[TTK HÖK -Képviselők]Hamis információk a választmányi ülésről

Kornél Béni kornelbeni at gmail.com
2015. Nov. 5., Cs, 21:19:38 CET

Sziasztok!

A véleményemet természetesen szívesen leírom, ahogy eddig is szívesen
elmondtam mindenkinek aki megkérdezett a dologról, persze hogy mennyire
szakmai azt nem tudom, hiszen nem ez a szakmám :). Ettől függetlenül a
szervezésre vonatkozó objektív észrevételeimet szívesen leírom, néhol
személyes véleménnyel kiegészítve.

1. helyem a szervezésben (ez nem volt kérdés, tudom, csak azért írom le,
hogy érződjön, mit mondok külső megfigyelőként és mit mondok mint kvázi
részese a dolognak).

Részt vettem az első bejáráson, mint a tavalyi gólyahajó főszervezője.
Igyekeztem mindenre olyan apróságra felhívni Geri figyelmét, ami a korábbi
évek tapasztalatai alapján "gyermekbetegség" lehet.

Duki kérésére összeállítottam az igényelt technikai szolgáltatás
paramétereit, árajánlat-kérés számára.

Szintén Duki kérésére leszerveztem a megadott fellépő fellépését a megadott
időpontra, összeegyeztettem a technikai igényeket a nyertes árajánlat
tételes technikai eszközlistájával.

2. A pozitívumok:

Vitán felüli, hogy az utóbbi idők leginkább támogatott rendezvénye volt,
szponzorációs szempontból. Szinte az összes komolyabb LEN-es partnert (és
ha jól tudom egy továbbit) sikerült bevonni, ez egy ilyen kis rendezvény
esetén hatalmas teljesítmény.

Szintén utóbbi időben leg-, a vendéglétszám. Szerencsére sikerült sok
embert megmozgatni. Ehhez szerintem hozzájárultak az alacsony jegyárak és a
késői időpont, bár ez csak spekuláció részemről, de ezt látom a két
legfontosabb tényezőnek.

Jegyértéksítés: Hibátlanul ment amennyire láttam, hosszú időn keresztül
elérhető volt, az aktív órákban mindig.

A dekoráció szép volt (bár a meredek lépcső korlátjának tetejére nem tennék
semmit, és a megrongált elemek helyszíni helyreállítása vagy eltávolítása
amennyire láttam egyáltalán nem valósult meg)

Az előzetesen kidolgozott ütemtervet amennyire láttam sikerült pontosan
tartani (persze nem figyeltem folyamatosan a pontos időt), az más kérdés,
hogy az ütemterv jó volt-e, ezt teljes egészében objektíven nem lehet
megítélni.

Kicsit az első ponthoz tartozik a dolog, de azért külön megemlítem: az
italárak kiválóak voltak.

3. A negatívumok:

Fellépővel kapcsolatban (ezt láttam közelebbről, ezért ezt indokolatlanul
hosszam fejtem ki, ha úgy tertszik, nyitok egy nagy zárójelet): A
sikertelen/elmaradt koncert oka lehet a fellépő személye vagy a korábban
említett programterv. Deniz az utóbbi két évben a LEN-en teltházas
koncertet adott, nem hiszem hogy sokkal jobb választást lehetett volna
tenni (mondjuk én mást javasoltam, amikor Duki kikérte a véleményemet a
dologgal kapcsolatban, szóval nem magamat akarom ezzel védeni). Tény, hogy
nem olyan fellépő, aki miatt adott esetben nagy számban korábban elindulnak
a rendezvényre az emberek. Fenntartom, hogy ebben az árkategóriában ilyen
fellépőt nem is lehet találni, ellenben a már ott tartózkodóknak tudhat jó
programot csinálni, hasonlóan a Hősökhöz vagy az Irie Maffia dj-sethez.
Miattuk se jött volna senki korábban, sőt, miattuk se ment volna senki
kabátban bulizni, vagy hagyja ott az első sörét érkezés után senki. Ezt
most csak azért írtam le, mert sok eszmefuttatást hallgattam a fellépővel
vagy a fellépő személyével kapcsolatban, így gondoltam én is kifejtetem a
véleményemet.

Mindenképpen kell a warm-up. Persze a fellépő később jött a a képbe, de
szerintem megért volna egy kisebb átszervezést. Amit tudtam igyekeztem
megtenni, nekem is kellemetlen volt, mivel én hívtam. Kértem a házigazda
DJ-t, hogy tegyen egy-egy felkonferálást 5 perccel és közvetlenül a koncert
előtt. Én tavaly a két kis helyszínen is bemondattam a koncertek kezdetét,
nem tudom ez megtörtént-e de lehet hogy érdemes lett volna.

Fellépő körül a további szervezési hiányosságokat láttam: Kapott egy közös
öltözőt a biztonságiakkal, ez elég kellemetlenül vette ki magát (nem volt
elvárás hogy kapjon, egy esztétikusan berendezett, elkerített backstage
inkább megfelelő lett volna).

Persze ez gondolom senkit nem érdekel (amit meg is értek, hiszen ez csak az
én problémám). Elismerem, hogy talán túlzottan nagy hangsúllyal  igyekszek
a fellépők igényeinek megfelelni (mindig legyen üdítő és ásványvíz a
színpad mellett, kis szendvicsek/pogácsák, és szervező, aki ezzel
foglalkozik, ne a fellépőnek kelljen beállni a büfébe a sorba, apróságok
igazából), de szerintem megéri, a későbbiekben visszakapott pozitív
hozzáállás, rugalmasság stb. miatt mindenképpen.

Zárójel bezár.

Biztonság: A biztonsági személyzet több tagjával is váltottam pár szót a
helyszínen, többek között a biztosításvezetővel. Mivel a harmadik
rendezvény volt, amit ugyan az a cég biztosított, ugyan azzal a
biztosításvezetővel, komoly fennakadás nem volt szerencsére, csak
apróságok, nagyjából mindenki tudta a dolgát. Ugyanakkor a szervezőnek
érdeke (és kötelessége), hogy a biztonsági személyzet feladatait
konkretizálja, megegyezzenek. Vannak jellemzően biztosítás-szervezői
hatáskörbe tartozó, és rendezvényszervezői hatáskörbe tartozó kérdések, de
ezeket össze kell hangolni, ez nem történt meg. A pontos feladat túlmutat a
verekedések leállításán és az esetleges rendbontások megfékezésén, ezt
felállítási helyenként egyeztetni kell. És persze felkészülni a váratlan
helyzetek megoldására, a rendezvény ürítésére, ebbe bevonni a mi
tömegirányítóinkat stb. Így elkerülhető többek között az a szituáció, hogy
nem egyértelmű ki tartózkodhat a színpadon és ki nem, valamint ha netán
váratlan helyzet történik, és mindenki tudja a dolgát csökkenthető a
kockázat. Ez szervezői felelősség, és szervezői hatáskör.

Kommunikáció: igazából hogy milyen a jó kommunikáció az egyéni megítélés
kérdése, gondolom mindenkinek megvan róla a véleménye, és a kommunikációhoz
egyáltalán nem értek.

Ruhatár: Igaz: sokan voltak, aki elvállalta a ruhatár koordinálást nem volt
a helyszínen, és az eső is esett. Amennyit hallottam a dologról, ezek
lettek fő okokként megjelölve, de mivel egyik körülmény se jött váratlanul,
én szervezési hibának tartom. A következményeket mindenki tudja.

Utólagos jegy: Önmagában szerintem egy jó koncepció, én is felvetettem egy
beszélgetés során (nem tudom, hogy emiatt lett-e kitalálva, vagy ettől
függetlenül másnak is eszébe jutott, minden esetre ezt szerintem illendő
lett volna a jegyértékesítés megkezdése előtt kommunikálni, a korrektség
kedvéért.

Továbbá (bár ebbe annyira nem láttam bele), de úgy jött le, hogy kicsit
centralizált és kevéssé strukturált volt a szervezőgárda.

4. Összességében úgy látom, hogy a hajó szervezése megállt abban a
stádiumban, hogy az alvállalkozók bevonásra kerültek, dolgozók össze lettek
szedve, DJ-k el lettek hívva, stb. Viszont ez ő munkájuk felületesen vagy
egyáltalán nem lett összehangolva, ez a hiányosság sok hibát eredményezett.
Ebből lett olyan, ami a program és az egész rendezvény minőségét rontotta
("illetéktelenek" a színpadon pl.) és volt számos olyan hiba, ami
szerencsére sosem mutatkozott meg, de ha esetleg valami rosszul sül el
(amivel igenis mindig kell számolni), akkor komolyabb következménye is
lehetett volna, mint néhány elveszett esernyő vagy kabát.

Igyekeztem összeszedni a gondolataimat a dologról, korábban bárki
kérdezett, ezt a véleményt formáltam meg, nyilván kevéssé kifejtve.

Üdv,
Kornél

2015. november 5. 15:10 ELTE TTK HÖK Ösztöndíjakért felelős biztos írta, <