[Kepviselok] Beszámoló (elnök )

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2011. Sze. 14., Sze, 16:35:16 CEST

Kedves képviselők, listatagok!

Csatolva és alant küldöm megválasztásomtól mostanáig terjedő záró
beszámolómat. (Mivel hivatkozom rá, csatoltam márciusi pályázatom is.)

Bármilyen kérdést, észrevételt örömmel veszek.

Üdvözlettel:
Dukán András Ferenc :)
Elnök
ELTE TTK HÖK
E-mail: elnok at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

Elnöki beszámoló megválasztásom óta végzett munkámról

A TTK HÖK Küldöttgyűlése március 8-án választott meg a TTK HÖK elnökének.
Azóta eltelt munkámról, mint a pályázatom megvalósulásáról (meg nem
valósulásáról) igyekszem röviden beszámolni. Úgy vélem így lehet a
legobjektívebben értékelni munkám.

Pályázatom egyik legfőbb támpillérét a teljes belső rugalmatlanságot,
ahogy megválasztásomkor ígértem, megtartottam. A TTK HÖK szabályzati
megújítását megkezdtem. A szabályos működés az elmúlt éveknél nagyobb
hangsúlyt kapott a HÖK életében.

A jutalomkeret kiköltése új pályázatkiírással és a kiírás szigorú
betartásával sokkal átláthatóbbá, becsületesebbé, reprezentatívabbá vált.
Köszönet ezért a Küldöttgyűlésnek, a Választmánynak és természetesen Dudás
Gábornak, a felület létrehozójának.

Az új, közös egyetemi elektronikus iktatórendszer bevezetése (a TTK-n a
Kart megelőzve) a TTK HÖK-ben megtörtént. Ivancsó Veronikával részt
vettünk az oktatáson és a felmerülő problémákat folyamatosan orvosoltuk.
Átlátható, milyen iratok keletkeztek, működésünk számos területe
könnyebben áttekinthetővé vált. Megalkottam a gazdasági iktatás új
rendszerét, amely a gyakorlatban azonban sajnos még nem valósult meg, csak
az általam iktatott utalványrendeletekre. Az iktatással kapcsolatban jó
munkakapcsolatot alakítottam ki Kovács Mártával, az EHÖK irodavezetőjével
és Tomcsányi Rolanddal, az Informatikai Igazgatóság munkatársával.
Segítségüket az új rendszer bevezetésében ez úttal is köszönöm.

A pecsételési jogok rendbetétele megtörtént. Ezek megújításáról
folyamatosan tájékoztatni fogjuk az illetékes hivatalt, ennek menetét az
átadás-átvétel során esetleges jövendő utódomnak megtanítom. A fejléces
papír szintén megújult, felesleges adatok törlésre kerültek róla,
ugyanakkor más adatok rákerültek.

Az Északi Iroda új rendje amely az előzőekhez hasonlóan szintén sok
ellentéttel járt. A tisztségviselők fogadóórája (kivéve a Déli Tömbhöz
erősen köthető szakterületi koordinátoroké) északon lenne a tervek
szerint, szintén támogatandó lenne a tanulmányi és szociális
tisztségviselő jelenléte. Így mindig lenne segítség az Északi Irodában, de
nem lenne tumultus, így könnyebb lesz a hallgatók informálása. Remélem,
hogy nemsokára megszokássá válik a Déli Iroda használata a tisztségviselők
és képviselők mindennapi munkájára. A gépek rendbetétele megkezdődött,
közbeszerzés kiírását tervezzük mind új munkagépekre, mind az északi
irodában található két hallgatói gépre. Természetesen ez nem jelenti azt,
hogy ha valakinek északon van oktatóval, kari vezetővel megbeszélése annak
át kéne mennie a másik irodába pl. nyomtatni, de az irodavezető józan
belátásában bízva szerintem javulhat a helyzet.

A TTK HÖK Alapszabályának első módosítása megtörtént, természetesen még
szükség van egyéb változtatásokra. Fő célunk az átláthatóbb,
„számonkérhetőbb” működés volt, illetve a két képzési szint
közötti átmenet problémájának orvoslása. A siker nem volt teljes, részben
rajtunk kívül álló okok és az EHÖK, illetve a Főtitkárság felől érkező
ellentmondásos információk miatt. A KÖB is módosította ügyrendjét, ebben
szintén tevékeny szerepet vállaltam. A kari ügyrendek átnézése, különösen
a HÖK-ös ügyrendek velük szinkronba hozása tervbe van véve, a legelső
lépések megtörténtek.

A felsőoktatási törvénnyel kapcsolatban számos egyeztetésen részt vettem,
számos dokumentum létrehozásában részt vállaltam, másokat véleményeztem. A
tanárképzés koncepcióján kívül azonban érdemi tartalom jelenleg nagyon
kevés került nyilvánosságra. Pályázatom megírásakor nem számítottam ilyen
jellegű csúszásra. Bár sok munkánk volt ezzel kapcsolatban, kevés
kézzelfogható eredmény miatt erről nem írnék bővebben.

A HKR módosítása a passzív hallgatók jutalmával kapcsolatban folyamatban
van, illetve elkészült egy másik módosítási javaslat is a javítóvizsgák
számának növeléséről. A szociális ügyekről szóló kari különös rész átírása
elengedhetetlen számos hiba miatt. Ettől remélem, hogy a jelenleg kérdéses
mesterszakos 1. féléves tanulmányi ösztöndíjat helyettesítő jutalom
kérdése is megoldódhat.

Partnereinkkel igyekeztem jó viszonyt ápolni. Az EHÖK-kel és más kari
HÖK-ökkal számos rendezvényt szerveztünk közösen, napi szinten kapcsolatot
tartok több HÖK elnökkel. Az EHÖK szakbizottságaiban tisztségviselőink
nagyrészt példamutató munkát végeztek. Kapcsolatunk a Kar vezetésével
szintén napi szintű, jól tudunk együtt dolgozni. Az elmúlt félév során
számos ügyben nyújtottunk egymásnak segítséget, véleményünk a gyakorlatban
is érvényesülni tudott a legtöbb esetben. Az Intézetek vezetésével szintén
jó a viszonyunk, számos esetben számítanak véleményünkre, segítségünkre.
Külön öröm számomra, hogy volt olyan intézetigazgatói pályázat, amelyben a
HÖK is említésre került. Az Alapítvány kuratóriumi ülésein részt vettem, a
Felügyelő Bizottság elnöki tisztségét átvettem, a bíróságon is átvezetésre
került a módosítás.

A választásokon a részvételt sajnos nem sikerült jelentősen növelni.
Mindezek mellett viszont elmondhatjuk, hogy a TTK HÖK képviselőválasztása
teljes mértékben szabályos, érvényes és eredményes volt. A felsőoktatási
törvény változásától a jelenlegi visszásságok megszűnését remélem. (Pl.
passzív hallgatók helyzete)

A Tétékás Nyúzzal kapcsolatos terveim nagyrészt megvalósultak. A lap
sokkal informatívabbá vált, lehet tudni mi történik a HÖK-ben, de még
számos apróbb változtatásra szükség lehet. Az egyetemi hírek szintén
nagyobb hangsúlyt kaptak lapunkban. Ettől a félévtől az elnöki köszöntő
rovat bevezetésével szeretném informálni a hallgatókat az eseményekről az
előző Nyúz óta. Ez az első számban már megvalósult. A Nyúz véleményem
szerint sokat fejlődött, ezért köszönet Gansperger Gábornak és az egész
szerkesztőségnek.

Az új honlap sajnos továbbra se készült el, ugyanakkor a régi
aktualizálása a legtöbb helyen megtörtént. Mivel régóta szerkesztem a
honlapot, ennek jó részét én végeztem el, de számos segítségem is volt.
Ezért köszönet Dudás Gábornak, Tabajdi Péternek és Árendás Péternek is. A
munkablog beindítására nem volt még időm és energiám.

A TTK HÖK Facebook oldalát Árendás Péterrel elkészítettük. Azóta az
információkat rendszeresen oda is kiposztolom, illetve az ott feltett
kérdésekre válaszolok. Az oldal kihasználtsága folyamatosan növekszik.

A [TTK-INFO] lista reformja megtörtént, jelenleg tényleg csak a
legfontosabb hírek mennek ki rajta. Remélhetőleg ez javítja az
információátadás hatékonyságát. A [LOL-hírek] levelezőlista jelenleg még
nem működik megfelelően, ehhez szükség lenne valakire, aki üzemelteti, ez
az én időmbe jelenleg nem fért bele.

A HÖK-ös Nyílt Nap és előadások megvalósítására szintén nem jutott időm. A
Szakterületi Csoportok bizottsággá alakítására viszont már számos
koncepció kidolgozásra került. A következő Alapszabály-módosítás már ezt
is tartalmazni fogja remélhetőleg, az alapokat lefektettük hozzá az elmúlt
fél év egyeztetésein.

A rendezvények a vártnál nagyobb terhet róttak rám. A meg nem valósult
terveim nagy részének ez szabott gátat. A gólyatáborok megszervezésével
kb. 2 hónapig napi szinten több órát kellett foglalatoskodni, de a TTK
gólyatáborai végül különösebb probléma nélkül lezajlottak, minden
eddiginél több jelentkezővel. Én magam az ELTE 7 gólyatáborát látogattam
végig, 3-ban előadást is tartva a TTK HÖK-ről. Tapasztalataimról bárkinek
szívesen beszámolok.

A tavaszi vezetőképző és bevonótábor haszonnal és sikerrel lezajlott, ám a
részvételi arány mind a kettőben alacsony volt, ennek okait végig kell
gondolni és figyelembe kell venni az elkövetkező időkben. Az utódok
képzését minden esetben igyekeztem segíteni bármilyen tisztségről is volt
szó.

Összességében úgy érzem, hogy pályázatomban vázolt alapelvekhez hűen
koordináltam a tisztségviselők munkáját, pályázatom megvalósítását
kézzelfogható eredményeken is le lehet mérni. Igyekeztem mindig őszintén,
nyíltan beszélni a problémákról, felvállalva ezzel külső és belső
feszültségeket. Elnézést, ha valakit megbántottam, igyekeztem mindig a TTK
hallgatóinak érdekeit szem előtt tartani.

Bármilyen kérdést, észrevételt szívesen fogadok!

Köszönöm, hogy elolvastad:
Dukán András Ferenc
elnök

Name: palyazat20110308.pdf