[Kepviselok] [Fwd: Re: Mozgalom és Minőség: tanulmányi érdekképviseleti cselek v cselekvésterv]

cassiopeia at ttkhok.elte.hu cassiopeia at ttkhok.elte.hu
2012. Jan. 20., P, 20:41:25 CET

Sziasztok!

Szerintem az igenis érthető végre, hogy aki nem végzi el az egyetemet,
legalább a felét fizesse vissza annak, amit az állam ráköltött! Rengeteg
eltengő egyetemista van nálunk, akiket mindig csak épp nem rúgnak ki.
Közülük max. a duplaszakosokat tudom megérteni, mert úgy valóban nehéz, de
amúgy nem tudom megérteni a nehézséget 36 kredit összeszedésében az első 3
félév alatt.

Ha minőséget szeretnénk, meg szelektálni, akkor szerintem a
kritériumtárgyakkal, és a kötelezően elérendő kreditek számával kellene
játszani. Aki az első éve alatt (vagyis 2 félév alatt) nem szerez legalább
30-40 kreditet, attól nagy ívben meg kellene válni, mert később sem
valószínű, hogy jobban megerőltetné magát. Másrészről így ki tudnánk
szűrni a majd csak diákigazolványért ide járókat is.

Továbbá az lenne a cél szerintem, hogy a diákok a tárgyakból ne a 2-est
célozzák meg ("csak menjek át"), hanem ösztönözve legyenek minél magasabb
rendű tudás elsajátítására. Bár ezt nem tudom, hogy a tanulmányi
ösztöndíjon kívül mivel lehetne még elérni.

Ja és mellesleg a legújabb állapotot, hogy a képzésünk idejének dupláját
töltsük Magyarországon, különben fizessünk... hát szerintem mondanom sem
kell mennyire elítélem. Azt hittem szerzek itt egy piacképes diplomát,
amivel az átlaghoz képest magasabb kezdővel el tudok helyezkedni, de így,
hogy kötelező lesz itt maradni, a kezdőfizetések drasztikusan csökkenni
fognak.
Az pedig, hogy ha a nők 3 gyereket szülnek, akkor nem kell semmit sem
visszafizetniük, egyenesen nevetséges. Mellesleg meg negatív
diszkrimináció a férfiakkal szemben.

Vivi