[Kepviselok] Re: [szerk] Cikk es velemeny

Tetekas Nyuz, foszerkeszto nyuz at elte.hu
2006. Május. 18., Cs, 02:14:01 CEST

Szia Fecó, sziasztok mindenkinek!

Előre is elnézést kérek az elgépelésekért és hibákért, meg ha esetleg
érthetetlenségeket írok; késő van már, viszont szeretnék minél hamarabb
válaszolni, és holnap nem tudom mikor jutok géphez. Szóval nézzétek el, ha
nem ez a levél lesz életművem csúcspontja...

Előrebocsátom, hogy én nagyon jól éreztem magam a LENen, jó rendezvénynek
tartom, és amit láttam belőle, az nagyon tetszett.

Ugyanakkor nem hiszem, hogy a Nyúzban feltétlenül csak egy rendezvény jó
oldalait kéne hangsúlyoznia egy cikknek, pláne nem, hogy a főszerkesztő
véleményét kellene szajkóznia.

Ha különbözik egy vélemény, annak is érdemes helyet adni: ha egy
tökéletesen kívülállót, a rendezvény egy résztvevőjét kérjük meg, hogy
írjon a Nyúzba, könnyen lehet, hogy ugyanezeket a dolgokat említette
volna.

Fontosnak tartom azt is leszögezni, hogy egyáltalán nem a rendezvényt
lehúzó cikkről van szó: véleményem szerint, bár fogalmaz meg kritikákat, a
végkicsengése pozitív. Én legalábbis annak értelmeztem első olvasásra is,
és most is (talán az utolsó mondat kivételével).

> Tisztelt Szerkesztoseg, Kedves hlk cikkiro!
>

> Nagyon sajnalatosanak tartom a Nyuzban megjelent, EgyetLEN nap cikket...
>
> Az meg csak hagyjan, hogy valoszinuleg nem nagy ujsagiroi kvalitasokkal
> megaldott valaki irta a cikket, de az, hogy egy 3 napos programsorozatrol

Laci az elmúlt fél évben sok, igen jó cikket írt a Nyúznak, különböző
témákban és rovatokba. Megbízhatóan színvonalas teljesítményt nyújtott
(mondjuk a késéseket leszámítva, de az nem tartozik ide).

> ugy ir, hogy egyetlen nap delutanjat ragadja ki, na ez felhaborito.

Erről lejjebb...

> Nagyon sajnalom, hogy a kedves cikkiro a kirakott 120 plakatbol es a 6 DB
> A/0 meretu reszletes programTERVbol egyetlen egy darabot vett csak eszre.

Tény és való: még a Nyúz címlapján is megjelent a programterv. Ám, mint
Laci írta is, az is tény, hogy a programok helyszíne csak elég kevés
esetben lett ezen feltűntetve.

Ezen kívül pedig, mint Laci le is írta, próbált információkat szerezni, és
így nem tudott - ha neki, mint újságírónak nem tudtak több információval
szolgálni, akkor egy arra járó kívülálló sem tudhatott meg többet.

> Azt is nehezmenyezem, hogy ha mar valakit kikuld a Nyuz tudositani,akkor
> az miert csak delutanra esik be, miert nincs ott az elso napon es miert
> nem megy el a masodikra??? (Es a tobbi, nem kozvetlenul ez epulet elott
> levo programrol (szombati vizitelepi moka, csutortoki Ipari Nap,
> stbstb,..)

Ok, kezdjük az elején. A Nyúzosok közül eleinte nem vállalta senki, hogy
tudósít (én, mivel tudtam, hogy mindkét nap késő estig dolgozni fogok,
illetve mással leszek elfoglalva, semmiképp sem tudtam volna írni), végül
Giskard vállalta, hogy ír majd egy cikket.
Pénteken meg is kaptuk, jól megfogalmazott, a végül leközöltnél pozitívabb
képet festő cikk volt -  ám az olvasószerkesztőkkel úgy gondoltuk -  mivel
még az átírt verzió is főleg az alkoholizálásról szólt, és a LEN
hagyományos kultúrális és sportprogramjai közül elég kevés szerepelt benne
- hogy másik megoldást kéne keresni, amelyiken a LEN mint rendezvény van
inkább középpontban.

Ekkor jutott eszünkbe Laci, aki az ELTE Online tudósítójaként járt a
helyszínen.
Végül az ő cikkét tettük be.

(Ha valaki kíváncsi a másik, nem megjelent cikkre, szóljon - hacsak a
cikkíró kifogást nem támaszt, elérhetővé teszem valahol. Volt már ilyenre
példa.)

Arról, hogy miért csak egy napról volt szó - fél oldalnyi cikkbe, hiába is
szeretnénk több programot belezsúfolni, egyszerűen nem megy. A második
napról tényleg jó lett volna írni, de egész biztos, hogy csak a két napi
rendezvények mindegyikének felsorolásával megtelt volna a hely. Az elő- és
utórendezvényekről nem is szólva (bár a vízigáláról volt egy másik cikk).

Egyszóval szelektálni kell - és egy átlag LEN-látogató véleményét, aki
csak az egyik napra ruccant ki, egy napról szóló tudósítással is meg lehet
fogni.

> Hogyan lehet ugy egy rendezvenyrol irni, hogy futok egy kicsit, bar nagyon
> nem birom (ES EZ KIT ERDEKEL???) es meg kohogok kicsit, hogy minden szar
> es nem talalok semmit.

Az 5vös 5km egy nagy hagyományokkal bíró verseny- szerintem igen helyes,
hogy ez került a cikk középpontjába, a futással kapcsolatos személyes
élményekkel. Ez ad keretet és ívet az írásnak - ha csak a programok
felsorolása szerepelne, egy-egy minősítő jelvzővel, és kipipálva, hogy
igen, ezen is voltam, attól még nem lenne jó cikk.

> Azt sem ertem igazabol, hogy ha a TTK HOK 2 millio forintos rendezvenyt
> produkal (Ebbol 750e ft-ot finansziroz is belole), az ujsagiroi
> szabadsagot felreteve, miert is kell, hogy egy ilyen cikk jojjon le a
> programokrol?
>
> Feluletes, trehany es bocsanat, de szanalmas.
>
> A foszerkeszto vegig ott ucsorgott, bulizott, reszt vett a programokon es
> velemenye nem azt tukrozte szamomra, hogy mennyire nem elegedett.
> Azt sem ertem, hogy tobb szazezer forintert ingyenes jatekokat,
> programokat biztositunk, akkor ezeket miert nem lehet megemliteni? De
> [...]

Sajna, mint írtam, csak esténként (pontosabban éjszakánként:)) ültem ott -
de a sörözésen kívül más programon nemigen vettem részt. Amit láttam, az
viszont nagyon tetszett, ez tény. De erről már írtam.

Az ingyenes játékok pedig meg vannak említve a cikkben, méghozzá
pozitívan. (nyilván a másik napi játékok nem).

A cikket pedig egyáltalán nem érzem fikázásnak - bár beszámol szervezési
nehézségekről, de több programról konkrétan kiemeli, hogy jó volt.

> Gratulalok a cikkironak es a vezeto szerkesztonek a peldas munkaert.
>
> Persze, nezhetem azt is, hogy igen, csusztak a programok. Sajnalatos
> dolog, elnezest is kertem erte a szerdai napon a kozonsegtol (Bar ezt vsz
> nem latta a cikkiro...).

Mint ahogy nem látta az sem, aki csak az első napra jött el.

> Igaz, tobb olyan dolog jatszott ebben kozre, amellyel kapcsolatban sem a
> Nyuz barmely munkatarsa, sem a kedves cikkiro sem keresett meg.

Mint Laci írta, ő beszélt illetékessel - másrészt pedig fordítva is
működhet ám a dolog, a szervezők is kereshetik és elláthatják
információval a Nyúzt...

> Mindemellett azt hiszem, ez a rendezveny nem errol szolt, es nem azt a
> hangulatot adja vissza az iromany, ami a programokon erezheto volt.
>
> Termeszetesen amennyiben a szerkesztoseg es az olvasok tobbsege nem ert
> ezzel egyet, akkor a szervezok, es koztuk en is, valamit nagyon nem jol
> csinalunk. Igy felvetodhet a kerdes, hogy kell-e ezt tovabb eroltetni
> ilyen formaban es nem kell-e atgondolni hozzaertesunket es vezetoi
> szerepunket?

Javulni és okulni sosem árt (konkrétan én is tanultam ebből az esetből).
Azt hiszem, mindig van hova fejlődni - a LEN szervezéssel kapcsolatban
konkrét javaslat: az információáramlás javítása a Nyúz (és általában a
sajtó), valamint a rendezvényen résztvevők felé. Például
információspulttal, sajtóanyaggal, információsfüzetkével, ilyesmi...

Aztán lehet hogy ez hülyeség, csak most ez jutott eszembe.

> Udv:
>

> feco
> szerveh
>

> UI: A maszofal fel 7-ig allt ( Az 5vos5km 5kor kezdodott (+csuszas)) igy a
> cikkironak meg boven lett volna ideje latni, es kiprobalni. A
> sorosrekeszes reszt a maszo utan mindig visszabontottak, hiszen az ujabb
> embernek ujra kellett maga alatt epiteni...ez volt a lenyeg.

Na, ezt pl. mikor mentem be az egyetemre, én is láttam, és nekem sem esett
le, hogy itt bárki építheti és mászhatja a sörösrekeszes tornyot - azt
hittem, ez egyszeri attrakció. Ezt pl. lehetett volna jobban reklámozni.

> Es meg egy aprosag: A meghirdetett csocsoverseny lezajlott, idoben.

Igen, ez hiba.

Remélem, nem voltam túl hosszú és összefüggéstelen.

Jóéjt mindenkinek!

Balu

--
Pásztor Balázs