[Kepviselok] Kérdés a TTK HÖK Elnökéhez, Küldöttgyűléséhez

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2013. Jan. 11., P, 18:13:59 CET

*Kedves Ádám!

Nem tudom értelmezni a leveled indítékait, hiszen a Küldöttgyűlésünknek és
nekem címezted, de a tisztségviselői karnak küldted el, holott a kettő nem
azonos. Leveled megszólításához alkalmazkodva válaszomat, mely alant
tartalmazza eredeti leveled is, a képviselőlistára küldöm ki, ahol a
tisztségviselőink és delegáltjaink is fenn vannak. Nem tudom értelmezni a
leveled indítékaid, hiszen mint Belső Ádám matematika alapszakos hallgató
írtad alá, de mint az EHÖK rendezvényese küldted ki és tartalma is arra
enged következtetni, hogy mint EHÖK-ös tisztségviselő írtad leveled.
Legközelebb, ha kérdéseid merülnek fel a döntéseimmel, a TTK HÖK EHÖK
Küldöttgyűlési tagjaival kapcsolatban, akkor először talán engem, őket
keresd meg és ne egy rosszul álcázott politikai támadást indíts.
Legközelebb ha felhívlak emiatt, akkor legalább vedd fel a telefont, vagy
hívj vissza, főleg, ha mással tudsz telefonon kommunikálni erről. Persze ha
mégis egyből a Küldöttgyűléshez akarnál fordulni, amire természetesen a TTK
HÖK mindig is nyitott volt, a TTK HÖK titkára szívesen továbbítja
leveleidet a képviselőknek. Mindazonáltal nagyon remélem, hogy ezek a Te -
általad jogosnak vélt - kérdéseid, és nem valaki más leveléhez adtad a
neved.

A leveledben felvetett kérdésekre az általad írtak sorrendjében válaszolok,
kezdve ennek megfelelően az alelnökök visszahívásával. A külügyi és a
szociális alelnök beszámolóját az EHÖK küldöttgyűlésében több ok miatt is
leszavaztuk. Egyik okot a helyszínen is ismertette Bubla Áron, az ÁJK HÖK
elnöke. Egyetértünk azzal, hogy mivel az alelnökök jelenleg az elnök által
kerültek kinevezésre, ezért az elnökkel szembeni bizalomvesztés esetén az
alelnökökkel szemben is ez történik. Egyedül a tanulmányi alelnök személye
az, aki most a Neptunnal kapcsolatos problémák miatt nélkülözhetetlen, a
helyzet kialakulása pedig nem Ádám hibája, hanem Kalina Gergely felelőssége
(lásd a mellékelt levelem, ha érdekel). Természetesen hasonlóan igaz, hogy
nyakunkon van a párhuzamos képzés kompenzációjának kiírása. Ez már
önmagában is elegendő ahhoz, hogy a szociális alelnök elmozdításra
kerüljön, hiszen ez tavaly, amikor egy hónapot csúszott a kiírás, november
18-ig lezajlott. A hallgatók folyamatosan érdeklődnek erről, hiszen már
legalább kettő, de inkább három hónapos csúszásban vagyunk. Ávéd Krisztával
kapcsolatban pedig olyan visszajelzéseket kaptunk, hogy olyan dolgokkal,
amelyekkel alelnökként foglalkoznia kellett volna, nem foglalkozott, míg
olyan dolgokkal amikkel alelnökként nem kellett volna foglalkozzon,
foglalkozott.

Jánosi Attila visszahívásának semmi köze nincs Attila TTK HÖK-ös múltjához.
Az EHÖK Küldöttgyűlésen elhangzottak szakmai érvek. Ezek a szabálytalan,
hovatovább Alapszabály-ellenes gazdálkodás, Kalina Gergely átláthatatlan
gazdálkodási rendszerének fenntartása és kiszolgálása, valamint számos
kisebb-nagyobb szakmai hiba, amelyeket bárkinek ilyen irányú kérdésére
szívesen kifejtek részletesen is. Úgy vélem ezek közül már az
Alapszabály-ellenes gazdálkodás önmagában is elégséges az alelnök
visszahívásához.

**Pontosan ezért nem vettem részt azon a bizonyos Elnökségin, ugyanis egyik
részönkormányzat sem rendelkezik pontos és részletes adatokkal arról,
hogyan működik az EHÖK gazdasági rendszere, nem rendelkezünk olyan
információkkal, amelyek alapján felelős döntést tudnánk hozni gazdasági
kérdésekben. A szakmaiság teljes hiányát látom abban, hogy 15 órás
határidővel van összehívva az általad említett csütörtöki ülés. Egyébként
meg, ha este van összehívva másnap délre, akkor talán körbe kellene
telefonálni, mert nem mindenki olvas minden nap emailt késő este. Ha
valóban ennyire fontos lett volna, hogy mindenki ott legyen, akkor nem
hiszem, hogy ez nagy fáradtság. Az az állításod, hogy ez befolyásolja a
jövő évek rendezvényeit teljes mértékben alaptalan és értelmezhetetlen.
Legalábbis bízom benne, hogy az EHÖK nem szeretne ilyen elkapkodott
előkészítéssel több évre szerződést kötni rendezvényekre. Arról nem is
beszélve, hogy ez a következő évek költségvetésének hiányában nem csak
minőségi, hanem működési szempontból is óriási, sajnos az EHÖK
érdekképviseleti gyakorlatában mostanában nem példa nélkül álló,
felelőtlenség lenne.**

Ami a TTK HÖK rendezvényeit illeti, bevallom, itt elkövettem egy hibát és
az az, hogy László Dáviddal nem voltam sokkal keményebb már jóval korábban.
Szomorú, hogy Dávid nem a TTK HÖK valamelyik másik tisztségviselőjét kérte
meg a leadásra nekem pedig nem kellett volna ráhagynom a döntést, bár tény,
hogy döntéséről előtte nem tájékoztatott. Ennek ellenére azt is nagyon
sajnálom, hogy az EHÖK elnökével fennálló nagyon komoly és súlyos
problémáimat a saját személyedre így vonatkoztatod, ez nagyjából olyan,
mintha azt olvasnád ki abból, hogy a Küldöttgyűlés nem fogadta el Gergő
beszámolóját, hogy elégedetlenek vagyunk a munkáddal, holott a referensek
és az elnök személye kényszeredetten van összekötve.

Hogy miért nem Dávid adta le a pályázatokat? Hogy miért van napirenden
Dávid visszahívása? Mert Dávidot, az ELTE TTK HÖK szervező
elnökhelyettesétegyetlen dolog érdekli a feladatköréből, mégpedig a
rendezvények látványos
oldala, amikor ott van és éppen folyik. Dávidot sem én, sem az elődöm nem
bírtuk meggyőzni arról, hogy kommunikáljon velünk, hogy rendezvények
gazdasági és stratégiai kérdéseit megvitassuk, hogy a rendezvények
előkészítésébe változások álljanak be, hogy a rendezvényeknek vállalható és
gyors elszámolása legyen. Amióta Dávid beszámolóját nem fogadta el a
decemberi Küldöttgyűlés, egyetlen emailemre, sms-emre sem válaszolt, nem
tájékoztatott semmiről önállóan. Számos dolgot vetett a Küldöttgyűlés Dávid
szemére, amelyek megoldása érdekében a kisujját sem mozdította meg, nyomát
sem láttam annak, hogy Küldöttgyűlés véleményét bármilyen módon
megszívlelte volna. Ez nem hogy egy elnökhelyetteshez nem méltó viselkedés,
de bármely tisztségviselőnknél megengedhetetlen.

Bár próbáltad a látszatát kerülni, hogy külsősként írsz, de mégis az
EHÖK-ös címedről írtál, így ezúton is szeretném ismét felszólítani az EHÖK
minden tisztségviselőjét, hogy a kari ügyekbe ne akarjanak beleszólni, hogy
ugyan ezt neked, mint bármely más TTK-s hallgatónak megválaszoltam, de mint
az EHÖK tisztségviselője neked az elnökhelyettesünk visszahívásához semmi
közöd, a TTK HÖK Küldöttgyűlése önállóan is tud döntést hozni. Nagyon
sajnálom, hogy az EHÖK az utóbbi időben rendszeres gyakorlatot űz abból,
hogy megpróbáltál beleszólni a kari HÖK-ök belügyeibe, bár tény, hogy amit
te csinálsz, az meglehetősen csekély bűn a korábbi sikeres/sikertelen
elnökbuktatásokhoz képest.

Üdvözlettel,
Ferdinandy Bence*

--