[Kepviselok] Beszámoló

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2012. Már. 11., V, 16:36:13 CET

Kedves érdeklődők!

Alant és csatolva is olvashatjátok beszámolómat az elmúlt 3 hétről. Ne
feledjétek, ma 18:00 a kiküldési határidő.

Üdvözlettel:
Dukán András Ferenc :)
Elnök
ELTE TTK HÖK
E-mail: elnok at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

Beszámoló (elnök)

Időrendi bontás:

2012. 02. 20. Választmány
2012. 02. 20. Önszerveződő hallgatói fórum részvétel
2012. 02. 21. Küldöttgyűlés
2012. 02. 22. EHÖK Elnökségi
2012. 02. 27. Választmány
2012. 02. 28. Megbeszélés dr. Surján Péterrel
2012. 02. 29. Tanárképzési és Tanártovábbképzési Tanács
2012. 03. 01. Megbeszélés Jurecska Laura, TTK-s DOSZ delegálttal
2012. 03. 03. HÖOK Közgyűlés
2012. 03. 03. HÖOK Térítési és Juttatási Rendelettel kapcsolatos megbeszélés
2012. 03. 05. Választmány
2012. 03. 06. EHÖK Küldöttgyűlés
2012. 03. 06. Megbeszélés Kalina Gergellyel
2012. 03. 07. EHÖK Elnökségi
2012. 03. 08. Matematika Intézeti Tanács
2012. 03. 08. Matematika Szakterületi Csoport ülés
2012. 03. 09-11. Bevonó tábor

Rutinfeladatok

Az elmúlt 3 hétben is megválaszoltam a beérkezett e-maileket, rengeteg
egyeztetést, megbeszélést folytattam az Önkormányzat tagjaival és
partnereivel, az időrendi bontás csak a legfontosabbakat tartalmazza.
A TTK HÖK munkájának koordinálását elláttam. Segítettem a
tisztségviselő-jelöltek képzésében, a betöltetlen pozíciók esetében
hiánypótló szerepet igyekeztem ellátni.
A Küldöttgyűlés ülésére kiemelten sokat készültem és készülök, hiszen az
Alapszabályt végleges formába kívánom előterjeszteni, hasonlóan más
határozatokkal, köztük a TTK HÖK Alapelveivel és a Szakterületi
Bizottságok ügyrendjeivel.

Kommunikáció

A Tétékás Nyúzban több cikkben is informáltam a hallgatókat az
Önkormányzat aktualitásairól. Az elmúlt év gazdasági beszámolójáról
Ivancsó Veronikával kétoldalas cikket jelentettünk meg, amely tartalmazza
az egyes költségvetési sorokat további bontásban is. Hallgatói reakció
mindez idáig nem érkezett.
Az elmúlt időszakban 2 hírlevelet is kiküldtem. Egyik hírlevelemben a TTK
HÖK legutóbb kiadott nyilatkozatáról és a felsőoktatási törvénnyel
kapcsolatos érdekképviseletünkről kérdeztem hallgatótársainkat. Meglepően
kevés visszajelzést kaptam, ezért sok következtetést nem vonnék le. Egy
biztos, a TTK HÖK korábban kiadott nyilatkozatának felülvizsgálatára egyik
hallgatónk se kért meg, illetve nem fejezte ki senki rosszallását.
A TTK HÖK kommunikációs szükségletei újból felszínre kerültek, ezért ismét
próbálom intezívebben napirenden tartani egy kommunikációval foglalkozó
tisztségviselő bevonását.

EHÖK, HÖOK

Az EHÖK és a HÖOK legfőbb döntéshozó szerve is ülésézett az elmúlt
időszakban. A HÖOK Közgyűlésen többnyire tájékoztató jellegű napirendi
pontok voltak. A felsőokatási törvénnyel kapcsolatos feladataink következő
állomása a rendeletek megalkotásába történő aktív véleményformálás. Ennek
előkészületeként részt vettem a HÖOK térítési és juttatási problémákat
összegyűjtő megbeszélésén.
Az EHÖK Küldöttgyűlésen a TTK HÖK maradéktalanul, 5 fővel képviseltette
magát. Kalina Gergely beszámolója a szokásostól eltérő módon több küldött
által nem került elfogadásra. A BTK, az IK, illetve a TTK delegáltjai
között is voltak tartózkodók. A TTK HÖK EHÖK-kel kapcsolatos problémáiról
korábban és ezután is nyíltan beszéltem minden érintettel, megnyugtató
megoldásukat őszintén remélem.

Alapítvány

Az Alapítvány életében továbbra is aktív és tevékeny szerepet vállaltam.
Az átadás-átvétel zavartalan lebonyolításához ugyanis úgy vélem, hogy egy
ilyen szervezetnél fokozott előkészítés szükséges. Az Alapítvány jövőjét
illetően bízom benne, hogy az új vezető alatt is meg fogja találni a
helyét az Alapítvány az ELTE-n és a lehető legjobban kiszolgálja a
mindenkori TTK-s hallgatók igényeit, nem elzárkózva a Kampusz másik két
karától és az oktatóktól sem.

Bevonó tábor

Ma fejeződött be a TTK HÖK Bevonó tábora. A tavalyi passzivitás után idén
14 bevonandót is sikerült a HÖK munkájával megismertetni. A
projektfeladatok minden eddigi (általam ismert) alkalomnál jobban
sikerültek, rengeteg ötletet, újítási irányt sikerült tanulnom nekem is a
„bevonandóktól”. Remélem hamarosan minél többen megtalálják
helyüket közöttünk hallgatótársaik megelégedésére.

Dékánválasztás

A közelgő dékánválasztásra tekintettel a TTK HÖK Választmánya mind a 3
jelöltet vendégül látta és feltettük kérdéseink. Végül 3 kérdésben
állapodtunk meg, amit a Kari Tanács, a Professzori Tanács és a Választmány
közös ülésén is szeretnénk feltenni, előzetesen is a jelöltek figyelmébe
ajánlva azokat. (Címszavakban: hallgatói keretszámok és minőségi szűrés,
tanárképzés, környezettudományi szakterület sora.)
A TTK HÖK legutóbbi választmányi ülésén a jelenlevők egyetértettek abban,
hogy az eddigiekhez hasonlóan továbbra sem kívánunk frakcióként viselkedni
a Kari Tanácson. Több nagyon jó dékán jelöltről lévén szó, az egyhangú
megegyezés szinte kizárható, ez már az eddigi véleményekből is kiderült.
Törekedtük és törekedni fogunk a Kar hallgatóinak érdekeit maximálisan
figyelembe vevő döntések meghozására.

Köszönöm, hogy elolvastad a beszámolómat! Bármilyen kérdést, észrevételt
örömmel veszek.

Budapest, 2012. március 11.

Dukán András Ferenc
elnök