[TTK HÖK -Képviselők]Hamis információk a választmányi ülésről

atlathatosag at ttkhok.elte.hu atlathatosag at ttkhok.elte.hu
2015. Nov. 6., P, 03:38:46 CET

Kedves Listatagok!

Egy hosszabb üzenetben fejteném ki a véleményemet a választmányi
ülésen és utána történt eseményekkel kapcsolatban.

Én nem voltam a Gólyahajón, így nem láttam a rendezvényt, emiatt nem
szeretném megítélni.

A fellépővel kapcsolatban több helyen is elmondtam a véleményem
miszerint nekem elvi szinten fáj. (Nem értek a rendezvényszervezéshez,
ezért nem tudom megítélni, hogy jó ötletnek minősül vagy nem, magam
részéről ezt a döntést a szervezőkre bíznám.) A Választmány a június
29-én tartott ülésén hozott egy határozatot, miszerint ne legyen
fellépő a Gólyahajón. Nem gondolom, hogy ilyen döntéseket kéne hoznia
a Választmánynak, de ha már megteszi, akkor nem kéne figyelmen kívül
hagyni, tudtommal a fellépő kérdésében nem született más döntés se a
Választmány se a Küldöttgyűlés részéről. Fellépő mégis lett, amit elvi
szinten problémásnak találok. Természetesen megértem, hogy kevés idő
volt ennek eldöntésére és szponzori pénzekből lett finanszírozva,
rendezvény így is közel nullás lett, de véleményem szerint ilyen
határozat mellett meg kellet volna kérdezni a Választmányt.

Zsolti levelében olvasható egy reakció Geri részéről a rendkívüli
beszámolójával kapcsolatban:
"elfogadták egy óra szivatás után."
Ezt olvasva bennem több kérdés is felmerült. Ha az emberek kérdeznek,
akkor szívatnak? Ha kérdésük problémás esetre irányul, akkor az
szívatás?
Mivel már olvasható erről a részről emlékeztető újra átfutottam a
kérdéseket, de még mindig nem értem, hogy mi volt ebben szívatás, bár
teljesen lényegtelen a jelenlegi helyzetben.
Az ülésen én többször úgy éreztem, hogy nem feltétlen mindig a
kérdésekre kaptunk választ.

A beszámolót a Választmány 6 igen és 4 nem mellett elfogadta, ami elég
erősen megosztotta az aktív emberek nagy részét.
Véleményem szerint két részre szakadtunk és elértünk egy mély pontot.
A szavazás titkos volt, én az ülésen megkérdeztem egy embert, hogy
miként szavazott és Ő elárulta nekem. Tudtommal ez nem sért semmilyen
szabályzatot, de morálisan vétettem és én is mindenképp felelős vagyok
a kialakult helyzetért. Az elmúlt két napban több időt is töltöttem a
hallgatói irodákban, ahol a szavazás eredménye állandó téma volt, több
választmányi delegált is elmondta, hogy miként szavazott és az
elhangzottak alapján nem stimmelt a szavazati arány, ezért megkértük
az EB-t, hogy számolja újra, az eredmény ugyanaz lett.
Én két embert kérdeztem meg, hogy miként szavazott, morálisan
vétettem, vállalom érte bármikor a felelősséget.
Az újraszámolás után további kérdezősködés folyt/folyik egy titkos
szavazással kapcsolatban, ami nem helyes, hisz a felmerülő kételyt az
újraszámolásnak el kellet volna oszlatnia. Jelenleg a bizalmatlanság
beférkőzött közénk, sikerült eljutnunk egy újabb mély pontra.
A véleményem szerint két részre szakadtunk, ennek okát abban látom,
hogy túl nagy a felfogás különbség, nem tudom melyik a helyes, talán
mindkettő. Viszont az emberek, akik különböző álláspontot képviselnek
azoknak együttműködése hagy kívánni valót maga után.  Meglátásom
szerint ez már sokkal többről szól, hogy Geri tisztségben van vagy
nem, a két társasság között feszültségek vannak, ezek ellen tenni
kell, meg kell próbálnunk egységesnek lenni. Az egész gárdának le kéne
ülnie egymással beszélni, mert ha így folytatjuk a hallgatók érdeke
sérülni fog(ha eddig nem sérült) és ezt nem hagyhatjuk, hisz ők a
legfontosabbak.
Ezeket azért írtam le, mert úgy gondolom, hogy mindenkinek tudnia kell
és keresnünk kell a megoldást.
Végezetül szeretnék a következő küldöttgyűlési ülésen bizalmi
szavazást kérni morális vétségeim miatt.

Idézet (Hoksza Zsolt - Elnök ELTE TTK HÖK <elnok at ttkhok.elte.hu>):

> [...]
> beszállnának a konstruktív vitázásba,nem pedig csak a KGY-n történő
> szavazásban merülne ki az érdekképviseleti tevékenységük. Ha pedig
> valaki azért nem kérdez, mert fél hogy hülyeséget mond, az rosszul
> gondolja.Minden vélemény fontos és értékes! Szerintem a
> képviselőséghez hozzátartozik,hogy ezeket megvitassátok
> egymással,Kgy-n kérdezzetek stb.Enélkül szerintem nincs értelme
> csinálni a képviseletet.Publikus a képviselőlista,ajánlom
> mindenkinek, hogyha van ideje olvasson vissza pár évvel ezelőtti
> levelezéseket. Ég és föld a különbség sajnos.

Horváth Luca
átláthatóságért felelős referens
ELTE TTK HÖK
E-mail: atlathatosag at ttkhok.elte.hu