[Kepviselok] Beszámoló - elnök

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2012. Május. 20., V, 17:46:34 CEST

Sziasztok!

Alant és csatolva olvashatjátok beszámolómat. Igyekeztem rövid lenni,
nagyon fontos kérdéseket feszeget, mindenképp fussátok végig!

Természetesen egyéb delegáltságaimnak is eleget tettem, de ez csak az
elnöki munkámból fakadóakat tartalmazza.

Üdvözlettel:
Dukán András Ferenc :)
Elnök
ELTE TTK HÖK
E-mail: elnok at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

Beszámoló (elnök)

Időrendi bontás

2012. április 16. Választmány
2012. április 17. Küldöttgyűlés
2012. április 18. Dékáni Tanács
2012. április 18. Kari Tanács
2012. április 18. EHÖK Elnökségi
2012. április 19. Találkozó Michaletzky Dékán Úrral
2012. április 19. Lágymányosi Hallgatói Fórum
2012. április 20-22. TTK HÖK továbbképzés
2012. április 23. Választmány
2012. április 23. EHÖK költségvetés tárgyalás
2012. április 24. Választmány
2012. április 25. Fizikus gólyatábor megbeszélés
2012. április 25. TTK Módszertani Centrum ülés
2012. április 25. EHÖK Elnökségi
2012. április 25. EHÖK költségvetés tárgyalás
2012. április 26. SZTE TTIK Sportnap
2012. április 27. Gyógymatekos gólyatábor megbeszélés
2012. április 27. SE ÁOK HÖK tapasztalatcsere
2012. május 2. Gólyatábor megbeszélés Müller Barbarával
2012. május 2. EHÖK Elnökségi
2012. május 2. Mentorelőadás
2012. május 3. Mentorelőadás
2012. május 4. EHÖK Gazdasági Bizottság képzés
2012. május 5. EHÖK – Intézményfejlesztési Terv készítés
2012. május 5-6. Mentorhétvége
2012. május 8-11. LEN
2012. május 9. Dékáni Tanács
2012. május 9. Kari Tanács
2012. május 10. Eötvös Nap
2012. május 10. Gyógymatekos gólyatábor projektindító
2012. május 11-13. HÖOK Közgyűlés – Sárospatak
2012. május 14. Választmány
2012. május 14. Találkozó Michaletzky Dékán Úrral
2012. május 16. EHÖK Küldöttgyűlés
2012. május 16. EHÖK Elnökségi

Rövid összefoglalás az elmúlt időszakról

Rutinfeladatok
Az időrendi bontás természetesen csak a legfontosabb üléseket,
megbeszéléseket tartalmazza, ezen kívül számos kisebb-nagyobb egyeztetésen
részt vettem.  A napi rutinfeladataimnak eleget tettem: e-mailekre
válaszoltam, üléseket összehívtam, folyamatosan figyelemmel kísértem az
Önkormányzat munkáját.

LEN
Az elmúlt időszakban zajlott a LEN, ami rengeteg egyeztetést és előzetes
munkálatot igényelt. Idén az előzetes elszámolás szerint a TTK HÖK-nek nem
kell többet költenie rá a tervezettnél, de ez még nem a végleges változat.
Az elmúlt évekhez képest ez hatalmas előrelépés lenne. A rendezvény
sikeresen lezajlott, sajnos a legnagyobb, csütörtöki napot egy bombariadó
zavarta meg. Ennek kapcsán a rendőrség nyomozást indított, az illetékes
szervezők a 3 lágymányosi kar HÖK elnökét is folyamatosan tájékoztatni
fogják a nyomozás eredményéről.

Képviselőválasztás
Jelenleg is zajlik a TTK HÖK képviselőválasztása. A Választási
Bizottságnak minden Nyúzban megjelenést biztosítottunk Fontanji Andor
főszerkesztővel, illetve INFO levélben is hirdetésre került. A választás
eredményes lezárulásához fontos a komoly kampány minden szakterületen. A
választás tanulságait a következő Küldöttgyűlésen fogjuk tudni
megbeszélni.

Alapszabály
Az Oktatási Igazgatóság vezetője, dr. Cseszregi Tamás, újabb hibákat
talált az Alapszabályunkban, ezek kiküszöbölésére fogok javaslatot tenni a
mostani Küldöttgyűlésen, hogy júniusban a Szenátus tárgyalhassa.

Intézményfejlesztési Terv
Az Egyetemnek Intézményfejlesztési Tervet kell készítenie, ami a Kormány
szándékai szerint a jövőbeli finanszírozás egyik alappillére lesz. Az EHÖK
is aktívan részt vesz a következő évek stratégiájának kialakításában.
Ebben a munkában igyekeztem részt venni, amennyire időm engedte. Az EHÖK
által készített végső javaslat nagyon komoly szakmai alapokon nyugszik,
ugyanakkor a TTK Hallgatói Önkormányzat Alapelveivel véleményem szerint
nem összeegyeztethető. Ez az oka annak, hogy az EHÖK Küldöttgyűlésen nem
támogattuk, hogy az ELTE HÖK-jeinek véleményeként jelenjen meg. Amennyiben
újra tárgyalásra kerülne sor, akkor véleményem szerint a TTK HÖK
Küldöttgyűlésének is döntenie kell róla, hiszen a következő éveinkről
hozunk elvi állásfoglalást.

Jutalomkeret
A jutalomkeret körül újra és újra megújulnak a viták. Ezért javaslom a
felülvizsgálatát a mostani Küldöttgyűlésen. Az előterjesztésem hamarosan
olvashatjátok. A célom, hogy egy szakmai, de ugyanakkor önkéntes mozgalom
maradjon a TTK HÖK, a benne tevékenykedők ne tekintsék munkahelynek, hanem
az összes hallgató közösségének.

Költségvetés
Sajnálatos módon a tavalyi költségvetésünk a tavalyi jelentős növekedés
után 9,6 M Ft-ra csökkent. Ennek számos oka van, az egyik legjelentősebb,
hogy a tavalyi 110 M Ft helyett idén csak 90M Ft-öt osztottak fel az ELTE
HÖK-jei. A költségvetés napirendi pontnál ismertetni fogom részletesen a
tervezetet Ivancsó Veronika gazdasági elnökhelyettessel.

EHÖK, HÖOK
Az egyetemi szintű hallgatói érdekképviselet véleményem szerint rossz
irányba halad. Az EHÖK elnöke a legutóbbi EHÖK Küldöttgyűlésen nem tudott
megnyugtató válaszokat adni kérdésemre, ezért nemmel szavaztam
beszámolójára a TTK HÖK többi delegáltjával és a Választmány
szimpátiájával összhangban.
Szakmai hibák is egyre gyakrabban fordulnak elő az EHÖK-ben, de
legfőképpen a TTK HÖK Alapelveivel nem tudom összeegyeztetni az ott
kitűzött célokat. Ezért fontosnak látom, hogy ezekben a kérdésekben
proaktívan lépjünk fel.
Az országos érdekképviselet munkájában a lehetőségeimhez mérten aktívan
részt veszek, a HÖOK nyári fesztiválján, az EFOTT-on tervezem az ELTE TTK
megjelenését a szakmai szervezetekkel közösen.

Igyekeztem ezúttal is rövid lenni, köszönöm, hogy elolvastad a
beszámolómat! Kérdéseket, észrevételeket örömmel veszek ezúttal is, akár a
helyszínen, akár előzetesen. A mostani Küldöttgyűlés, mint olvashattátok
számos koncepcionális kérdésről dönteni fog, ezért az egyes
tisztségviselők beszámolójánál mindenképpen hosszabban tervezek elidőzni.

Budapest, 2012. május 20.

Dukán András Ferenc
elnok at ttkhok.elte.hu
+36305613913