[Kepviselok] AZ ELMÚLT EGY ÉV LEGFONTOSABB LEVELE - VÁLASZOLJ!

Berta Márton bertamarton at ttkhok.elte.hu
2011. Okt. 16., V, 13:33:05 CEST

sziasztok,
az előző tüntetésre hívó levél kapcsán is akartam írni, de tudom, hogy nem
veszitek jó néven a két sornál hosszabb leveleket; és most valószínűleg
amúgy is mindenki a világmegváltó ötleteivel fog nyüzsögni.
Én ettől egy picit mást képviselek.
Azt gondolom, hogy a felsőoktatásban sok olyan pont van, amire régóta
nincsen megoldás, és sokáig nem is lesz.  Lokálisan (a TTKn) ez pl. a
hallgatói közéleti passzivitás (várhatóan kb. csak a HÖKösök olvassák
egyáltalán ezt a levelet), globálisan pedig pl. a diplomások elvándorlása.
 Ezekre most sem lesz hirtelen megoldás (miért lenne?).
Látható, hogy országunkban (amit lehet szeretni ettől!) általában véve nem
nagyon van pénz (miből lenne?), ezért azok az ágazatok jutnak egyáltalán
valamilyen csekély erőforráshoz, amelyek érdemi (politikai)
érdekérvényesítő képességgel ezt ki tudják kényszeríteni.  Lássuk
konkrétan: a két harmados trollok ellen a hallgatóknak (általában a
felsőoktatásnak) ez sztem nem nagyon fog menni, mivel nem sok minden van a
hallagtók kezében (több évig ellenne az ország hallgatók nélkül), a
tetejében a nálunk (funcionálisan) sokkal komolyabb rendvédelmisek sokkal
(durvaságban) komolyabb tüntetései miatt sem történt semmi érdemi
változás, pedig rendőrök nélkül neccesebb lenne akár csak pár napig...
Szóval ha van valami nagyszabású megmozdulás, azt sem nagyon kell
figyelembe venniük. (A politikamentesség ezen a ponton rég nem
garantálható.)
De jó, menjünk tüntetni, mert az mennyire nagy egységet teremt legalább
belül. Szerintem nem annyira: nem hiszem, hogy egy ilyen tüntetés
(tekintve hogy még aktív hallgatótársaink egy része is valamiért
fidesz-szimpatizáns) komolyabb mennyiségű embert összekovácsolna, különös
tekintettel arra, hogy minden jobb évre esik egy ilyen tiltakozás (a
legutóbbit éppen a mostani kormánypárt szította).  Arról nem is beszélve,
hogy a várhatóan elhúzódó tüntetéseken jelen levő emberek számának
felezési ideje kb. egy hét, vagyis pár hónap alatt néhány lelkes idealista
HÖKös, és pár politikailag elkötelezett, ráérős hallgató kivételével
senkit sem fog érdekelni, hogy mi lesz a sorsa. (Ne legyen igazam...)  És
nem is fog tudni hova fordulni, hiszen a meglehetősen népszerűtlen (és a
szóbeszéd szerint mindenhol "lopós, korrupt, nemtanuló, etc.") HÖKhöz nem
megy, és ebben az esetben szerintem a HÖOK sem mutatott jó képet: a plakát
populista és túlzó, és a szöveges anyagánál a TTKHÖK is jobbat csinált
volna.
Egységes, támogatott, népszerű, és mozgósítható hallgatói képviselettel
persze lehet h más lenne a helyzet; ekkor valószínűleg fel sem merült
volna, hogy ellenünk bármit csináljon a Nemzeti Együttműködés Rendszere.
Ki lehet menni (ha időm engedi lehet, hogy én is ott leszek), de érdemi
eredményekben reménykedni egyszerű butaság. (Esetleg Hírcsárdának elmenne
egy ilyen cím: "Hoffmann elnézést kért a HOÖKtól, és országos
egyeztetéseket kezdeményezett a hallgatói vezetőkkel")
sajnálattal,
bm