[TTK HÖK -Képviselők]Fwd: Re: [EHÖK KGY]Meghívó EHÖK Küldöttgyűlési ülésre - 2015.5.28. 17:00 @BTK A047

Dukán András Ferenc dukan at ttkhok.elte.hu
2015. Május. 27., Sze, 18:58:26 CEST

Sziasztok!

Olvastam a Facebook-on kibontakozott vitát, de mivel hiszek a
transzparenciában, ezúttal ide írok levelet, mert szerintem nagyon
fontos és jó észrevételek hangzottak el.

A passzív hallgatóknak szerintem nem kéne szavazati joggal
rendelkeznie, de mind a HÖOK kódexe, mind a mostani javaslat (a HÖOK
vonatkozó rendelkezéseinek átemelése) rosszul közelíti meg a dolgot,
ezért ebben a formában én nem támogatnám.

Szerintem kimondottan visszás, hogy passzív hallgató nem szavazhat, de
választható. Úgy gondolom, hogy a választhatóság és a választójog
együtt kell, hogy járjon, ez a mostani javaslat viszont csak a
szavazati jogot venné el a passzívoktól.

Én helyes megoldásnak azt tartanám, ha az Nftv. vagy legalább valamely
értelmező rendelet kimondaná az egyiket:
a) a passzív hallgatóknál a jogviszony szünetel, tehát a passzív
hallgatók nem hallgatók
b) a HÖK tagjai az aktív hallgatók

Szerintem a HÖOK kódexe nem írja felül az Nftv.-t, amelynek egyébként
az a) pont szerinti értelmezése jelenleg is lehet, hogy megfelelő, de
ekkor meg minisztériumi állásfoglalás kéne és szintén (nagyon
helyesen) magával vonná, hogy nem is választható egy passzív hallgató
tisztségviselőnek.

(Van egy erős sejtésem, hogy azok, akik esetleg járatlanok a
szabályzatok értelmezésében és a magyar nyelv használatában, azt
fogják mondani, hogy nem véletlenül van aktív meg passzív választójog,
de a jogviszony aktiválása/passzíválása, az alaki hasonlóságon kívül
semmiben nem köthető az aktív/passzív szavazójoghoz.)

A politikai pártok tagjainak tisztségviselésből való kizárásával nem
értek egyet, de természetesen a céljával messzemenőkig tudok
azonosulni. Benne is van az Alapelveink között, hogy pártpolitikától
mentesnek kell lenni a döntéseinknek, de ez elérhető úgy is, hogy
valaki párttag. Természetesen nyilván sokkal nehezebb, ezért én
személy szerint nagyon nem tartom szerencsésnek, ha egy párttag
tisztségviselő, de a jogot elvenni a választóktól, hogy így
dönthessenek, szerintem antidemokratikus és pont, hogy politikai
meggyőződésen alapuló diszkrimináció. A szakszervezetek kizárása meg
szerintem teljesen érthetetlen.

Megjegyzem, hogy a párttagság személyes adat, ezért nem hozzáférhető,
csakis önbevalláson tud alapulni, tehát gyakorlati problémák is
fellépnek.

Üdvözlettel:
Dukán András Ferenc :)

Idézet (Elnök - ELTE TTK HÖK <elnok at ttkhok.elte.hu>):