[Kepviselok] TTK jövőkép: várható változások, új érdekképviselet

Hallgatoi Alapitvany - Elnok alapelnok at alapitvany.elte.hu
2012. Jan. 7., Szo, 16:01:58 CET

Sziasztok!

elolvastam Duki levelét és bennem mégis megfordult egy középút. (bocsi:)

Szóval, amennyiben ezek az számok véglegesnek nyilváníthatóak, gondolom
elkezdődik egy kari szintű, sőt, akár országosan is a TTK-k között egy
egyeztetési folyamat.
(Legalábbis remélem, hogy eddig is így volt, vagy mostantól így lesz.)
Így tudhatóvá válik, kik-milyen lépéseket tesznek.

Ezen felül a karon minden szakon nagyjából adott, hogy hány hallgató
képzését lehet megvalósítani, azaz milyen labor és egyéb kapacitások
állnak az adott képzőhely rendelkezésére.

A többi TTK szándéka, valamint a az ELTE TTK lehetőségei és pénzügyi
helyzete alapján kellene egy megfelelő költségtérítést meghatározni.
Ugyanis a kari számvitel nagyon pontosan meg tudja azt adni, hogy a Karnak
milyen összegre van szüksége, a többi kar szándéka pedig szintén definiál
egy utat.

Ebből én azt gondolom, hogy a 3 legfontosabb tényező megvan ahhoz, hogy
pontos döntést lehessen hozni.
Így nem a két szélsőség kerül a mérleg serpenyőjére.
Ehhez még annyi adalék talán, hogy az ELTE TTK költségtérítését nyugodt
szívvel pozicionálnám oda, ahol országos szinten elhelyezkedik, vagy ahová
szeretnénk, hogy tartozzon.
Azaz a felső harmadba, sőt..

Ezzel lehet vitatkozni sok szempont alapján. (esélyegyenlőség, stb.)
Az azonban vitathatatlan, hogy a magasabb összeg magasabb presztízst
takar, illetve magasabb összegért magasabb elvárásai lehetnek a
hallgatóknak.

Ezen túlmenően pedig alapvető, hogy a leendő hallgatóknak teljesen más
elvárásai lesznek a képzéssel és az érdekképviselettel szemben is.

Úgy gondolom, a jelentősége a Duki levelében említettekkel ellentétben
most nagyon nagy ennek a folyamatnak: Végre olyan helyre tudjátok
pozicionálni a kart, ahová szeretnétek. Az lenne a legjobb, ha a hallgatók
nem azért mennének pl a DE-re, mert az közelebb van.
Hanem azért jönnének az ELTE-re, mert ez a legszínvonalasabb képzés.

Ennek az átalakulásnak az első lépcsője lehet most ez.
Visszacsatolva, magasabb költségek, magasabb elvárások, több bevétel,
nagyobb nyomás a kari vezetésre, hogy a minőséget tartsa szem előtt.

Üdv,

feco