[Eltenet-l] Re: portscan

Gal Marcell cell at caesar.elte.hu
1999. Ápr. 7., Sze, 18:55:15 CEST

HELO,

Hogy a portscan betoresi kiserlet-e, azon lehetne vitatkozni, talan
(itt most) nem erdemes. (Vannak dolgok, amiket lehet hasznalni jora,
rosszra /balta, internet, portscan../; bizonyos orszagokban valaki
artatlan, amig be nem bizonyosodik, hogy bunos, mashol pedig bunos,
mig be nem bizonyitja, hogy artatlan)

> az eletedbol mennyi idot toltottel azzal, hogy bezard a lakasod ajtajat.
> Es hanyszor ramoltak eddig ki a lakasodat?
> Ha egyszer sem, akkor egyertelmu, hogy sokkal tobb problemat okozott
> szamodra a zar, mint a betorok.

Fejen talaltad a szeget. Mindenesetre nem mindegy, hogy valaki
a sajat ajtajat zarja be, vagy sok mas ember ajtajat. Az ELTE sok-sok
diakjat erintheti ez, ezert az ilyen nagyobb kaliberu dolgokban
(pl. 152.66.148.0/22 kitiltasa)
nem illene egyszemelyes azonnalitelo birosag-kent donteni. Jobb helyeken
van erre egy bizottsag, hogy korrektul lehessen eljarni. Persze az
sem biztos, hogy a 10k+ hallgato erdeket total tukrozi, de jobb, mint
az egyszemelyes dontes.

Ennek az esetnek a korulmenyei tovabbra sem tisztak, a 'betoresi kiserlet'
nagyvonaluan tomor fogalmazas....

En ilyenkor a kovetkezoket irnam meg:
- honnan lehet tudni, hogy betoresi kiserlet tortent.
- honnan tudhatjuk biztosan a tamado halozati cime't (lehetett-e spoofolt?)
- hogyan valasztottam meg a tiltas merteket (nem lehetett kisebb
tartomanyt, mert...)
- ha azonnal kellett lepni, akkor indoklas
- mikor ertesitettem az illetekeseket (es kiket)
- ha nem jott valasz, akkor megirnam, hogy hany munkanap telt el az elso
ertesites ota. (esetunkben egy sem, ha jol ertettem)
- ismert-e valamilyen egyeb korulmeny. (pl. provokaltam valakit IRC-n :)
- kivel beszeltem meg a dontesemet

Mindezt azert, hogy a latszatat is elkeruljem annak, hogy valami
szemelyes serelmet toroltam meg a router-jelszo segitsegevel.

Udv:
	Cell

---------- Mindez termeszetesen maganvelemeny ---------
cell at elte.hu