[Kepviselok] Beszámoló

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2012. Feb. 19., V, 17:32:11 CET

Sziasztok!

Csatolva és alant olvashatjátok beszámolómat!

Kérdéseket, észrevételeket szívesen fogadok.

Üdv:
Dukán András Ferenc :)
Elnök
ELTE TTK HÖK
E-mail: elnok at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

Beszámoló (elnök)

Időrendi bontás (csak az elnöki munkához szorosan köthető, fontosabb
események):

2011. november 28. TáTK HÖK Küldöttgyűlés
2011. november 29. TTK HÖK Küldöttgyűlés
2011. november 30. ELTE TTK HA Kuratórium
2011. november 30. OHÜB
2011. november 30. EHÖK Elnökségi
2011. december 1. Tanárképzési- és Tanártovábbképzési Tanács
2011. december 3. IK HÖK Küldöttgyűlés
2011. december 6. ELTE ESZ. Kft. megbeszélés
2011. december 7. Dékáni Tanács
2011. december 7. Kari Tanács
2011. december 7. EHÖK Elnökségi
2011. december 9-11. EHÖK Elnökségi hétvége
2011. december 13. ELTE ESZ. Kft. évzáró
2011. december 13. Gyógymatekos Gólyatábor projektzáró megbeszélés
2011. december 14. ELTE TTK HA Kuratórium
2011. december 14. ELTE TTK-IK évzáró
2011. december 14. EHÖK Elnökségi
2011. december 15. Kari Ösztöndíjbizottság
2011. december 15. BEAC Elnökségi
2011. december 19. ELTE TTK HA Felügyelő Bizottság
2011. december 20. Megbeszélés Kalina Gergellyel
2011. december 21. Választmány
2011. december 21. EHÖK Elnökségi
2011. december 21. ELTE TTK HA Kuratórium
2011. december 21. Nyílt Nap projektindító
2012. január 11. ELTE ESZ. Kft. megbeszélés
2012. január 11. EHÖK Elnökségi
2012. január 12. Dékánválasztás előkészítő ülés
2012. január 17. Szociális elnökhelyettes képzés
2012. január 18. Dékáni Tanács
2012. január 18. Kari Tanács
2012. január 18. BTK HÖK Küldöttgyűlés
2012. január 19-20. Educatio
2012. január 24. Megbeszélés Kalina Gergellyel
2012. január 24. Kritériumtárgy-koncepció megbeszélés
2012. január 25. EHÖK Elnökségi
2012. január 27. Nyílt Nap
2012. január 27. Választmány
2012. február 1. EHÖK Elnökségi
2012. február 9. TTK HÖK rendkívüli Küldöttgyűlés
2012. február 10. Megbeszélés a BCE KTK HÖK elnökével
2012. február 10. ELTE TTK HA Kuratórium és TTK HÖK Választmány megbeszélés
2012. február 13. Szenátus
2012. február 13. ELTE TTK HA Kuratórium
2012. február 13. Választmány
2012. február 14. Tanulmányi Csoport
2012. február 15. EHÖK Elnökségi
2012. február 16. BEAC Küldöttközgyűlés
2012. február 17. Alapszabály előkészítő ülés

Rutinfeladatok

Az elnöki levelezést folyamatosan kezeltem. A TTK HÖK belső működésének
koordinálására igyekeztem gondot fordítani. Az utánpótlásképzés az elmúlt
időszakban kiemelt jelentőségű volt, különösen a szociális elnökhelyettes
jelöltek képzése. Erre a korábbiaknál nagyobb feladatot fektettem.
Delegáltságaimnak személyesen, illetve néhány esetben mandátumom
átruáházásval minden alkalommal eleget tettem. Az időrendi bontásban is
látható megbeszélésekn, üléseken résztvettem, többet közülük tisztségemnél
fogva én hívtam össze, illetve vezettem. A Matematikai Intézeti Tanácsban
is aktív szerepet vállaltam, de ez nem tartozik szorosan elnöki
tisztségemhez.

Egyetemi érdekképviselet

Az elmúlt időszak nagy része a vizsgaidőszakba esett. Ezért a belső
ügyekben kevesebb aktivitás mutatkozott, ellenben egyetemünkön az élet nem
állt meg. Számos fajsúlyos kérdést tárgyaltak egyetemi bizottságok.
Ezekben a TTK HÖK véleményét, minden esetben a hallgatói érdekeket szem
előtt tartva, a Karral egyeztetve képviseltem. Jelentős eredménynek
tekinthető, hogy az Alumin Szabályzat a Kar véleményének megfelelően
módosult. Számos esetben (pl. Pályázati Szabályzat) más karok és az
egyetemvezetés érdeke érvényesült végül. Azonban ezekben az esetekben is
kitartóan képviseltem a mi álláspontunkat.

Az Egyetemi Hallgatói Önkormányzat az elmúlt időszakban több olyan döntést
is hozott, amely kivívta több kari HÖK ellenérzését is. Jelenleg is zajló
vita a gazdasági kérdések tisztázása. Minden esetben a kari autonómiát
tartok legfőbb vezérelvnek. Elengedhetetlennek tartom, hogy a hatékony
TTK-s hallgatói érdekképviselethez rendelkezésre álló erőforrásokról kari
hatáskörben dönthessünk.

Több HÖK elnökkel, köztük az EHÖK elnökével is számos megbeszélést
tartottunk, eredményeket érve el az erős kari hallgatói mozgalmak
érdekében, de ezek a viták tovább folytatódnak.

Alapítvány

Az elmúlt időszakban a legtöbb időt Alapítványunk ügyeinek megismerésére,
új stratégiájának megalkotására fordítottam. Ennek során folyamatosan
egyeztettem a Kuratóriummal, különösen Ónodi Ferenc László elnökkel, a
Választmánnyal és a Kar vezetésével is.

Meggyőződésem, hogy a TTK Hallgatói Alapítvány életében gyökeres
változásokat kell eszközölni, hogy a célját, a Kar hallgatóinak
kiszolgálását még jobban megvalósíthassa. Fáradozásaim eredményeiről a
következő Küldöttgyűlésen, az ügyek előrehaladottabb stádiumában
részletesen is beszámolok.

A Felügyelő Bizottság az elmúlt időszakban egy ülést tartott. Itt
elnökének választott és több megállapítást is tett. Észrevételeinket, az
ülés jegyzőkönyvével eljuttatuk a Kuratórium felé. A jövőben fontosnak
látom az FB gyakrabbi ülésezését.

Kommunikáció

Még mindig kiemelten fontosnak tartom a HÖK kommunikációját. Ennek
érdekében ezúttal is minden Nyúzban megjelent egy beszámoló a TTK HÖK
munkájáról. A beszámolóm igazából ezeknek az összessége alkotná, de ezt
nem kívánnám megismételni.

A Facebook oldalunkat folyamatosan kezeltem, informáltam a halgatókat,
illetve leendő hallgatóinkat, különösen a Nyílt Nap kapcsán. A Nyílt Nap
nagyon jól sikerült, itt előadást is tartottam a kari hallgatói életről a
kb. 1300 érdeklődőnek.

Az elmúlt időszakban több [TTK-INFO] hírlevelet is kiküldtem. Így a
hallgatók mindig időben értesülhettek az aktuális teendőkről.

Országos felsőoktatás-politika

A nemzeti felsőoktatái törvény elfogadásra került. A végső változat számos
olyan módosítást tartlamaz a korábbi változatokhoz képest, ami kedvez a
hallgatóknak, közöttük a TTK-soknak is.

Úgy gondolom, hogy a felsőoktatási reform számos jó célkitűzés ellenére
elkapkodott volt. A munka azonban még koránt sem ért véget, hiszen a
törvény számos esetben rendeletekre bízza a szabályozást. Ezek elkészítése
jelenleg zajlik. Nagyon fontos, hogy az ELTE TTK álláspontja is
megjelenjen ezekben.

A keretszámok országos csökkentése minket a legtöbb felsőoktatási
szereplőtől különböző módon érint. A képviselőlistán már meghirdettem
Mozgalom és minőség című cselekvési tervemet. Szeretném, ha ezt a márciusi
Küldöttgyűlés egy végleges kiforott formában tudná elfogadni. Az
érdekképvisel kérdéseit újra kell gondolnunk, hiszen várhatóan még az
eddiginél is jóval több hallgatónk lesz.

A szerdai megmozdulás számos vitát gerjesztett és számos kérdést felvet.
Jelenleg is folyamatban van a hallgatói vélemények összegyűjtése.
Érdeklődés esetén erről a Küldöttgyűlésen már remélhetőleg számos
konkrétumot fogok tudni mondani. A TTK HÖK-nek határozott álláspontot kell
képviselnie, de nem szabad ragaszkodni korábbi álláspontjainkhoz.
Nyitottnak kell lennünk saját véleményünk folyamatos felülvizsgálatára, a
lehető legjobb hallgatói érdekképviselet érdekében.

Igyekeztem ezúttal is csak a leglényegesebb kérdéseket röviden
összefoglalni, de bármilyen ténykedésemmel kapcsolatos kérdést,
észrevételt szívesen fogadok.

Köszönöm, hogy elolvastad beszámolómat:
Dukán András Ferenc
elnök