[TTK HÖK -Képviselők]Nyílt kérdések

Elnök - ELTE TTK Hallgatói Alapítvány elnok at alapitvany.elte.hu
2016. Már. 22., K, 11:32:47 CET

Sziasztok!

Tételesen válaszolok. (Az FB álláspontja szerint nekem már csak egyetértési jogom van az Alapítványban a bírósági átvezetésig, így a döntéshozatalban már nem veszek részt, csak elvi válaszokat fogok tudni ezért adni.)

1) Pénzügyi kérdéseken kívül mindenben irányt szabhat a HÖK, főként az Alapító Okiraton keresztül. A gyakorlatban én azt gondolom, hogy mivel elsősorban a TTK-s hallgatókért van az Alapítvány és hogy mi a jó nekik, hitelesen egyedül a TTK HÖK hivatott őket képviselni, ezért én úgy vélem, hogy ami a HÖK szerint jó a TTK-s hallgatóknak, azt az Alapítványnak meg kell valósítania, ha nincsenek pénzügyi, jogi akadályai.

2) Nem tudom, hogy mit értesz konkrétan TTK HÖK támogatására, ilyen szerintem soha nem volt (amúgy szerintem nem is lehet), de közös célokra ment el többmillió forint. (Gólyabál, gólyahajó, Magashegyi undergroud koncert, tudományos, ismeretterjesztő, szórakoztató rendezvények, plakátnyomtatások...)

3) Szerintem ennek nincs köze a pénzügyi bukáshoz (gondolom a Magashegyi koncertre gondolsz). A Magashegyi koncert egy jó kezdeményezés volt, ami aránytalanul nagy pénzügyi ráfordítást követelt, a bukás nem volt hatalmas, kisebb, mint az elmúlt 4 év nagyobb rendezvényeinek vesztesége és elenyésző az Alapítvány költségvetéséhez képest. Fogok róla beszámolót írni, kb. 390 ezer veszteséggel zárult. Ennek ellenére remélem, hogy a problémákat leküzdve, a rendezvénysorozat folytatódni fog, de ez már az új kuratórium döntése. Az Alapítvány likviditási aránya az elmúlt 4 év azonos időszakával összevetve messze a legjobb, így nem hiszem, hogy a kuratórium döntését pénzügyi okok motiválták volna.

3) (második 3-as) Az SZMSZ-t nem tárgyalta a legutóbbi Küldöttgyűlés, szerintem az FB ki tudja küldeni a listára. De ahogy ezt a KGY-n is jeleztem, nehezen értelmezhető, hiszen a HÖK utoljára több mint 10 éve módosította. Az Alapító Okirat az irányadó, ez megtalálható a honlapunkon.

4) Hogy ki választható kurátornak és ki nem, az nem az FB hatásköre, hanem az EB-é, mert a TTK HÖK KGY választja, az FB csak az Alapítvány működése során fellépő kérdéseket vizsgálhatja, nem írhatja felül a KGY döntését. (Én legalábbis így tudom.)

Üdvözlettel:
Dukán András Ferenc
ELTE TTK Hallgatói Alapítvány
1117 Budapest, Pázmány Péter stny. 1/C