dinamikuson és
folyamatosan, zökkenőmentesen üzemel. A pecséthasználatok átvezetésének
elküldése a GMF felé megtörtént.
A választásokon sajnos pótválasztást kellett kiírni, hiszen nem értük el a
25%-os részvételt a Választási Bizottság tájékoztatása szerint. Több
[TTK-INFO] hírlevél is ment ki eddig választásos témával, illetve a
mostani Nyúzban is lesz népszerűsítő cikk. A választási részvétel magasabb
arányához a jövőben mindenképpen nagyobb hangsúlyt kell fektetni a
mozgóurnák használatára, amennyiben nem térünk át elektronikus rendszerre.
Képviselőként tájékoztattam a hozzám forduló hallgatókat. Jelenleg a 4.
matekos-fiziqs évzáró szervezésében veszek részt, mely várhatóan a
Vízitelepen kerül megrendezésre.
Alapjában véve elég mozgalmas bő két héten vagyok túl, igyekeztem csak a
leglényegesebb dolgokra szorítkozni. A Küldöttgyűlésen szóban mindenképp
ki fogom egészíteni a beszámolómat, hiszen addig számos fontos esemény le
fog zajlani. Bármilyen kérdést, hozzászólást, észrevételt örömmel veszek!

Köszönöm, hogy végigolvastad:
Dukán András Ferenc
+36305613913

Name: beszamolo_elnok.doc