[Kepviselok] Fwd: MMGV - HÖK-ről

Tabajdi Péter informatikus at ttkhok.elte.hu
2013. Feb. 6., Sze, 11:52:34 CET

szvsz nagyon értékes visszajelzések ezek (és nem csak azért, mert
mondjuk a harmada dícsérő). csak pár gondolat:

- a legtöbb módosítási javaslat mögött szerintem az húzódik meg,
hogy nem tudjuk megszólítni a hallgatókat, pontosabban nem úgy, hogy
arra fel is kapják a fejüket. egy buli plakátja elég "fiatalos"
szokott lenni, de egy-egy pályázati kiírásról vagy éppen fontos
határidőről szóló hír/tájékoztatás/bármi már nem biztos, hogy eléri
azt az ingerküszöböt, hogy a hallgató ne csak továbbmenjen.
természetesen nem tudunk átmenni kreatív ügynökséget játszani, de
azt a módszert legalább elvétve lehetne követni, amit talán tavaly
játszottak el az OMHV-val (játékos, vicces plakátok/szövegek).
teszem azt, a versenyjelentkezés vagy az indexleadás végét nem
csupán egy dátummal jeleznénk (egy plakáton), hanem a dátum alá
csillagozva (de nem túl kisbetűvel) odaírnánk, hogy ha nem adod le
időben ez és ez a szankció sújt. így esetleg jobban rögzülhetnének
ilyen alapvető információk is.

- "Picivel több információ a hallgatóknak e­mail­en keresztül." -
habár küldünk ki hírleveleket, még mindig van olyan, aki esetleg
nincs fent a listákon. bár van rá felület, ahol feliratkozhatna, azt
kissé nehézkes elérni. perpill nem tudom hogyan oldhatnánk meg a
problémát, de lehetne ezen gondolkozni. első ötletként a hök
levlistás oldalán a szöveget kissé frissítem és vhogy kiemelem ezt a
lehetőséget.

- sok visszajelzés érkezett azzal kapcsolatban, hogy azt sem tudják
mit csinálunk. semiképpen sem szabad elmenni abba az irányba, hogy
fényezzük magunkat, vagy csak arra fordítsuk a hasznosítható
energiáinkat, hogy ezt valamiképpen megoldjuk, de a
tisztségviselőktől és a HÖK-től érkező kommunikáción lehetne még mit
csiszolni. a kommunikációs protokollunkat ki lehetne terjeszteni
erre is (netán az alapszabályt úgy módosítani, hogy a
tisztségviselők feladatkörébe a korrekt és rendszeres, hallgatók
felé történő tájékoztatás is benne foglaltassék). a nyúzban
megkezdett hökös tájékoztató- és beszámoló-típusú oldalakat
semmiképpen sem szabad ezen kritikák miatt abbahagyni. el lehetne
viszont gondolkozni azon, hogy ezeket ne pakoljuk-e fel esetenként
fészbúkra/honlapra is valamilyen (nem pdf) formában.

- "Az egész szervezet nagyon belterjes, nem vonz be tagokat." és
"Jobban fel kellene kelteni a tanulók érdeklődését, hiszen többen,
hatékonyabban lehetne tevékenykedni." - sajnos ez szerintem szintén
a gyenge "megszólító képesség"-re vezethető vissza. az, hogy bevonó
tábor, kb. senkinek nem mond semmit. megtartjuk persze, jön is
mondjuk egy tucat új arc évente, de ez kevés.

- sajnálatos módon a megszokott HÖK-ellenes klisékkel csak nagyon
passzív módszerekkel tudunk harcolni (rendszeresen elérhetővé tett
beszámolók, jegyzőkönyvek, időben kiküldött kgy meghívók stb.).
szvsz a szervezetünk demokratikus állapota az országban a legjobbak
között van (más HÖK-ökhöz képest), de még így is van sok
elmaradásunk.

- összefoglalva: habár a kritikák zöme (szerintem) kommunikációs
jellegű, mégsem szabad egy legyintéssel elintézni, mondván, hogy
majd a komm biztos megoldja. perpill van egy rakat munkája amúgy is,
és szvsz csak úgy lehet a fentieken változtatni, ha az egész
rendszer és a hozzáállás változik. sajnos a hivatalos hangnemtől nem
mindig térhetünk el, de szerintem esetenként lenne rá lehetőségünk,
hogy kilépjünk a szokásos klisék közül, és valami olyat csináljunk
ami figyelemfelkeltő(bb) és ezáltal sokkal informatívabb is, mint
amit a bevett metódusok hoznak. arról ne is beszéljünk, hogy számos
olyan probléma is felszínre kerülhetne teljeskörűbb tájékoztatás
mellett, amiről a hallgatók azt sem tudják, hogy annak okai mi
vagyunk.