[TTK HÖK -Képviselők]Fwd: Re: [EHÖK KGY]Meghívó EHÖK Küldöttgyűlési ülésre - 2015.5.28. 17:00 @BTK A047

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2015. Május. 27., Sze, 23:22:39 CEST

Sziasztok!

Nagyon örülök, hogy sok észrevétel érkezett, maradjon meg ez a jó szokás!

"A passzív hallgatóknak szerintem nem kéne szavazati joggal
rendelkeznie, de mind a HÖOK kódexe, mind a mostani javaslat (a HÖOK
vonatkozó rendelkezéseinek átemelése) rosszul közelíti meg a dolgot,
ezért ebben a formában én nem támogatnám."

Bár magam sem vagyok elégedett ezzel a dokumentummal, több pontját is
szájízem ellen valónak érzem, de azért kifejthetnéd részletesebben,
miért gondolod, hogy rosszul közelíti meg. Szerintem az, hogy
választható-e vagy sem egy passzív hallgató nem egy megközelítés.

"Szerintem kimondottan visszás, hogy passzív hallgató nem szavazhat,
de választható. Úgy gondolom, hogy a választhatóság és a választójog
együtt kell, hogy járjon, ez a mostani javaslat viszont csak a
szavazati jogot venné el a passzívoktól."

Ez nem így van. A Választási Kódexben szerepel: „Az vehet részt
a választáson, aki aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkezik.”
Itt szerintem ez a választhatóságot is magában foglalja. Ami az Nftv-t
illeti, én továbbra is az a) pontodnak megfelelően értelmezem a
törvényt, de mint ahogy erről a képviselőválasztásnál is volt szó, az,
hogy én hogyan értelmezem, kicsit mellékes. Passzív hallgatói
jogviszonyt nem ismer a törvény emlékeim szerint, a "passzív hallgatói
jogviszony" a hallgatói jogviszony szüneteltetését jelenti. Karcsi egy
kommentjében egész jól kifejtette, hogy pontosan miért is van ez, ezt
most nem kívánom megismételni. Egyébként ma azt az információt kaptam,
hogy az Nftv. módosításai között lesz ennek tisztázása, ahogy azt a
HÖOK kifejezetten kérte is.

A párttagság komoly kérdés, nagyon sok érvet lehet hozni pro és
kontra. Az biztos, hogy Pozsár-Szentmiklósy Zoltán, a hallgatói ügyek
biztosa megfogalmazott egy jogi állásfoglalást ezzel kapcsolatban.
Véleményét mellékelem, de azért összefoglalom nektek, de javaslom az
elolvasását. Úgy látja, hogy ez egyáltalán nem minősült "politikai
meggyőződésen alapuló diszkriminációnak" se a választói jog
csorbításának, hanem egy egyszerű összeférhetetlenségi szabálynak.
(Nem is értem, hogy lenne ez politikai meggyőződés alapú
diszkrimináció, ha egyszer pont a politikai meggyőződése az, ami
senkit nem érdekel.) Megfogalmazza továbbá azt is, hogy igaza van
azoknak, akik szerint ezt nem kéne kikötni, valóban nem kéne ezt így
szabályozni, ha olyan fejlett lenne a politikai kultúránk, amiről a
tapasztalatok azt mutatják, hogy még nem áll fenn. Tényleg ajánlom a
véleményének elolvasását.

Ma szó volt erről elnökségi ülésen, 1 ellenszavazattal az Elnökség
támogatta, hogy maradjon napirenden a holnapi KGY-n a Választási
Kódex. Ezzel kapcsolatban még néhány fontos megjegyzésem lenne. Ez nem
új dolog. Erről már volt szó december, január, február környékén.
Akkor egyhangúlag lett támogatta az ELTE HÖK Elnöksége által a HÖOK
Választási Kódexe, ezek után a HÖOK Közgyűlésén is kiállt a Választási
Kódex mellett. Bár jogilag a HÖOK Alapszabály nem kötelezheti az
egyetemek hallgatói önkormányzatait, azonban azt is tudni kell, hogy
mivel ez úgy lett elfogadva és a tagönkormányzatok által aláírva, hogy
azt a tagönkormányzatok magukra nézve kötelezőnek fogadják el. Ha ez
nem történik meg, az bizony szankciókkal járhat. Ettől függetlenül
nagyon fontos, hogy beszéljünk ezekről, őszintén kíváncsi vagyok, mit
gondoltok és várom a véleményeteket, ugyanakkor szerencsésebb lenne,
ha most február környékén lennénk.

További szép estét mindenkinek!

Üdvözlettel,
Hoksza Zsolt