[Kepviselok] Véleményem a HÖK-ről!

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2006. Okt. 11., Sze, 10:51:28 CEST

Guber Tamás írta:
> Kedves Képvisleő és Tisztségviselő társaim!
>
> Az elmúlt hónapok történéseinek következtében elhatároztam hogy
> megírom ide a véleményem a HÖK munkájáról a képviselőkről, a
> tisztségviselőkről és az egész rendszerről! A tegnapi KGYn lettem
> biztos abban hogy erre szükség van, két lehetőség van vagy olyanokat
> írok amin elgondokozik a társaság és változás lesz, vagy ha nem akkor
> rá kell jönnöm hogy velem van a baj és nincs helyem ebben a
> "rendszerben".
Sziasztok!
Én kicsit pesszimista vagyok abban a tekintetben, hogy egy levél az majd
jól helyrerakja a dolgokat. Itt arra lenne szükség, hogy mindenki nézzen
magába, és gondolkodjon el, mit miért tesz, mit miért tett, és mit fog
tenni az elkövetkezendőben.
> Először: ha valaki képvislőnek jelentkezik és megválasztják, azzal egy
> kötelesség jár, mégpedig hogy eljár a nagyritkán összehívásra kerülő
> Küldött Gyűlésre, ezt nem mindenki látja így, kérdem AKKOR MI A
> F*SZNAK indul a választáson??? csak hátráltatja azon személyek
> munkáját akik ezt komolyan, vagy legalábbis komolyabban gondolják.
A probléma az, hogy a képviselőválasztás olyan, hogy az jelentkezik
képviselőnek, aki akar. És olyanokat választanak meg, akik esetleg nem
alkalmasak (erre több példa is van az elmúlt években...). Nincs
visszacsatolás a rendszerben, nem tudjuk, hogy kiket, miért, és mivel
képviselünk. Nem tudjuk, hogy jó-e amit csinálunk stb.
> De szerencsére a többség azért eljött tegnap, viszont ezzel is vannak
> problémák. Mi értelme van annak hogy amit egymásnak írunk beszámolókat
> azokat több órán keresztül szétcincáljuk, ráadásul csak azokét akik
> csináltak valamit, akik jószerével semmit nem csináltak, azoknak még
> csak kérdést se tettünk fel. mi értelme van ennek? Amikor a HKR fontos
> részéhez értünk, majdnem be kellett zárni az üllést mert addigra
> annyian elmentek hogy veszélybe került a határozat képességünk!
> SZERINTETEK MI A FELADATA A KÉPVISELŐKNEK? (azért írtam nagybetükkel
> hátha válaszol rá valaki)
A képviselő feladatának én azt tartom, hogy képviselje a hallgatók
érdekeit azzal, hogy eljár a küldöttgyűlésekre ott tájékozódik és az
információkat a hallgatók számára eljuttatja, tőlük visszacsatolást kap.
> Nem érzitek úgy hogy a tárgy újrafelvételnél a kreditenkénti 6000Ft
> sok, és hogy ezt nem fogadhatjuk el, és változtatnuk kell ezen? A
> képviselők nem tartják fontosnak ezt? ellenben azt hogy hány póló volt
> az elmult héten egyik társunkon ez érdemleges kérdés! Szerintem ez
> gyalázat!
Ebben tökéletesen egyetértek. Az, hogy jelentéktelen kérdéseken
vitatkozunk, az nem mehet tovább! Nem szabad, hogy egyesek viccnek
gondolják azt, ami a küldöttgyűlésen történik, hiszen mégiscsak ez a
legfőbb döntéshozó szervünk.
Mindenkitől el tudom fogadni, hogy elfoglalt, én sem azért ülök ott
végig, mert nem lenne más dolgom. Higgyétek el, hogy tényleg nagyon sok
mindent tudnék csinálni abban az időben, amit a HÖK-kel foglalkozom.
Végre elkészülne a szakdolgozatom, hogy csak a legnagyobbat említsem. És
be kell valljam, mint azt közgyűlésen is elmondtam, hogy azért vállalom
túl magam, mert ennek a HÖK-ön túlmutató, személyes jellegű okai vannak.
És mert szeretem csinálni.
> A másik nagy problémám pedig a választmány! ami ott folyik az
> nevetséges és szerintem a TTK HÖK megszégyenítése. az hogy egyes
> tisztségviselők akiknek szavazati joguk van, érzelmi  és hangulati
> alapon döntsön költségelszámolási beszámolón, ahelyett hogy szakmailag
> vizsgálná a dolgot, szerintem eléggé minősíti a társaságot. Ha valaki
> nem képes ezt rendesen csinálni nem vállalja el! A másik: nem hiszem
> hogy nem lehet végig űlni a választmányokat, főleg hogy ha ennyi pénzt
> kapnak érte a tisztségviselők.
Ebben nagyon igazad van. Sokszor próbáltam rájönni az okra, de még nem
sikerült.
> Őszinte leszek soknak tartom ezeket az összegeket, főleg hogy
> ugyanazért a munkáért közéletit és jutkert is kapnak. megértem mind
> kettőt hogy miért kapják, és egyet is értek vele, de az összeget
> sokallom. lehet kevesebb pénzért jobban elvégeznék a dolgukat, de az
> is lehet hogy nem! szerintem ilyen összegeknél márt úgy tekintik a
> HÖKözést mint egy munka, pedig ha ezt ilyen személeltben csináljuk
> nincs értelme, ezt azért kell csinálnunk mert jót akarunk a
> hallgatótársainknak (köztük magunknak is).
Nekem már egy ideje munka a HÖK-ös tevékenység. Nem azért, mert munkának
tekintem, hanem azért, mert rendes fizetést kapok érte, adózok utána. De
nem csak a pénzért csinálom, bár jelen pillanatban a fő motivációs
tényezőm ez. Azért, hogy a nálam levő információkat, tapasztalatokat
átadjam a hallgatói önkormányzat többi tagjának, a hallgatóknak, és
mindenkinek, aki ezt igényli.  De nagyon sokszor nincs rá igény!!
> [...]
> vagy menjenek ki és ott tárgyalják meg akkor szarnak rá és folytatják.
> miért van az hogy egyes beszámolókkal pályázatokkal nem foglalkoztok
> és minden hibáját hiányosságát elfogadjátok, másikkal pedig órákat
> szórakoztok. miért van az hogy egy napirendi pont lezárása 5 percig
> tart, miért fordulhat elő olyan hogy egy napirendi pont elnapolása 20
> percig tart. ezek következmánye hogy minden héten 8-16 napirendi pont
> van és a választmány 4-6 óra hosszú. erről TI tehettek, de a vicces az
> hogy TI vagytok a legjobban felháborodva érte.
Erről esett szó a választmányi hétvégén, remélhetőleg változik a dolog.
Kicsit úgy érzem, hogy ha mindenki be tudná tartani a normákat, akkor
tényleg tudna működni úgy, ahogyan az kellene. Ha ehhez mondjuk az kell,
hogy a parlamentáris formának azt a változatát is átvesszük, hogy a
felszólalások időtartamát is korlátozzuk, akkor legyen ez.
> A következő észrevételem: miért van az a TTK HÖK-ben hogy szinte
> mindenhez csak a tisztségviselőkenk van "joga". ezt ne szószerint
> értsétek és ne a megfogalmazásba kössetek bele. szerintem mindenki
> tudja mire gondolok. de ha nem elmondom. függetlenül attól hogy ki
> mennyit dolgozik a hallgatókért csak az számít hogy tisztségviselő
> vagy sem abban a kérdésben kinek van kulcsfelvételi joga az északi
> halihoz.
Az északi hallgatói iroda NEM munkára való. Az a hallgatókkal való
kapcsolattartásra van berendezve. Dolgozni csak az irodavezető, a szoceh
és a taneh jogosult benne, mert nekik van kapcsolatuk a hallgatókkal.
Nekem is nehezemre esik a délibe átmenni dolgozni; de nekem szerencsére
nem kell :)1
> ha valaki nem tiszségviselő két nagyságrenddel kevesebb juttatást
> kaphat a munkájáért, és ez sehol semilyen formában nincs leírva, de
> mégis ez a valóság. miért lényeges vélemény alkotásban az hogy ki
> milyen régen van a rendszerben?
Azért lényeges, mert a régiek sokmindent átéltek már, tudják, hogy minek
milyen következményei lehetnek. Az új dolgokra igenis vevő a társaság;
itt a mentorrendszer, amibe belevágtunk. És úgy gondolom, hogy akkor a
régiek segítsége jól jött.
> szerintem pont az a jó hogy vannak új ötletek, és nem feltétlenül
> rosszak attól hogy ismeretlenek. A mentorrendszerrel kapcsolatos
> dolgokat eléggé magánügyemnek tekintem és ezért nagyon odafgyelek a
> HÖK véleményére. már nagyon besokaltam azon hogy állandóan azt hallom
> a HÖK nem érzi magáénaka mentorrendszert!
Ebben azért lehet valami.
> [...]
> illető személy rajta van a bevonó listán és minden megbeszélésünkről
> olvashatott beszámolót, és meghívót is kapott. úgy érzem hogy a "régi"
> HÖKösök egy része nem ismeri el egyenrangú partnelként az újoncokat.
> azt megértem hogy szigorúan szakma kérdésekben nem biztos hogy helyesk
> az elképzeléseink, de ha nem kapunk semilyen infot akkor soha nem is
> lesz az. állandóan azt hallom hogy ha ők elmennek akkor nem lesz aki
> majd képes lenne elvégezni a feladatukat, de hát ha nem is készítenek
> fel utódot akkor mit váranak? spontán valaki majd elsajátítja?
Az utánpótlásképzés nagyon fontos!
> [...]
> hányták hogy ezt miért nem mondom el az érintetteknek akkor mindenféle
> kifogásokat mondtam, tekintélyelvekről meg soka habos dologról, de
> elgondolkoztam és rájöttem hogy csak kényelmi okokból, és azért mert
> egyszerübb az életem konflikutsoktól mentesen, és ezt eléggé
> szánalmasnak találom.
> Nem tudom milyen következményekkel jár ez a levelem de nem félek a
> felelősségtől. Bárkinek bármi véleménye lenne ossza meg velem,
> személyesen levélben telefonon. ahogy jól esik!
> Bízom benne hogy lesz valami változás a HÖK-ben és főleg abban hogy jó
Én is bízom benne.

Palkó Tamás
most hosszú lenne felsorolni...