[Kepviselok] Pályázat =?iso-8859-2?Q?(gazdas=E1gi_eln= F6khelyettes?=)

Dukán András Ferenc dukan at ttkhok.elte.hu
2012. Sze. 14., P, 17:58:34 CEST

Kedves leendő képviselők, érdeklődők!

Csatolva, illetve alant olvashatjátok pályázatomat. Bármilyen kérdést,
hozzászólást örömmel veszek, ne habozzatok keresni. Elnézést a kései
kiküldésért.

Üdvözlettel:
Dukán András Ferenc :)
+36305613913

Pályázat gazdasági elnökhelyettesi tisztségre

1. Bemutatkozás

1988. 11. 20-án születtem Tapolcán. Életem első pár évét Ajkán töltöttem,
azóta Budapesten élek. 2007-ben érettségiztem, majd az év szeptemberében
sikeres vendéglátó vállalkozó OKJ vizsgát tettem. Ugyanekkor (2007.
szeptember) kezdtem meg egyetemi tanulmányaimat. 2010-ben végeztem az ELTE
TTK matematika BSc szakán, történelem tanári minorral. Jelenleg az ELTE
TTK ötödik féléves tanári mesterszakos hallgatója vagyok, matematika és
történelem modulokon, valamint harmadik félévemet kezdtem meg az ELTE BTK
logika és tudományelmélet mesterszakán.

A mostani alakuló Küldöttgyűlésen ötödik képviselői ciklusom kezdem meg.
2008 őszétől az Ellenőrző Bizottság tagjaként, később elnökekén, majd 2009
novembere óta tanulmányi elnökhelyettesként tevékenykedtem. 2011. március
8-án választottak meg a TTK HÖK elnökének. Több, mint másfél év
tevékenykedés után szeretném erőimet egy szűkebb területre összpontosítani
és utódomnak a lehető legtöbb segítséget megadni.

2. Gazdasági ügyek

Az elnökhelyettesek feladat véleményem szerint két részből tevődik össze.
Egyik az elnök tényleges helyettesítése, közvetlen segítése, a másik,
pedig a rájuk bízott terület feladatainak ellátása. A gazdasági területtel
és annak jelenlegi kihívásaival elnökként kerültem szoros kapcsolatba.

A gazdasági feladatokkal tisztában vagyok. Elődöm, Ivancsó Veronika
felkészítésében magam is szerepet vállaltam és az azóta történt
változásokat folyamatosan figyelemmel kísértem. Az elmúlt időszakban
átbeszéltük a jelenlegi tennivalókat Veronikával és a TTK HÖK gazdasági
elnökhelyetteséhez tartozó iratokat és raktárak is áttekintettük.

Első feladatomként szeretném a megkezdett selejtezési és leltárrendezési
terveket megvalósítani. A raktárak áttekinthető és felhasználóbarát
működési metódusát kialakítani, amelynek első lépései már megtörténtek.
Fontosnak tartom a régóta tervezett fényképes leltári adatbázis
kialakítását, amely megkönnyítené (különösen raktárban tartott) eszközeink
hatékony felhasználását.

Céljaim között szerepel az elnökként is egyik legfontosabb feladatomnak
tartott új gazdálkodási eljárásrend kialakításában történő tevőleges
részvétel. Nagyon fontosnak tartom, hogy a Hallgatói Önkormányzatok a
lehető legjobban decentralizáltan gazdálkodjanak, hiszen a tényleges
költések teljesen függetlenek egymástól, mindennemű központosítás a kari
hallgatók érdekeit sérti és az ügymenetet lassítja. Az új törvények és
rendeletek szükségessé tették a rendszer átalakítását, de a jelenlegi
gazdálkodási metódus nem áttekinthető, belső szabályzataink nincsenek az
új törvényekhez hangolva. Nagyon fontosnak tartom, hogy a TTK HÖK
transzparens módon használja fel a kereteit, így a működésit is. Ehhez
azonban szintén az szükséges, hogy nálunk legyen a lehető legtöbb
jogosítvány és felelősség is. Ehhez a jelenleg nem alkalmazott, kari
elnöki utalványozás joga feltétlenül szükséges.

A rendezvények terén is számos átalakulás történt. Szintén kiemelten
fontosnak tartom, hogy a rendezvények a lehető legjobb ár/érték aránnyal
kerüljenek megrendezésre és gazdasági szempontból nullszaldósak legyenek,
legalábbis ez legyen a cél. Ez azért fontos, mert a hallgatók így tudnak a
lehető legolcsóbban részt venni rajtuk. Ehhez ugyanakkor nagyon erős
felügyelet kell, mert egy kisebb hiba is megboríthatja a költségvetésüket,
amely a TTK HÖK egész költségvetésére káros hatású lehet. Összességében
azt látom a hallgatók számára lehető legkedvezőbbnek, ha nonprofit
szemléletű rendezvények kerülnek megrendezésre, a TTK HÖK-höz rendelt
jogokkal és felelősségekkel, a gazdálkodás terén ugyanúgy, mint a
szervezésben. Ezen a téren a TTK HÖK által alapított közhasznú
Alapítvánnyal nagyon fontos a szoros együttműködés, hiszen önálló, de
általunk felügyelt jogi személyként rengeteg lehetősége van a hallgatói
igények valós kiszolgálására.
A költségvetésünk évente visszatérő és váratlanul felbukkanó elemeit jól
ismerem. Éppen ezért szeretnék egy takarékos, ám mégis reális
költségvetést készíteni a következő évben és a jelenlegit is
felülvizsgálni, amint az új gazdálkodási rend kialakult és ezáltal
jelenleg pontos képet kapunk a keretünkről, ami jelenleg nem áll
rendelkezésünkre.

A gazdasági területhez mostanra mondhatni hagyományosan hozzátartoznak a
TTK HÖK műszaki ügyei is. A leltári tárgyak megfelelő kezelését és
használatát feladatomnak tartom, ebben természetesen számítok a mindenkori
irodavezető és informatikus segítségére, illetve minden egyes
tisztségviselőnkre, „aktivistánkra”. A Lágymányosi
Főmérnökséggel és annak vezetőjével, Révész Istvánnéval eddig is jó
viszonyt ápoltam.

Az EHÖK Gazdasági Bizottságában aktív részt szeretnék vállalni, a
bizottság tagjainak jelentős részét ismerem.

A gazdasági iktatás korábbi rendszerének kialakításában részt vettem, az
iktatóprogramot tudom használni.

3. Elnökhelyettesi munka

Kiemelten fontosnak tartom, hogy mint elnökhelyettes is jól végezzem a
dolgom. Szeretném a lehető legtöbb terhet levenni a megválasztott elnök
válláról, tapasztalatommal segíteni.

A jelenlegi átalakuló szabályzati környezetben, eddigi tapasztalataimat
felhasználva, szeretnék tevőlegesen részt venni az új szabályok
kialakításában, nem csak gazdasági területen. A TTK HÖK Alapszabályának és
ügyrendjeinek reformjában szeretnék komoly részt vállalni, akár az egész
projektet koordinálni, hiszen a Szenátus által még el nem fogadott, de
számos Küldöttgyűlés általi módosításon átesett Alapszabály elnöki
ténykedésem egyik legfontosabb eredménye. A kari, egyetemi szabályzatokat
jól ismerem, azok módosításait véleményem szerint át tudom látni.

Az elnöki és egyéb adminisztrációba igény szerint szívesen besegítek, az
iktatás rendben tartása korábban is szívügyem volt.

Elnöki programomból a kommunikációval kapcsolatos ötletek nem valósultak
meg maradéktalanul, amennyiben az új elnöknek erre a területre nem marad
elegendő ideje szorosan együtt kívánok működni a mindenkori
kommunikációért felelős tisztségviselővel, ötleteimmel is segíteni.
A TTK HÖK Választmányának és az EHÖK Küldöttgyűlésének aktív tagja kívánok
lenni. Az elmúlt évek során szerzett tudásom szeretném kamatoztatni, hogy
mindkét testület a lehető legjobb döntéseket hozhassa meg.

4. Záró gondolatok

A gazdálkodás mindig nagyon kényes kérdés egy szervezetben, egy Hallgatói
Önkormányzatban pedig különösen, hiszen nem a saját pénzükről van szó,
hanem a TTK összes hallgatójáéról. Éppen ezért ahogy elnökként is, most is
az a legfőbb célom, hogy a TTK HÖK becsületesen gazdálkodjon, ezt a
hallgatók felé is kommunikálja és még csak fel se merüljön a
„hallgatók pénzének” hűtlen kezelésének gyanúja. Az
információs társadalom korában nem elég becsületesnek lenni, annak is kell
látszani.

Elnökként megkezdett projektjeimet utódom igénye szerint szeretném
folytatni. Céljaim nem változtak, jelen tisztség megpályázását elnöki
munkám folytatásának tekintem, ezúttal sokkal jobban fókuszálva néhány
szűkebb, gazdálkodáshoz vagy az elnök segítéséhez köthető témára.

Amennyiben bármilyen kérdés felmerül, keressetek bizalommal!

A Küldöttgyűlés támogatásában bízva:
Dukán András Ferenc
dukan at ttkhok.elte.hu
+36305613913