[Kepviselok] Beszámoló - elnök

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2011. Nov. 27., V, 17:38:11 CET

Sziasztok!

Csatolva és alant olvashatjátok beszámolómat. Az IT delegáltságomnak, mint
képviselő is minden esetben eleget tettem, illetve egyeztettem Fecóval a
jövő heti Kuratórium ülésről, mint FB elnök. (Ezeket nem tartottam az
elnöki beszámolóhoz szorosan tartozónak, ezért nem szerepelnek benne.)

Bármilyen kérdést, észrevételt örömmel veszek:
Dukán András Ferenc :)
Elnök
ELTE TTK HÖK
E-mail: elnok at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

Beszámoló (elnök)

Időrendi bontás

2011. október 10. Szenátus
2011. október 10. EHÖK elnökségi megbeszélés
2011. október 10. Választmány
2011. október 11. Küldöttgyűlés
2011. október 12. EHÖK Elnökségi
2011. október 13. BGGYK HÖK Küldöttgyűlés
2011. október 17. Választmány
2011. október 19. Dékáni Tanács
2011. október 19. Kari Tanács
2011. október 19. EHÖK Elnökségi
2011. október 20. Gyógymatekos Gólyatábor zárórendezvény
2011. október 21. Gólyabál
2011. október 24. Választmány
2011. október 25. KolHÖK Küldöttgyűlés
2011. október 26. OHÜB
2011. október 26. EHÖK Küldöttgyűlés
2011. október 27. Országos Hallgatói Demonstráció
2011. október 28. Leltár átnézése
2011. november 7. Szenátus
2011. november 7. Választmány
2011. november 8. Leltárellenőrzés
2011. november 8. Egyeztetés dékán úrral
2011. november 8. EHÖK – BGGYK HÖK megbeszélés
2011. november 9. ESZ Kft. rendezvényes megbeszélés
2011. november 9. EHÖK Elnökségi
2011. november 10. LEN elszámolás (EHÖK, IK HÖK, TÁTK HÖK)
2011. november 10. KÖB
2011. november 14. Választmány
2011. november 16. Dékáni Tanács
2011. november 16. Kari Tanács
2011. november 16. EHÖK Elnökségi
2011. november 16. BTK HÖK Küldöttgyűlés
2011. november 18-20. TTK HÖK Vezetőképző
2011. november 21. Jutalomkeret megbeszélés
2011. november 22. EHÖK – BGGYK HÖK megbeszélés
2011. november 23. Megbeszélés főtitkár úrral (HKR módosítás)
2011. november 24. Választmány
2011. november 24. KÖB
2011. november 25-27. HÖOK Vezetőképző
2011. november 25. HÖOK BRSZ Közgyűlés
2011. november 26. HÖOK Közgyűlés

Tematikus beszámoló

Igyekeztem a lehető legteljesebb időrendi bontást elkészíteni, de az
elnöki munka jellegéből adódóan a feladataim nagy részét nem lehet konkrét
üléshez/időponthoz kötni. A fent leírtakon kívül is számos kisebb-nagyobb
egyeztetésen, megbeszélésen, tárgyaláson vettem részt, akár a többi
részönkormányzattal, akár a kari vezetéssel.

A TTK HÖK kommunikációjának javítása továbbra is kiemelt célom. Folytattam
a félév elején elkezdett hagyományt és minden Nyúzba írtam elnöki
beszámolót, az elmúlt hét legfontosabb TTK HÖK-ös eseményeiről. Különösen
a felsőoktatási törvénnyel és a hallgatói demonstrációval kapcsolatban
számos más cikkeket is írtam. A TTK HÖK Vezetőképzőjén a kommunikáció
önálló szekció formájában is megjelent. Itt kidolgoztuk a TTK HÖK új
honlapjának koncepcióját, amelynek megvalósítása már el is kezdődött. Mind
a koncepció kidolgozásában, mind a végrehajtásban kiemelten szeretném
megköszönni Tabajdi Péter áldozatos munkáját! A Tétékás Nyúz minden
számának kiadásakor valóban felelős kiadóként működtem közre, a nyomdába
küldés előtt (általában vasárnap éjjel vagy hétfőn hajnalban) átnéztem az
elkészült pdf-eket. A HÖOK vezetőképzőjén a sajtó és kommunikáció szekció
munkájába csatlakoztam be, ahol számos új ötletet kaptam, elsősorban kari
lapunk fejlesztése szempontjából.

A felsőoktatási törvénnyel kapcsolatban igyekeztem a tőlem telhető legjobb
módon informálni a hallgatókat és a képviselőket, tisztségviselőket is. A
TTK-s hallgatók megjelenését az országos hallgatói demonstráción
személyesen koordináltam, illetve találtam ki. A rendezvénye részünkről
nagyon sikeres volt. A csaknem 5 km-es sétát a Kampusztól az Olimipiai
parkig majdnem 200 résztvevő tette meg. (Mivel az IK HÖK is csatlakozott,
ennek becsléseim szerint több, mint háromnegyede TTK-s volt.) Itt további
hallgatók csatlakoztak hozzánk, így az ELTE TTK transzparenst igazi tömeg
kísérte, amikor megérkezett a helyszínre. Hallgatóink mind a vonulás, mind
a rendezvény alatt kérésemnek megfelelően, kulturáltan viselkedtek.
Köszönöm mindenkinek, aki eljött, nem volt hasztalan. A hétvégi HÖOK
Küldöttgyűlésen kapott tájékoztatás és az Országgyűlés elé került tervezet
alapján számos ponton az előzetesen tervezettel szemben a hallgatóinknak
kedvezőbb szöveg került előterjesztésre.

A HKR kari különös részének javítóvizsgákról szóló részének módosítása az
OHÜB és a Szenátus támogatásával befejeződött.  A terepgyakorlatos
ösztöndíjak problémája is megoldódni látszik, hiszen a Kari Tanács
egyhangúlag támogatta az általunk kezdeményezett HKR módosítást. Dr. Rónay
Zoltánnal, az ELTE főtitkárával is egyeztettünk a júniusban a Kari Tanács
által már elfogadott HKR módosításunkról. Ennek célja a jutalomkeret
helyzetének rendezése volt. A megbeszélés eredményes volt. A TTK (Homonnay
Zoltán dékánhelyettes úr is jelen volt) ígéretet tett, hogy a javaslatot
átdolgozza a megbeszélés alapján. Ez azt jelenti, hogy a gyakorlatban
ugyan más lesz a szabályozás, mint a tervezett, de az általunk orvosolni
kívánt problémák megoldásra kerülnek.

A KÖB ülésein részt vettem, minden alkalommal igyekeztem a maximális
segítséget megadni Radnai Tamásnak, a KÖB elnökének. A szociális
elnökhelyettes hiányának problémáját jelenleg eseti jelleggel kezeltük. Ez
hosszútávon azonban nem tartható. A valódi megoldásra tett első lépéseket
megtettem a TTK HÖK Vezetőképzőjén. A kialakult helyzetért részben én is
felelős vagyok, ezért igyekszem erre a területre minden eddiginél jobban
koncentrálni, hibáimból tanulva.

A rendezvények terén igyekeztem László Dávid, szervező elnökhelyettesnek
minden segítséget megadni. Az ESZ Kft.-vel való együttműködés során számos
probléma felmerült. Ezeket igyekeztünk (egyelőre úgy tűnik sikerrel)
tisztázni az eddigi problémákat és a jövő együttműködés kereteit lefixálni
Ónodi Ferenc Lászlóval (ESZ Kft.) közösen. A megbeszélés eredményes volt,
a jövő évi nagyrendezvények pontos terve és a rájuk szánt költségek
nemsokára elkészülnek, a koncepciót és az előzetes költség-tervezetet már
jóváhagyta a Választmány.

Az elmúlt időszakban a TTK HÖK gazdasági (és műszaki) területén számos
problémát orvosolt Ivancsó Veronika, amiben igyekeztem személyesen is
részt venni. Köszönöm neki az áldozatos munkát és Tóth Máté a rengeteg
segítséget, amelyet mind a ketten kaptunk tőle. A költségvetésünk jelenleg
már átlátható és rendezett, a számláink kifizetése minden esetben
megtörtént vagy elkezdődött. Ennek kapcsán a Küldöttgyűlés elé terjesztjük
a költségvetés módosítását, amit a rendezvények előzetesen tervezettnél
nagyobb kiadásai és a megnövekedett tudományra fordított költségek
okozzák. (Az OTDK részvételt 900.000 Ft-tal támogatjuk.)

Az elnöki pályázatom egyik alappillére volt a három közül az erősebb
szakterületek létrehozása. Az Alapszabály mostani Küldöttgyűlésre
beterjesztett módosításával a legfontosabb lépést megtehetjük ezek felé. A
módosítás gyakorlati kivitelezését Ferdinandy Bence végezte, amiért
köszönöm neki is a rengeteg belefektetett munkát és az elmúlt hét sok
órányi egyeztetésre fordított idejét. (Árendás Péternek, aki általában
szintén részt vett ezeken a megbeszélésen, szintén köszönöm a segítséget!)

A tisztségviselők munkáját tudomásom szerint a lehető legjobban nyomon
követtem, a TTK HÖK napi ügyeivel úgy vélem mindvégig tisztában vagyok.

Igyekeztem röviden, csak a leglényegesebb dolgokat összefoglalni.
Bármilyen kérdést, észrevételt, javaslatot örömmel veszek! Köszönöm, hogy
elolvastad beszámolómat!

Budapest, 2011. november 27.

Dukán András Ferenc
elnök