[Kepviselok] Beszámoló

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2012. Ápr. 15., V, 17:38:46 CEST

Kedves képviselők és érdeklődők!

Alant és csatolva olvashatjátok beszámolóm az elmúlt időszakról.

Ne felejtsétek a vezképző jelentkezést:
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dEFjYmE0OWkyOEpNSTJmenNGT0RZZEE6MQ

Üdvözlettel:
Dukán András Ferenc :)
Elnök
ELTE TTK HÖK
E-mail: elnok at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

Beszámoló (elnök)
Időrendi bontás

2012. március 12. TTK Hallgatói Alapítvány Kuratórium
2012. március 12. Választmány
2012. március 13-14. Rendkívüli Küldöttgyűlés
2012. március 14. Dékánjelöltek meghallgatása
2012. március 14. Matematikai Intézet megbeszélés dékánjelöltekről
2012. március 15. EHÖK-ös koszorúzás
2012. máricus 19. Választmány
2012. március 21. Dékáni Tanács
2012. március 21. Kari Tanács (dékánválasztó + rendes)
2012. március 21. EHÖK Elnökségi
2012. március 21. TTK HÖK rendkívüli Küldöttgyűlés
2012. március 22. Interjú – Első Pesti Egyetemi Rádió
2012. március 22. Matematika Intézet hallgatói fórum
2012. március 23. EHÖK gazdasági képzés
2012. március 26. Hajdu Vivien bemutatása a Tanulmányi Osztályon
2012. március 26. Választmány
2012. március 28. EHÖK Elnökségi
2012. március 29. Megbeszélés Kalina Gergellyel
2012. március 29. Rektori fórum
2012. április 2. Szenátus
2012. április 3. Választmány
2012. április 5. Megbeszélés Kalina Gergellyel
2012. április 5. TTK Hallgatói Alapítvány megbeszélés
2012. április 6. LEN megbeszélés
2012. április 10. Tanulmányi Csoport ülés
2012. április 10. Megbeszélés dr. Michaletzky Györggyel
2012. április 11. EHÖK Elnökségi
2012. áprils 11. Választmány
2012. április 12. Gólyatábor elszámolás
2012. április 12. Matemtikai Intézeti Tanács
2012. április 12. Megbeszélés kommunikációs megbízott-jelölttel
2012. április 12. TTK Költségvetési Bizottság
2012. április 12. HÖOK Választmány
2012. április 12-15. HÖOK Vezetőképző
2012. április 14. Megbeszélés a BCE KTK HÖK elnökével

Tematikus leírás

Rutinfeladtok

Természetesen nem minden ülés és megbeszélés szerepel az időrendi
bontásban, csak az általam legfontosabbnak érzetteket gyűjtöttem össze, de
 a TTK HÖK-öt minden lehetséges fórumon képviseltem.

A napi rutinfeladataimat elláttam, levelekre válaszoltam, hallgatói és
oktatói megkereséseknek eleget tettem, az Önkormányzat tisztségviselőinek
munkáját koordináltam. Választmányt az elmúlt időszakban minden héten
tartottunk. A legutóbbi rendes Küldöttgyűlés után egy héttel, a jelenlevők
egyetértesével, rendkívüli Küldöttgyűlést tartottunk a rendes
Küldöttgyűlésen nem tisztázott vitás kérdések megbeszélésére.

Dékánválasztás

A rendkívüli Küldöttgyűlés napján választott a Kari Tanács dékánt. Erről
szóban tájékoztattam a KGY tagjait. Az új dékán dr. Surján Péter lett, dr.
Homonnay Zoltánt mindössze 3 szavazattal előzve meg. Továbbra is
meggyőződésem, hogy a HÖK-nek nem szabad kari testületekben frakcióként
viselkedni, ezt az elvet a dékánválasztáskor is érvényesítettük, mindenki
saját maga döntött, vezetői nyomás nélkül. Mind a két jelölt alkalmas volt
a posztra, meggyőződésem, hogy mindkettőjük jó dékánja lett volna a
Karnak.

Kommunikáció

A Tétékás Nyúzban továbbra is több cikkem jelent meg, köztük a heti
rendszerességű elnöki beszámoló. A TTK HÖK legfontosabb eredményeiről
tevékenységeiről a tisztségviselők jelentettek meg írásokat saját ötletük,
illetve az én felkérésem nyomán. Fontanji Andor főszerkesztővel minden
héten egyeztetek a következő szám „HÖK-ös” cikkeiről.
A TTK HÖK honlapra Pene segítségével most is felkerült számos információ
és hallgatók számára érdekes felhívás.
Csütörtökön hallgatói fórumot tart a TTK HÖK és a másik két lágymányosi
HÖK, amelynek főszervezője Árendás Péter, tanulmányi elnökhelyettes. Ennek
reklámozását megkezdtük, reméljük jól sikerül. A hallgatóinkat szeretnénk
tájékoztatni a legfontosabb változásokról a felsőoktatási
jogszabályrendszerben és megkérdezni őket az érdekképviselet helyes
irányairól.
Eddig két érdeklődő keresett fel, hogy foglalkozna a TTK HÖK
kommunikációjának koordinálásával. Egyikükkel már komolyabban is
egyeztettem, terveim szerint először a Választmány által megbízott
önkéntesként látná el a feladatot, hiszen az Alapszabály átalakulóban van
és az általános biztos poszt átalakus referenssé és ez számos nehézséget
okozhatna.

EHÖK, HÖOK

Az elmúlt időszakban minden EHÖK Elnökségi ülésen részt vettem. Kalina
Gergely elnökkel többször egyeztettem, a hallgatói érdekképviselet
összehangolásáról, illetve gyakorlati kérdésekről. Az Egyetem Szenátusa
elfogadta a 2012. évi költségvetést, így nemsokára a HÖK-ök
költségvetésének elfogadása is megtörténhet. Minden erőmmel törekedni
kívánok arra, hogy a TTK HÖK a megszorítások ellenére se szoruljon
megszokott alaptevékenységeinek feladására. Ugyanakkor az Önkormányzat
költséseit minden lehetséges esetben vissza kell fogni. A jelenlegi
utalványozási jogkör korlátozást nem tartom megfelelőnek, a TTK HÖK
autonómiáját és működését súlyosan veszélyezteti.
A Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának legutóbbi
választmányi ülésén és vezetóképzőjén részt vettem. Az itt szerzett
tapasztalatokat a hétfői Választmányon megosztom a TTK HÖK vezetésével és
az érdeklődőkkel. A legfontosabb téma természetesen továbbra is az új
felsőokatási törvény és a hozzá kapcsolatos rendeletek.
A vezetőképzőt sikeresnek értékelem, hiszen számos kérdés napirendre
került és sok kapcsolatot sikerült kialakítani. Kiemelném a BCE KTK HÖK
elnökét, akivel több órás megbeszélést is tartottunk, amelynek célja a
tapasztalatcsere és a biztosítás és pénzügyi matematika mesterszak
problémái voltak. Megállapodtunk, hogy kölcsönösen ellátogatunk egymás
Választmányára, hogy a két Kar, amely közös képzést folytat, szorosabbra
fűzhesse a szakmai kapcsolatokat.
Ezen kívül több TTK-val is megtörtént a kapcsolatfelvétel, szándékomban
áll az új tanári KKK-kkal kapcsolatban egyeztetést kezdeményezni a TTK-k
között, illetve a jelenlegi KKK-k kilátásba helyezett felülvizsgálatával
kapcsolatban is.

Alapítvány

A tavaszi szünetet Hermán Dániellel a Hallgatói Alapítvány ügyeinek
áttekintésére és stratégiaalkotásra használtuk, amelybe bevontuk az
Alapítvány dolgozóit is. Stratégiai döntéseket kell meghozni április
folyamán, ennek kapcsán egyeztetünk a kari vezetéssel jelenleg, hiszen úgy
gondoljuk, hogy kiemelten fontos, hogy a Kar stratégiai partnerként
tekintsen Alapítványunkra. Ónodi Ferenc László és Hermán Dániel között az
átadás-átvétel megtörtént, annak bírósági bejegyzése folyamatban van,
akárcsak Lakatos Dóra esetében.
Ferenc leköszönésekor az Alapítvány jelentős jobb anyagi helyzetben volt,
mint amikor átvette, ezért a stabilitás reményeink szerint hosszú távon is
elérhető.

Igyekeztem munkám legfontosabb témaköreit röviden kifejteni, de bármilyen
kérdést, észrevételt örömmel veszek. Köszönöm, hogy elolvastad beszámolóm!

Budapest, 2012. április 15.

Dukán András Ferenc
elnök
ELTE TTK HÖK