[MaFLa] magyarázkodás

Gyorgy Gereby gyorgy.gereby at gmail.com
Wed May 18 14:06:58 CEST 2011

Gábor nem szorul a védelmemre, de tegyük világossá, hogy a
megjegyzésében egy ellentmondásra hívta fel a figyelmet. Hadd tegyem
hozzá, az ellentmondást további elemekkel színezve, hogy HKB
megkülönböztetés nélkül vette egy kalap alá mindazokat a tanárait,
akik az ELTE doktoriskolájában őt oktatták, és akikről tudnia kellene,
hogy akkor is kiváló tudósok, ha nincsen velük egy véleményen
történeti kérdésekben (Lukács ma már történelem!), és akik egymástól
is eltérő véleménnyel vannak történeti kérdésekben (is) - például
Lukácsról is. HKB förmedvénye főleg agresszivitásával és
igénytelenségével tüntetett, és mindenekelőtt erre kellene
felfigyelnünk, nem pedig az erre adott elegáns reakciót hibáztatni.

Az onus probandi HKB vállán van (győzzön ő meg arról, hogy szándéka
normális volt) - a vicsorgást, "dögkeselyűzést" nem Gábor kezdte (a
dögkeselyű képét egyébként a mi napig nem értem, azaz hogy miképp
szimbolizálja a HKB által leírni szándékozott helyzetet, - szerintem
retorikailag is hibás. Ha már egyáltalán, akkor már a "zombi", vagy a
"velünk élő múmia" sokkal jobb lett volna ... ).

Gábor egy önellentmondással "vádolta meg" mindössze HKB-t. Hogy ez
miképp minősül kirekesztésnek, azt megint nem értem.

Geréby György

György Geréby CSc (PhD)
associate professor
Mediaeval Studies Department