[Kepviselok] általánosságok

ELTE TTK HA Elnok alapelnok at ttkhok.elte.hu
2006. Nov. 16., Cs, 22:10:51 CET

Sziasztok!

Hosszasan gondolkodtam, hogy érdemes-e levelet írnom, végül az igen
elhatározásra jutottam. A levél elején 4+1 állítást írok le. Akik ezek
bármelyikével nem ért egyett ne olvasson tovább, számára semmi relevánsat
nem tudok mondani:

1. Jelenleg a HÖK képviselõínek jelentõs része az elnök és/vagy a
fõszerkesztõ munkájában lát/talál hibákat.

2. Mind az elnök, mind a fõszerkesztõ lemondhat, illetve visszahívható ha
a küldöttgyûlés ezt úgy ítéli meg.

3. A holnapi választmányon a fõszerkesztõvel kapcsolatos problémákról lesz
szó. Ez természetesen nem zárja ki, hogy más alkalommal az elnökkel
kapcsolatos problémákról is szó essen ha vki kéri ennek tárgyalását (ez
egyébként már meg is történ Yeti részérõl).

LEGFONTOSABB
4. A két tisztségviselõvel kapcsolatos probléma FÜGGETLEN. Még akkor is ha
kettejük találkozásakor tetõzés figyelhetõ meg.

+1. A hasonlatok kitünõ terepet nyújtanak intellektiális játékokra, de a
legritkább esetben segítik a probléma megoldását. A váras hasonlatnál ez
gondolom mindenkinek nyilvánvaló, de a szervezõs hasonlatra is annak kell
lennie. Ha pesze hasonlítanak egymásra akkor javasolnám, hogy Fecó legyen
a fõszerk, Balázs pedig a szerveh, úgyis ugyanaz a kettõ...

Javaslatok:
1. Holnap a választmány csak arról beszéljen ami a napirendjén van,
különben teljesen el fog menni személyeskedés irányába a dolog.

2. Mivel az 1-es pont be nem tartása esetén Orsinak meglehetõsen visszás
lenne rászólnia a "kihágást" elkövetõ hozzászólóra, ezért
a) vezesse más az ülést, aki mindkét fél iránt hasonlóan érez (Yeti)
b) ha ez Orsinak nem elfogadható, akkor magatokon kívül egymást is kell
majd  moderáljátok

Vélemény

1. A két cikk _stílusa_ és _tartalma_ __együtt__ számomra elfogadhatatlan.

2. Mondom ezt annak ellenére, hogy Balázsnak többször egyértelmûen
jeleztem, NEKEM tetszik az az újság amit hétrõl hétre elkészít. Sokkal
jobban, mint a "régi Nyúz".

Indoklás

1. Az én érzéseimet nem bántja, ha újságokban ritkán vagy egyáltalán nem
használt szavak is bekerülhetnek a Nyúzba. Természetesen tisztába vagyok
vele, hogy önmagában már ez is idegesíthet néhányakat. [Itt nem a "szar,
kaki" és hasonló vulgáris szavakra, hanem a "önsanyargató pusztai
remetéknek, gyalázat stb." indulatot, lesajnálást azaz általában
"kb. negatív" érzelmet tükrõzõ szavakra gondolok. ]

Tehát mielõtt vki elkezdi magyarázni, hogy ezek miért lehetnek egy
újságba, én önmagukban ezekkel a szavakkal nem állok hadban, mégha nem is
használom õket.

2. Szerintem be lehet szólni másoknak, kari vezetésnek, HÖK-öknek.
Szerintem _magunknak_ már nem lehet beszólni az újságon keresztül, de
tisztába vagyok azzal, hogy ezt sokan máshogy gondolják, így az évek során
már régen túl vagyok azon, hogy "a Nyúz a HÖK lapja és így a hallgatóké
is" álláspontot képviseljem a "Nyúz a hallgatók lapja és a HÖK adja ki"
állásponttal szemben.

3. Ha másoknak úgy szólunk be, hogy közbe élünk az "1-es" pontban
leírtakkal akkor kicsináljuk magunkat. Azok, akiknek beszóltunk már nem
kell, hogy foglalkozzanak a tartalommal, támadhatják a stílust.

Mindabbõl amit leírtam remélem világos, hogy mit tartok problémának. A
"kicsináljuk magunkat" kifejezést a kb. három oldalon fejtegethetõ
következmények egyszerûsített írásmódjaként kell érteni.

Balázs