[TTK HÖK -Képviselők]Tankörök

Nagy, Lőrinc nagy.lorinc at phwi.hu
2017. Sze. 5., K, 20:16:00 CEST


Kedves Dani,
kedves képviselők és mentorok!

Bár kérdéseidre a választ valószínűleg nem egy másik mentortól várod,
bátorkodom leírni az általam ismert tényállást, ami a kérdések többségét
megválaszolja. Hozzáteszem, hogy a biológus mentoroknak volt szerencséjük
beszélni az új intézetigazgatóval, aki aránylag sok információval ellátott
minket ebben a kérdéskörben - de természetesen még vannak képlékeny részek,
illetve el tudom képzelni, hogy szakterületenként eltérő megoldások
kerüljenek bevezetésre. Ha bárki bármit másként tud, mint ahogy itt le van
írva, ne habozzon kijavítani.

Tételesen válaszolva a kérdésekre:

*Kiszorítás felsőéves/tanáris által (gyakorlati kérdések):* Bioszon ez két
okból sem lehetséges és ez szerintem másnál is igaz: egyrészt a tanterv
100% megújuláson esett át és a mostani gólyák óráira felsőéves sehogyan se
juthat be. A másik fontos tényező, hogy a tanárisok tanterve még a régi,
tehát az új kurzusokra ők sem jelentkeznek. Természetesen ha nálatok vannak
régi kurzusok, ott ez problémát jelenthet, de majd csak a jövőben:
tudomásom szerint az első félévben még NINCS beosztás csoportokba, továbbra
is mindenki minden gyakorlatra/csoportba jelentkezhet. Az idei órai
aktivitás és eredmények alapján készül majd el az első beosztás, ami
tavasztól lép érvénybe. Ha nálatok valami alapján, vagy random de
irányított módon máris él a csoportba osztás, akkor elnézést kérek,
ugyanakkor hiszem, hogy az oktatók tisztában vannak azzal, hogy a gólyáknak
helyet kell biztosítani a számukra kijelölt gyakorlaton és ezt a kérdést
meg is oldják.

A gyakorlati jellegű kérdések javára a választ szerintem ebből is vissza
lehet fejteni: a tanár szakosok nem zavarják a rendszert, ha új a kurzus,
hanem a régit veszik fel (akár csak a csúszók), mert ezeket még
párhuzamosan kötelesek indítani az oktatók. Megint csak: ha a régi maradt,
akkor sem hiszem, hogy komoly a gond, tapasztalat szerint (nálunk
legalábbis) a gólya mindig bejut mindenhová, ahova kell neki. És megint
megint: ha ez nem így van, akkor teljesen biztos, hogy születik rá megoldás
az oktatók részéről, amiről valószínűleg maguk tájékoztatják a gólyákat.

Utolsó gyakorlati kérdésedre a válasz: igen, a tankörök félévente újra
szerveződnek és átjárhatók is, kvázi a párhuzamos évfolyamok a/b/c
tagozatait idézve. Hogy ez mennyire lesz motiváló vagy demotiváló a
hallgatók számára, azon lehetne vitázni egy jót, de ezt most tegyük félre
szerintem.

Nézzük a *kidolgozás kérdéskörét (elméleti kérdések):* tudomásom szerint -
és Patrícia levelére is támaszkodva - ez a rendszer a Kar ötlete volt. Ezen
a ponton viszont vissza szeretnék kérdezni, hogy milyen hiányosságokra
gondolsz? Noha csak tervezet szinten hallottunk mindenről, a rendszer a mi
szakterületünkön annyira kész, amennyire egy gyakorlatban még ki nem
próbált rendszer csak lehet. Lehet, hogy ez nálatok még nem mondható el,
akkor kérlek fejtsd ki aggályaidat bővebben. Egyébként véleményem szerint a
puding próbája az evés, nem létezik olyan jól megtervezett rendszer, amin a
gyakorlat miatt ne kéne módosítani néha (és itt kikacsintanék az újabb
Alapszabály módosításra is), szóval nem látom aggályosnak, ha felépítjük a
működő modellt. De természetesen ez csak egy vélemény, ráadásul csak az
enyém és szívesen meghallgatom, hogy mi adhat okot mégis kétkedésre.


No, hát szép hosszúra nyújtottam a dolgokat, záró gondolatként: magam is
támogatom ezt a rendszert, mert mindig is hiányoltam a közvetlenebb
kapcsolatot hallgató és oktató között. Remélhetőleg ez az újítás majd
elindít valamit ebben az irányban is..


Tisztelettel:
Nagy Lőrinc
ELTE TTK HÖK
képviselő
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://listbox.elte.hu/pipermail/ttkhok-kepviselok/attachments/20170905/1230d46a/attachment.html>


További információk a(z) ttkhok-kepviselok levelezőlistáról