MX(D): 2002-02-06 posta.elte.hu queue flush

ELTE Postmaster postmaster at elte.hu
2002. Már. 5., K, 16:38:21 CET

* Szilágyi Nóra (neurocomp at dec001.geobio.elte.hu) [20020305 10:54]:

Kedves Nóra!

Mivel a levelezési listán lettem megszólítva, itt válaszolok.

> egy kutatócsoporti mail servert tartok fenn (DEC001) és bár
> leveleztünk annak idején arról, hogy nem szükséges módositani az
> SMTP beállitásokat, most mégis elakadtak a kimenõ leveleink és
> kiderült, hogy a saját serverünkön torlódnak. Az ok az volt
> (trial-and-error módszerrel kideritve) hogy a mail.elte.hu
> servert a  nevével jegyeztem be az Exchange 5.0-ba !! Most ezt
> kicseréltem az IP számra és a queue-ból végre kiment az ott
> várakozó outgoing posta.  Mi lehet az ok ? Exchange specialitás?

Minden jólnevelt levelezõrendszerben DNS név szerint kell megadni
a relay hostot.  Az Önökén kívül még kb. száz másik ELTE-s gép
levelezõje van így konfigurálva, és senki nem jelzett fennakadást.

Nincs véletlenül valahová kézzel beledrótozva az Exhange-be vagy
az azt futtató Windows-ba a mail.elte.hu -> IP hozzárendelés
(ilyen esetben a DNS változásokat nem veszi figyelembe, hiszen nem
is használ DNS-t a mail.elte.hu feloldásához)?

Ha nincs, akkor elõfordulhat, hogy a DNS feloldás körül vannak
gubancok, ennek szíveskedjenek utánanézni.

Amennyiben a DNS rendben van, akkor az Önök levelezõrendszerében
lesz a probléma forrása.

> Egyrészt szeretném ezt a jelenséget jelezni -lehet, hogy
> többeket érint- másrészt megköszönni a pontos informálást és
> megkérni, hogy minden módositás esetén továbbra is adja meg az
> IP számokat mint azt most is tette mert például ebben a
> titokzatos esetben másként nem boldogulhattunk volna !

Az IP címeket *direkt* nem szoktuk megadni; az SMTP szerverek
üzemeléséhez elengedhetetlen a DNS feloldások helyes mûködése.

--
KELEMEN Péter, ELTE Postmaster
Eötvös Loránd University of Sciences    Network Services Centre