[Kepviselok] 4 éves beszámoló és lemondás - ELTE TTK HA

Hallgatoi Alapitvany - Elnok alapelnok at alapitvany.elte.hu
2012. Már. 10., Szo, 10:39:00 CET

Tisztelt Dékán Úr, Képviselők, Mentorok, Munkatársaim!

Sokat gondolkodtam azon, hogy az alapvető közölnivalón túl jelen
levelemnek miről is kellene szólnia. Az elmúlt 7 évben számtalan témában,
számtalan stílusban írtam a képviselő- és mentorlistára egyaránt. Volt
ebben nyílt levél, elnöki mintapályázat, vita és beszámolók, de lemondás
egy sem.

Ezen időszak alatt a TTK HÖK is, és ezzel párhuzamosan a TTK Hallgatói
Alapítvány is nagyon sokat változott. A HÖK-öt 7 elnök, az Alapítványt 2
vezető képviselte ezen időszak alatt.

2008-ban, Kuratóriumi elnökké való megválasztásomkor számos cél lebegett
mind az én szemem, mind az akkori HÖK vezetés szeme előtt.

Ebből nagy vonalakban, rövid számvetést készítettem:

-	Könyvelési kérdések megoldása
o	Az Alapítvány könyvelése számos kívánnivalót hagyott maga után. Főleg a
költséghely-megosztások és a költségsorok alkalmazása volt problémás,
illetve a vállalkozási tevékenységek elkülönítése. Ezen könyvelőváltás
segített, aminek az eredménye a pontosan vezetett, átlátható és
költséghelyes könyvelés lett. Ezt az elmúlt évek 4 ellenőrzése és minden
esetben hibamentes jegyzőkönyve is alátámasztotta. (NAV, OH, Ügyészség,
stb.)

-	Érettségi előkészítő kihasználtsága
o	Az Érettségi előkészítő hallgatói létszáma folyamatosan zuhant, ami azt
jelentette, hogy 2008-ban mindössze 47 hallgatója volt a képzéseknek. Az
egyik első lépésem volt a komplex kommunikációs és marketingstratégia
megváltoztatása és a csoportbeosztások, tantárgyak valamint a belső
adminisztráció átalakítása, illetve az oktatási vezető cseréje. Ennek
köszönhetően átlagosan több mint 200-250 hallgatónk van éves szinten.

-	Hallgatói bolt rendbetétele
o	A Bolt sajnos megérezte a jegyzetbónok kivezetését, valamint az Eötvös
kiadó és a többi kis bodega megjelenését a kampuszon. Ez azonnali
intézkedéseket kívánt, így a boltvezető és az eladó munkakör összevonásra
került, amely személyi változásokkal is együtt járt. Ezzel párhuzamosan a
bolt bérleti konstrukcióját is át kellett alakítani, ugyanis az egyetem
nem kívánta több alkalommal meghosszabbítani a bérleti szerződésünket.
2009-ben bevezettük az új dizájnnal ellátott ELTE termékeket, a
webshopunkat és a MÁV/BKV ajándéktárgyakat is. Az évente több mint 60%-ot
csökkenő könyveladás miatti bevétel-kiesést így nagyban sikerült
kompenzálni a kiegészítő termékekkel.  Ennek köszönhetően ma már egyetemi
szinten zajlik a logózott termékek forgalmazása.

-	Jegypénztár bővítése
o	2008-ban még csak MÁV jegyeket és bérleteket lehetett vásárolni az
ügyfélszolgálaton. A BKV megállapodás 2008 végén, a VOLÁNBUSZ
együttműködés 2010 év elején kezdődött. A bővítést szívesen fogadták a
vásárlók, folyamatosan növekvő bevételt eredményezve. A pénztár sikerét
2011-ben árnyékolta be a BKV makacs hozzáállása az éves elszámolási
kérdésekhez.

-	Pályázati volumen növelése
o	2008-ban dinamikusan bővülő volt az Alapítvány pályázati bevétele. A
célom az volt, hogy a 2-3 millió forint éves bevételt 10-20 millió
forintra növeljük. Kiemelkedő sikerként értékelem az Országos Diákkutató
Program megvalósulását, valamint a sikeres TÁMOP pályázásunkat, amelynek
köszönhetően több mint 210 millió forintot nyert az Alapítvány a Karral
közösen.

-	Irányítási struktúra átalakítása, hallgató-közeli alapítvány megteremtése
o	Az Alapítványban az ügyviteli rendszert, valamint a pénzügyi
nyilvántartást gyökeresen átalakítottuk. Az új kollégák érkezésének és a
kitartó munkának köszönhetően napi szinten is teljes mértékben átlátható a
működés a hiányzó szabályzatok elkészültek és naprakészek.
Ezzel párhuzamosan több szolgáltatást vezettünk be, illetve rendszeressé
tettük a kommunikációt a hallgatókkal, valamint a HÖK-kel is. Átvállaltuk
a Nyílt nap és a beiratkozás szervezését, létrehoztuk a
portálrendszerünket és évente 2 alkalommal is szondáztuk a hallgatókat.

Az elmúlt 4 év igen kalandos volt. Bővelkedett sikerekben, újdonságokban,
és természetesen volt néhány torokszorító pillanata is.

Személy szerint úgy vélem, hogy a kitűzött célokat elértük, vagy éppen a
kapujában vagyunk, például az adósságkezelés esetében, mely első lépése a
saját fizetésem megvonása és a munkavállalók számának csökkentése volt.
Ezen a területen látványosan előreléptünk, és több mint 53%-kal csökkentek
a kintlévőségek. Amennyiben a lehetőségek által kitaposott, nem feltétlen
könnyű utat választja a szervezet, úgy 2012 októberére az adósság teljes
mértékben szanálásra tud kerülni.

Az elért eredményekre nagyon büszke vagyok. Biztosan lehetett volna
másképpen is csinálni, más utak mentén vezetni az Alapítványt. Én minden
tudásomat és elhivatottságomat latba vetve koordináltam a működést, és
stabilizáltam mind egyetempolitikailag, mind pedig anyagilag a
szervezetet.

Ahogyan írtam, az általam kitűzött célokat elértük. Néhány helyen maradt
bennem hiányérzet, de alapvetően sikeresnek vélem az elmúlt 4 évet; a
külső gazdasági környezet drasztikus változásainak fényében mindenképpen.

Megválasztásomkor is jeleztem, nem kívánok elfekvő HÖK-ösként a
rendszerben megvénülni, a célok elérése a legfontosabb. Mivel ez
megtörtént, ezennel hivatalosan is lemondok az Alapítványban betöltött
tisztségeimről, 2012. március 26-ai hatállyal.

Így kérem a Tisztelet Küldöttgyűlést, hogy jelen
„beszámolómról” szavazzon, illetve lemondásomat fogadja el.

Az utánam következő vezetőnek és kuratóriumi tagoknak kitartó munkát és
sikeres, produktív időszakot kívánok!

Az évek alatt kapott támogatást és biztató segítséget köszönve, tisztelettel:

Ónodi Ferenc László
Leköszönő Kuratóriumi Elnök

--
Ónodi Ferenc László