[TTK HÖK -Képviselők]?==?utf-8?q? [TTK?==?utf-8?q? HÖK -Képviselők]Észrevételek az idei mentorrendszerhez

Mentorkoordinátor - Józsa Kornél mentorkord at ttkhok.elte.hu
2019. Feb. 22., P, 22:55:32 CET

Kedves Ben!
Köszönöm az észrevételeidet.

Nem értek egyet azzal, hogy a foglalkozásokra való készülés és a ZH-ra való készülés összemérhető lenne. A posztom ide vonatkozó része így szól: "A tudásanyag tervezett kiadása március 1, így lenne legalább egy hétvégétek átolvasni az anyagot, akinek van kérdése, már fel is teheti a közös beszélgetésen." Ez alapján inkább egy konzultációhoz, semmint egy ZH-hoz hasonlítanám ezt, és abból is a kevésbé megterhelőhöz, ugyanis természetesen nem elvárt hogy mindent tudjanak a jelöltek, mikor megérkeznek az oktatásra. Az, hogy mit tudnak, itt semmivel nem lesz ellenőrizve, arra való a teszt.

Az általam tervezett játéknapok száma, és időpontja (jelenlegi állás szerint 3-4, szombatok) november vége óta nyilvános, volt a Mentorkoncepcióról Küldöttgyűlési vita, nem hangzott el olyan javaslat, hogy sok lenne, vagy rossz időpontban. Azóta sem hallottam senkitől, hogy kifejezetten zavarná a tervezett JN szám.
Nemrég vettem észre, hogy április 20-a a tavaszi szünet közepére esik, ez természetesen át lesz helyezve, vagy el lesz törölve, alkalmazkodva a későbbi történésekhez, és az igényekhez. A május 11-ei, LEN szombatjára eső JN 10-e péntekre való áthelyezésén elgondolkodok leveled hatására, és megszavaztatom az akkor még a rendszerben lévőkkel, addigra már beválogatott mentorokkal. Március 9, 23, és 30 valóban nem szerencsés, hogy mind szombatra esik, de sajnos az idő szűkös, és ki szabad hagyni némelyiket. A kötelező részvétel megjelölés -"Részvétel kötelező, kimentéseket a mentorkord at ttkhok.elte.hu-ra lehet küldeni március 7-e este hatig." - arra szolgál, hogy mindenki aki tud, eljöjjön. Azért van megemlítve a kimentések lehetősége, hogy aki nem tud, legyen lehetősége jelezni ezt.

A kimentéset nem terveztem maximálni, nem érdemes számszerűsíteni ezeket szerintem. A kimentő okokat mérlegelném a mentorfelelősökkel és szakterületi koordinátorokkal közösen.
Természetesen empatikus a rendszer, amennyiben egy jelölt valamiért kénytelen kihagyni az összes alkalmat akár, de erre megalapozott okai vannak, és a többi kvalitása alkalmassá tenné, még belőle is lehet mentor.
Képzeljünk azonban el egy szituációt, amikor valaki eléri a számszerűsített 2 kimentést, és harmadjára is szüksége lenne rá. Mi történik? Miért ne fogadnám el, ha megalapozott? Miért volt akkor 2-vel meghúzva a felső korlát? Éppen ezen kérdések miatt nem tartom jó ötletnek maximálni a kimentések számát.

Azokat az embereket, akiket az első posztom elijesztett, sajnálom. Nekem nem jelezték, hogy soknak érzik a követelményt, pedig erre minden lehetőségük megvan. Leveledből értesültem, hogy szakterületeden ennyi ember ilyen hamar visszalépett. Ha szóltak volna, hasonló nyugató szavakkal fogadtam volna Őket. Volt, aki jelezte, hogy problémás a szituáció, és meg is oldódott azóta.
A mostani rendszer minden eddigi lényegesebb döntésen átment a tisztelt Küldöttgyűlésen, köztük a követelmények, és jómagam személye is. Nem pótolni tervezem  tavalyi hiányosságokat, hanem elkerülni őket. Hogy ki alkalmas, és ki nem, azt sem tervezem február végén rostálni, ott van arra az egész szemeszter, és minden szakterületen 2-3-4 másik ember. A rendszer jó oldalát pedig az tudja megtapasztalni, aki kivárja, az sajnos nem, aki egy email, egy csoportba jelentkezés, és 2 poszt után azt mondja, ez sok neki.

A MeCs előtti beszélgetést terveztem amúgy is, bár csak a szakterületi koordinátorokkal, és mentorfelelősökel, amennyiben igény van rá. Ha így kényelmesebbnek érzed, álljon itt: akinek kedve van, szerdán, 27-én, 17:30-tól szívesen látok mindenkit az északi haliban, vagy annak környékén. Aki akkor nem ér rá, a fogadóórám csütörtökön 10 órától van ugyanott.--
Józsa Kornél
Mentorkoordinátor, ELTE TTK HÖK
mentorkord at ttkhok.elte.hu
+36205776670