[Kepviselok] szab ügyrendek - vélemény

Tanulmányi elnökhelyettes - ELTE TTK HÖK taneh at ttkhok.elte.hu
2012. Feb. 12., V, 14:03:13 CET

Sziasztok,

A készülő szab-ügyrendek kapcsán szeretnék pár gondolatot bedobni az
egyik érintett pont kapcsán, mely szerint ha a szakterületi koordinátor
nem képviselő a szakterületi csoportban, akkor a beszámolóról, illetve a
szk javaslattételnél nem szavaz.
Reakcióitokra számítok, lehet, hogy én közelítek rosszul a kérdés felé.

Bár gyakorlati jellegét értem, azonban véleményem szerint visszás, hogy
kétféle szavazati jog létezik így a bizottságban. Ezzel párhuzamosan
tartom azt a korábban, más színtéren felmerült változatot is
aggályosnak, hogy a szenátusi és kari tanácsi hallgatói delegáltak ne
szavazzanak személyi kérdésekben.
Véleményem szerint ha valaki a szavazati jogú tagság felelősségével bír
egy testületben, akkor szavazzon is minden kérdésben, ne vonjuk meg a
jogköreit éppen aktuális témától függően.

Tudomásom szerint egyébként ez az egyetemi gyakorlattól is eltér. Ennek
illusztrálására két gondolat:
1) Az EHÖK elnöke tisztségénél fogva szavazati jogú tagja az EHÖK
Küldöttgyűlésének, amely a tisztségviselők beszámolóiról is szavaz. Az
elnök is szavaz saját beszámolója esetén.
2) Az ELTE kari tanácsainak tagjai a karok dékánjai. Dékánválasztás
esetén a hivatalban levő dékán is szavaz ekkor (abban az esetben is, ha
ő is a jelöltek közt van, újraindulás miatt). Hasonló a helyzet
rektorválasztás esetén is.

és a +1) Amennyiben a küldöttgyűlés nem fogadja el egy választmányi tag
tisztségviselő beszámolóját, a megismételt beszámolónál a választmányi
ülésen az érintett tag is szavaz saját beszámolójáról.

A kérdést szerintem háromféleképp lehetne feloldani a jelenlegi helyzetben:
a) a szk tisztségénél fogva szavazati jogú tag, és minden kérdésben szavaz.
b) a szk csak akkor szavazati jogú tag, ha képviselő is az adott
szakterületen. A nem képviselő szacskó így értelemszerűen nem szavaz
saját beszámolójánál.
c) a szk tisztségénél fogva szavazati jogú tag. A szk pályázatok
véleményezését, illetve a beszámolóra elfogadására tett javaslatot pedig
a SZAB egy albizottsága végzi, amely kizárólag a képviselőkből áll. :)

Nekem egyelőre az a) változat tetszik leginkább. Szerintetek?

Szép vasárnapot,
Árendás Péter
Tanulmányi elnökhelyettes
ELTE TTK HÖK