[Kepviselok] Véleményem a HÖK-ről!

Tanulmányi Elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2006. Okt. 11., Sze, 10:57:28 CEST

Kedves GuBee!
Tisztelt Küldöttek!

> Kedves Képvisleő és Tisztségviselő társaim!
>
> Az elmúlt hónapok történéseinek következtében elhatároztam hogy megírom
ide a véleményem a HÖK munkájáról a képviselőkről, a tisztségviselőkről és
az egész rendszerről! A tegnapi KGYn lettem biztos abban hogy erre szükség
van, két lehetőség van vagy olyanokat írok amin elgondokozik a társaság és
változás lesz, vagy ha nem akkor rá kell jönnöm hogy velem van a baj és
nincs helyem ebben a "rendszerben".

Van helyed a rendszerben, pont azért mert elmondod a véleményed.

> Először: ha valaki képvislőnek jelentkezik és megválasztják, azzal egy
kötelesség jár, mégpedig hogy eljár a nagyritkán összehívásra kerülő
Küldött Gyűlésre, ezt nem mindenki látja így, kérdem AKKOR MI A F*SZNAK
indul a választáson??? csak hátráltatja azon személyek munkáját akik ezt
komolyan, vagy legalábbis komolyabban gondolják. De szerencsére a
többség azért eljött tegnap, viszont ezzel is vannak problémák. Mi értelme
van annak hogy amit egymásnak írunk beszámolókat azokat több órán
keresztül szétcincáljuk, ráadásul csak azokét akik csináltak
valamit, akik jószerével semmit nem csináltak, azoknak még csak kérdést se
tettünk fel. mi értelme van ennek? Amikor a HKR fontos részéhez értünk,
majdnem be kellett zárni az üllést mert addigra annyian elmentek hogy
veszélybe került a határozat képességünk! SZERINTETEK MI A FELADATA A
KÉPVISELŐKNEK? (azért írtam nagybetükkel hátha válaszol rá valaki) Nem
érzitek úgy hogy a tárgy újrafelvételnél a kreditenkénti 6000Ft sok, és
hogy ezt nem fogadhatjuk el, és változtatnuk kell ezen? A képviselők nem
tartják fontosnak ezt? ellenben azt hogy hány póló volt az elmult héten
egyik társunkon ez érdemleges kérdés! Szerintem ez gyalázat!

Szerintem ezzel leírtad az én véleményemet is.

> A másik nagy problémám pedig a választmány! ami ott folyik az nevetséges
és szerintem a TTK HÖK megszégyenítése. az hogy egyes tisztségviselők
akiknek szavazati joguk van, érzelmi  és hangulati alapon döntsön
költségelszámolási beszámolón, ahelyett hogy szakmailag vizsgálná a
dolgot, szerintem eléggé minősíti a társaságot. Ha valaki nem képes ezt
rendesen csinálni nem vállalja el!

Igen, szerintem is sok gond van a Választmányi ülésekkel.

>A másik: nem hiszem hogy nem lehet végig űlni a választmányokat, főleg
hogy ha ennyi pénzt kapnak érte a tisztségviselők. Őszinte leszek soknak
tartom ezeket az összegeket, főleg hogy ugyanazért a munkáért közéletit és
jutkert is kapnak. megértem mind kettőt hogy miért kapják, és egyet is
értek vele, de az összeget sokallom. lehet kevesebb pénzért jobban
elvégeznék a dolgukat, de az is lehet hogy nem! szerintem ilyen
összegeknél márt úgy tekintik a HÖKözést mint egy munka, pedig ha ezt
ilyen személeltben csináljuk nincs értelme, ezt azért kell csinálnunk mert
jót akarunk a
> hallgatótársainknak (köztük magunknak is).

Én azért keztem el höközni kb.2 éve, mert segíteni akarok a többieknek,
hallgatóknak. A pénznél sokkal erősebb motiváció pl. egy hallgató köszönő
levele, és hasonló apróságok. Lehet, hogy közhely, de aki közelebbről
ismer, tudja, hogy nálam ez hogy működik.

A választmány levezetésével is vannak problémáim, amin fontos lenne
sűrgősen változtatni. de ehhez szükség van a választmány megváltozására
is.  Nem értem miért nem lehet fegyelmezni magatokat arra az időre, miért
van az hogy  két  ember folyamatosan az összes választmányt
végigbeszélgeti és ha a levezető megkéri hogy fejezzék be vagy menjenek ki
és ott tárgyalják meg akkor szarnak rá és folytatják. miért van az hogy
egyes beszámolókkal
> pályázatokkal nem foglalkoztok és minden hibáját hiányosságát
> elfogadjátok, másikkal pedig órákat szórakoztok. miért van az hogy egy
napirendi pont lezárása 5 percig tart, miért fordulhat elő olyan hogy egy
napirendi pont elnapolása 20 percig tart. ezek következmánye hogy minden
héten 8-16 napirendi pont van és a választmány 4-6 óra hosszú. erről TI
tehettek, de a vicces az hogy TI vagytok a legjobban
> felháborodva érte.

> A következő észrevételem: miért van az a TTK HÖK-ben hogy szinte
mindenhez csak a tisztségviselőkenk van "joga". ezt ne szószerint
értsétek és ne a megfogalmazásba kössetek bele. szerintem mindenki tudja
mire gondolok. de ha nem elmondom. függetlenül attól hogy ki mennyit
dolgozik a hallgatókért csak az számít hogy tisztségviselő vagy sem abban
a kérdésben kinek van kulcsfelvételi joga az északi halihoz. ha valaki nem
tiszségviselő két nagyságrenddel kevesebb juttatást kaphat a munkájáért,
és ez sehol semilyen formában nincs leírva, de mégis ez a valóság. miért
lényeges vélemény alkotásban az hogy ki milyen régen van a rendszerben?
szerintem pont az a jó hogy vannak új ötletek, és nem feltétlenül rosszak
attól hogy ismeretlenek.A mentorrendszerrel kapcsolatos dolgokat eléggé
magánügyemnek tekintem és ezért nagyon odafgyelek a HÖK véleményére. már
nagyon besokaltam azon hogy állandóan azt hallom a HÖK nem érzi magáénaka
mentorrendszert!

Én úgy gondolom, hogy a mentorrendszer és a hök egymást kiegészítve,
egyenrangú partnerként kell működjön. Szerintem hosszútávon csak ez lehet
a helyes út. Igen, ezért tényleg sokat kell tennünk. Mindannyiunknak.

egy ideig úgy véltem ez a mi hibánk, de végignéztem a dolgokat és rá
kellett jönnöm, hogy nem feltétlenül. ha a választmányon ilyen elhangozhat
egy
> tisztségviselőtől mikor meglátta a napirendi pontokat, hogy miért van
már megint mentoros napirendi pontunk, azután hogy elötte megszavaztátok
hogy legyenek beszámolók a rendszerről. aztán többször a fejemhez vágták
egyesek hogy nem kaptak semilyen infot a mentorrendszer alakulásáról (még
a kitalálás időszakából) előszőr elnézést kértem tőle, de miután
végiggondoltuk rájöttünk hogy az illető személy rajta van a bevonó listán
és minden megbeszélésünkről olvashatott beszámolót, és meghívót is kapott.
úgy érzem hogy a "régi" HÖKösök egy része nem ismeri el egyenrangú
partnelként az újoncokat. azt megértem hogy szigorúan szakma kérdésekben
nem biztos hogy helyesk az elképzeléseink, de ha nem kapunk semilyen infot
akkor soha nem is lesz az. állandóan azt hallom hogy ha ők elmennek akkor
nem lesz aki majd képes lenne elvégezni a feladatukat, de hát ha nem is
készítenek fel utódot akkor mit váranak? spontán valaki majd elsajátítja?
> Nagyon sok hibám van, ezt elsimerem. és amiket leírtam rám is
> vonatkoznak, sőt tuti csomó mindent kihagytam, de muszály volt ezt most
megírnom, és nem bírtam ki azt hogy összeszedetten megírjam majd ha lesz
rá több időm mert egyszerűen működésképtelennek tartom a HÖKünket ilyen
formában a késöbbiekben.
> Nagyon sokmindenre megoldás lenne az ha BESZÉLNÉNEK egymással a
> képviselők! Bevallom ezeket a problémáimat én se mondtam még el a
megfelelő személyeknek. Volt akikkel megosztottam és miután szememre
hányták hogy ezt miért nem mondom el az érintetteknek akkor mindenféle
kifogásokat mondtam, tekintélyelvekről meg soka habos dologról, de
elgondolkoztam és rájöttem hogy csak kényelmi okokból, és azért mert
egyszerübb az életem konflikutsoktól mentesen, és ezt eléggé
> szánalmasnak találom.

Ne kerüljük el a konfliktusainkat, mert az további feszültségeket okoz.
Ahogy GuBee is írta, beszélnünk kell róla. Én is ezért írom most meg a
véleményem a listára.
Ha neked, kedves olvasó, szintén van véleményed, ne tartsd vissza!

> Nem tudom milyen következményekkel jár ez a levelem de nem félek a
felelősségtől. Bárkinek bármi véleménye lenne ossza meg velem,
> személyesen levélben telefonon. ahogy jól esik!
> Bízom benne hogy lesz valami változás a HÖK-ben és főleg abban hogy jó
irányban!

> Üdvözlettel:
> Guber Tamás mezei képviselő

Igen, szerintem attól, hogy végre (most is) részletesen megfogalmazzuk a
problémákat, megtettük a nulladik lépést a helyes irányba.

Ti is írjatok véleményt!

                Fazekas Tímea
                ELTE TTK HÖK
          tanulmányi elnökhelyettes